نماد اعتماد و اعتبار در ایران
ارائه انواع راهکارهای مختلف برای هر محیطی
بی رقیب در کیفیت بی نظیر در اجرا

دوربین مداربسته تحت شبکه

راهنمای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه IP را می توان به دو روش راه اندازی و مشاهده نمود:

  1. 1-     با استفاده از کامپیوتر
  2. 2-     با استفاده از دستگاه ضبط دیجیتال

 راه اندازی دوربین مداربسته با استفاده از کامپیوتر(PC)

برای راه اندازی مستقیم دوربین IP به وسیله کامپیوتر(PC) باید دوربین را با یک کابل شبکه (RJ-45) به کارت شبکه کامپیوتر و همچنین به یک آداپتور ۱۲ ولت وصل نمود.

image 349

 لازم به ذکر است که دارای پورت (Power Over Ethernet) است. می توانید دوربین مداربسته را بدون نیاز به آداپتور توسط کابل شبکه به سوئیچ و از آن به کامپیوتر وصل کرد.( پورت POE پورتی است که می تواند علاوه بر ارسال و دریافت اطلاعات تغذیه برق را هم برای دستگاهی که به آن وصل شده تامین کند.

image 350

برای مشاهده تصویر دوربین مداربسته IP در PC ابتدا لوح فشرده حاوی اطلاعات دوربین را داخل PC قرار داده و باز کردن پوشه مربوطه اطلاعات و نرم افزار راه اندازی دوربین در اختیارتان قرار می گیرد که IP Tool حاوی نرم افزار دوربین است را باز کنید.

image 351

سپس روی گزینهsetup  کلیک نموده و نرم افزارIP Tool را نصب نمایید بعد از نصب نرم افزاردوربین مداربسته به محل نصب برنامه رفته و روی گزینه IP Tool کلیک نموده سپس روی گزینه Immadiate Refresh  کیکی نموده تا Adress دوربین متصل به کامپیوتر نمایش داده شود . بدین ترتیب IP Adress دوربین متصل به کامپیوتر نشان داده میشود.

image 352

تغییر آدرس IP دوربین مداربسته:

جهت تغییر IP Adress  کافیست بر روی IP مربوطه در لیست IP  های Search شده کلیک کردن و آدرس آن را طبق تصویر بالا در سمت راست مشاهده و آن را به آدرس مدنظر تغییر دهید.پس از وارد کردن (123456) Password دوربین ، Modify کنید.

سپس مرورگر Internet Explorer  را باز کرده و IP Adress  دوربین را وارد کنید.

image 353

سپس در مقابل UserName  کلمه Admin و در مقابل Password  اعداد 123456 را وارد کنید و بر وری گزینه OK کلیک نمایید و در نهایت تصویر دوربین مورد نظر رویت می شود.

تنظیمات مرورگر وب IE(اینترنت اکسپلورر):

در صورتی که صفحه تنظیمات منوی دوربین مداربسته بر روی مرورگر وب IE ظاهر شود تصویر دوربین در صفحه نمایش داده نشد نیاز به تنظیمات مرورگز IE میباشد که این تنظیمات به صورت زیر می باشد:

ابتدا بر روی منوی Tools کلیک نمایید (در صورت عدم وجود منوی فوق با فشردن کلید Alt+X کیبورد منوی فوق ظاهر خواهد گردید) سپس  بر روی گزینه Internet Option  کلیک نمایید.

image 354

درکادر باز شده تب Security  را کلیک نمایید و سپس در تب Security  گزینه  Custom Level  را انتخاب نمایید.

image 355

و تیک گزینه های این پنجره را به صورت زیر چک کنید:

image 356
image 357

در کادر باز شده گزینه Yes  را انتخاب نمایید و گزینه OK را کلیک کنید.

راه اندازی دوربین مداربسته از طریق NVR

برای اضافه کردن دوربین های IP  به NVR نیاز است که ابتدا دوربین ها را به یک سوئیچ متصل نموده و از آن به پورت شبکه(پورت LAN) که در پشت NVR قرار دارد وصل نمود.

دوربین مداربسته

پس از بالا آمدن صفحه اصلی NVR برای نمایش تصویر دوربین ها لازم است(پس از وارد کردن user&pass) طبق مسیر زیر عمل کنید.

image 339

سپس برای اینکه دوربین ها را به NVR اضافه کنید ،ابتدا گزینه تنظیمات را انتخاب نمایید.

image 338

در ادامه گزینه دوربین را انتخاب نمایید تا IP Adress دوربین های متصل به NVR را پیدا نماید.

image 337

لازم به ذکر است که حتما آدرسIP دوربین ها با NVR هم رنج باشند به طور مثال آدرسNVR و دوربین ها را به صورت زیر قرار دهید.

IP Adress IPC1:192.168.13.42/ IP Adress IPC2:192.168.13.43

IP Adress NVR : 192.168.13.200

سپس دوربین مورد نظر را انتخاب کرده و تیک کنار آن را قرار دهید و بروی گزینه Add کلیک نمایید.در ادامه برای نمایش تصویر دوربین نیاز به وارد کردن USER&PASS دوربین مورد نظر (که برای هر شرکت متفاوت میباشد) است. بدین منظور گزینه Edit را انتخاب نموده سپسusername  و password دوربین را وارد نمایید.

image 336

پس از وارد نمودن user&password گزینه ok را انتخاب نموده وسپس گزینه Apply را انتخاب نمایید و در نهایت تصویر دوربین ها در NVR ظاهر می شود.

تنظیمات لنز در دوربین های IP :

برای تنظیمات لنز در دوربین های لنز متغیر ، ابتدا باید درپوش مشکی رنگ جلوی دوربین  را باز نموده و پیچ های Zoom و Focus را تنظیم نمود.شکل زیر محل دقیق پیچ تنظیمات لنز را نشان می دهند:

image 335

در هنگام نصب دوربین مداربسته به موارد زیر توجه فرمایید:

  1. لطفا دوربین ها بر روی سطوح فلزی مانند تیر آهن و نبشی و… نصب نگردند و در صورت اجبار حسن از عایق چوبی یا پلاستیکی به ضخامت حداقل دو سانت استفاده گردد.
  2.  بدنه  دستگاه  NVR یا DVR حتماً به چاه آرت یا لوله فلزی عباسی متصل گردد تا موجب گراند شدن کلید دوربین ها و دستگاه تخلیه الکتریسیته ساکن احتمالی گردند
  3.  دوربین ها تا حد امکان به طرف نور مستقیم خورشید یا حالت Back light نصب نگردند تا تصویر شفاف تری حاضر آید و در صورت اجبار می‌توان ازWDR دوربین جهت بهتر شدن تصویر استفاده نمایید
  4.  لطفاً در هنگام سوکت دادن از استاندارد تعریف شده برای سیم بندی کابل های شبکه استفاده گردد
  5.  با توجه به تغذیه دوربین از طریق کابل شبکه در دوربین های POE هرگونه اشتباه زدن سوکت ها می تواند موجب صدمه جدی به دوربین گردد
  6.  پس از نصب دوربین در معرض نور شدید آفتاب مخزن در مناطق گرمسیری تا حد امکان پرهیز گردد و در صورت اجبار از یک سایبان کوچک جهت کاهش دمای دوربین استفاده گردد
  7.  پس از نصب دوربین و کابل کشی در کناره های فشار قوی ترانس های برق صنعتی دستگاه جوشکاری صنعتی و دستگاه تولید امواج فرکانس بالا همانند آنتن های موبایل و غیره خود را بفرمایید

مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید

امتیاز دهید