بلاگ

آنچه در مورد درب خودکار باید بدانید !

آنچه در مورد درب خودکار باید بدانید !

دانستنی های درب خودکار !

با توسعه صنعت در دهه کنونی شاهد پیدایش نیاز های جدیدی هستیم که شاید تا چندی پیش به آن توجه نمیکردیم .
شیوه های تردد و تنوع درب ها در کاربری های گوناگون اموروزه تنوع درب خودکار را در بر داشته است .
درب اتوماتیک یکی از آن محصولاتی است که بسیاری از ما در طول روز از این محصول پرکاربرد استفاده می‌کنیم، بدون آن که به کاربردهای فراوان آن توجه داشته باشیم.

تصور کنید در صورت عدم وجود درب خودکار، چه سختی‌هایی در باز ‌و بسته‌کردن درب‌ها مخصوصاً برای افراد کم‌توان و کودکان پیش می‌آمد!

بدون شک در مکان‌های بسیاری این درب‌ها را مشاهده کرده‌اید و از نزدیک دیده‌اید که ورود و خروج به فروشگاه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های کاری با استفاده از درب خودکار تا چه اندازه آسان شده است.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

با توجه به افزایش نیار در این نگارش تلاش کرده ایم تا با نکاتی هرچند کلی در خصوص پارامتر های کلیدی در راندمان درب خودکار شمارا با پارامتر هایی که در تهیه این درب باید به ان توجه نمایید آشنا کنیم :

  1. توجه به تجهیزات مکانیکی درب خودکار ! با توجه به افزایش تقاضا در بازار درب های اتوماتیک تنوع محصولات با کیفیت های متفاوت را مشاهده میکنیم .
    پاره ای از محصولات در این زمینه اگرچه راهگشای تردد ایمن و ساده نخواهند بود برای معبر مشکلاتی را ایجاد میکنند که هدف اتوماسیون را معکوس میسازد .
    – موتور درب اتوماتیک شیشه ای از مهمترین بخش های تاثیر گذار در عملکرد این سازه درب برقی بشمار میرود ، پیشنهاد میگردد از موتور اروپایی ببا ولتاژ 24 ولت DC استفاده شود و از موتور هایی بدون جاروبک که عمر عملیاتی بالایی دارند .
    – ریل درب اتوماتیک به عنوان شاسی اصلی بخش کلیدی درب خودکار میباشد که علاوه بر تحمل وزن و نیروی کشش قطعات وزن لنگه های درب را نیز تحمل میکند که با تمام این ویژگی ها باید از وزن کمی هم برخوردار باشد از این رو در محصولات فابریک از جنس آلومینیوم سخت شده استفاده میشود که نسبت به نمونه هایی که از آلیاژ و یا آلومینیوم غیر فابریک استفاده میکنند گران تر میباشد .
    – تسمه کشنده بخش دیگی است که فشار و بار حرکتی را تحمل میکند و کیفیت آن در صدا و نیز حرکت تاثیر گذار میباشد .
    – هنگر و چرخ ها تجهیرات اتصال فریم ها به اپراتور شیشه ای میباشند و کیفیت آنها در دوام و راندمان اجرایی نقش مهمی دارد .
  2. توجه به تجهیرات الکترونیکی درب خودکار ! بطور کلی تجهیرات مکانیکی بدون تجهیرات الکترونیکی کارایی چندانی ندارند و تجهیرات الکترونیکی در درب های برقی اتوماتیک قوانین حرکت را کنترل و برنامه ریزی میکنند .
    – در هر نوع از درب برقی مدار فرمان مرکزی جهت کنترل ادوات ایمنی و تجهیزات فرمان وجود دارد که قوانین حرکت را برای موتور دستگاه برنامه ریزی میکند و یکی از لازمه های ایجاد اتوماسیون بشمار میرود . پیشنهاد میگردد برای بهبود کیفیت کار از مدار فرمان های دیجیتال با قابلیت کنترل اینکودر استفاده شود .
    – چشم های ایمنی یکی از ادوات ایمنی است که برای علاوه بر ایجاد ایمنی همانند وظیفه ای که در سایر درب های برقی بر عهده دارد وظیفه فرمان دهی به مدار کنترل را دارد ، به ایم معنی که با تشخیص شخص مدار کنترل را از حضور انسان آگاه ساخته و مدار فرمان دستور باز شدن را به موتور صادر میکند .
  3. پشتیبانی و خدمات درب خودکار ! خرید یک درب اتوماتیک معمولا با هدف افزایش ایمنی ، سهولت در تردد برنامه ریزی میشود ، هرچند به کیفیت دستگاه ایمان داشته باشیم ولی باید احتمال بروز خطا در عملکرد سیستم را داشت از این رو پیشنهاد میگردد قبل از انتخاب سیستم به سابقه و توامندی شرکت پشتیبان محصول توجه داشته باشید .
    معمولا قیمت درب اتوماتیک شیشه ای بگونه ای است که ارزش ریسک کردن و تهیه آن از هر جا و هر مجموعه ای را ندارد ، یقینا در انتخاب این محصول باید وقت گذاشت و در کنار شناخت یک محصول استاندارد ، شرکتی را که پشتیبانی سریع و تخصصی داشته باشد را نیز انتخاب کنید .
    در انتخاب درب شیشه ای اتوماتیک صرفه جویی هزینه و انتخاب یک محصول صرفا از نظر قیمت اشتباهی است که شما را درگیر مشکلات عدیده ای خواهد کرد !
درب خودکار

شرکت البرز صنعت مبنا به‌عنوان نماینده انحصاری کمپنی های BFT  ,  BLANCO در ایران ، یکی از پیشتازان صنعت اتوماسیون می‌باشد .
این مجموعه با شبکه بزرگ شعب و نمایندگی های خود در سراسر کشور ، مشاوره صادقانه و ارائه خدمات تخصصی و پشتیبانی فنی از درب های اتوماتیک را تعهد اخلاقی خود قرار داده است .

تنوع درب اتوماتیک :

  1. درب اتوماتیک کشویی
  2. درب اتوماتیک تلسکوپی
  3. درب اتوماتیک لولایی
  4. درب اتوماتیک نیم گرد
  5. درب اتوماتیک گردان
درب خودکار

کاربری درب اتوماتیک :

درب اتوماتیک شیشه‌ای و به طور کلی درب‌های اتوماتیک با توجه به ماهیت خود (باز و بسته شدن درب به ‌صورت اتوماتیک)، کنترل را در ورودی ها مقدور میسازد ، امنیت تردد را افزایش میدهد ، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند ، افزایش سرعت تردد ، زیبایی محیط تردد را چندین برابر میکند و ….. از این رو ما امروزه شاهد کاربری گشترده ای از این درب ها در محیط های گوناگونی میباشیم .

  • درب اتواتیک هتل ها
  • درب اتوماتیک بانک ها
  • درب اتوماتیک سازمانها
  • درب اتوماتیک ادارات دولتی
  • درب اتوماتیک بیمارستان ها
  • درب اتوماتیک مجموعه های صنعتی
  • درب اتوماتیک مجموعه های ورزشی

در نگارش های بعدی در خصوص ویژکی هر یک از این درب ها توضیحاتی خواهیم داد !

شرکت البرز صنعت پیشرو در خدمات اتوماسیون 
قبل از خرید درب اتوماتیک خود ، از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید .
تلفن تماس : 44053033-021  

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *