بلاگ

اتوماسیون خانه هوشمند از گذشته تا امروز

اتوماسیون خانه هوشمند به معنای قدرت کنترل دستگاه ها و لوازم خانگی مانند تهویه هوا، پنکه های سقفی، سیستم موسیقی و غیره با کمک تلفن هوشمند یا فرمان صوتی است. چارچوب اتوماسیون خانه هوشمند بلوتوث است، سرویس مبتنی بر ابر، در این سرویس فرکانس و پیامکی وجود دارد که با اینترنت ادغام می شود و برای اجرای سفارش شما کمک می کند.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

نحوه کارکرد اتوماسیون خانه هوشمند

اتوماسیون خانه هوشمند با اتصال وسایل مختلف در خانه به اینترنت به شما کمک می کند که از راه دور هم بتوانید درجه حرارت را با استفاده از یک ترموستات هوشمند تنظیم کنید، هم چنین از این طریق می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پخش و با دوربین های مداربسته اتوماسیون خانه هوشمند تمام منزل خود را بررسی کنید. بیش تر دستگاه های خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، قهوه ساز و تلویزیون نیز با اتوماسون خانه هوشمند قابل کنترل هستند.


اتوماسیون خانه هوشمند یک سیستم محاسباتی است که در همه جا حضور دارد و برای ایمنی، امنیت، صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود همچنین با دستگاه های خانگی ادغام می شوند. اولین اتوماسیون خانگی با لوازم خانگی کم مصرف مانند بخاری، یخچال، ماشین ظرفشویی و چرخ خیاطی آغاز شد.

اتوماسیون خانه هوشمند

سازگاری با سیستم عامل خانه هوشمند

اتوماسیون خانه هوشمند یک راه حل کامل برای مدیریت و نظارت بر میلیون ها خانوار است به همین دلیل  ارائه دهندگان خدمات اتوماسیون خانه هوشمند را قادر می سازد سرویس خانه هوشمند خود را با ارائه بسته های مختلف خدمات خانه هوشمند، به مشترکان معرفی کنند.

اتوماسیون خانه هوشمند یک دید منسجم و یکپارچه دارد و کنترل تمام دستگاه های موجود در خانه هوشمند را به دست می گیرد از لوازم خانگی و حسگرهای امنیتی گرفته تا دوربین ها و مدیریت آن ها، نمای دوربین، وضعیت سنسورهای ضبط، هشدارهای مربوط به حوادث و موارد دیگر.

اتوماسیون خانه هوشمند در گذشته

اتوماسیون خانه هوشمند با اختراع ماشین آلات، از لوازم خانگی آغاز شد. در پایان قرن نوزدهم، دستگاه اتوماسیون ارتباط مستقیمی با ماشین آلات سیم دار برقی پیدا کرد. امکان نورپردازی یک اتاق تاریک با کمک لامپ نحوه زندگی مردم را دگرگون کرد. این نوع توسعه در اختراع تلویزیون در سال 1950 اتفاق افتاد و بعد از آن کنترل از راه دور شد.

یکی از فناوری های که در اتوماسیون خانه هوشمند بخش جدایی ناپذیر است و کنترل دستگاه ها و سیستم ها را در اختیار شما قرار می دهد، اینترنت است. اولین استفاده از کلمه اینترنت در سال 1974 توسط کارل سانشاین بود. دلیل انتخاب نام اینترنت مخفف اصطلاح “اینترنت کار” بود، روشی برای اتصال یک شبکه برای اشتراک گذاری داده های مختلف، اینترنت ارتباط موثری بین انسان با استفاده از یک یا چندین ماشین را فراهم کرده است.

اتوماسیون خانه هوشمند

تحول در استفاده از اتوماسیون خانه هوشمند

1901-1920: به وجود آوردن لوازم خانگی از جمله لباسشویی، یخچال، اتو، ظرفشویی و ماکروفر. از ایتدای سال 1915، چرخ خیاطی، جاروبرقی، دستگاه های مرتبط با غذا در خانه ها رواج پیدا کردند. اگرچه به اندازه دنیای امروز هوشمندانه نیستند، اما دستگاه های فوق راه را برای دستگاه های هوشمندی که در پی آن آمدند هموار کردند..

جاروبرقی مجهز به موتور 1901 و به دنبال آن دستگاه مجهز به برق در 1907 شاهد یک سری اختراعات جدید پس از آن بودند. در سال 1939، مجله مکانیک معروف، خانه الکتریکی آینده و استفاده از دستگاه های متصل از راه دور را پیش بینی کرد.

«1984» در سرگذشت جورج اورول، از تکنولوژی دستیار صوتی، تشخیص صدا، ابزاری که می تواند آهنگ ها را بدون مداخله انسان دربین بسیاری دیگر بسازد، در حالی که آینده ای از دیستوپی را به تصویر می کشد، ذکر می کند. پیش بینی های نویسندگان داستان های علمی تخیلی از فناوری تا چاپ سه بعدی واقعاً حیرت انگیز است.

1966-1967: اختراع رایانه آشپزخانه اگر از لحاظ صنعتی خیلی سازگار نبود ولی این دستگاه در زمان خود بسیارخوب بود. این سیستم می تواند دستگاه ها را خاموش و روشن کند و اتاق را کنترل کند. در سال 1975، X10 ، پروتکل اتوماسیون خانه هوشمند منتشر شد.

X10 می تواند با انتقال دستورات به دستگاه های مربوطه و کنترل عملکردهای آنها، اطلاعات دیجیتالی را به خروجی ها یا سوئیچ های قابل برنامه ریزی ارسال کند. X10 به عنوان یک فناوری ارتباطی یک طرفه توسعه یافته است، دستگاه ها را فقط برای گرفتن دستورات و ارسال نکردن داده ها ارائه می دهد. X10 بعداً اجازه ارتباط دو طرفه را داد. اکنون، با این وجود پروتکل های ترکیبی دیگری برای ارائه موارد خاص و استفاده خاص تکامل یافته اند.

2000: این دوره با سیستم های اتوماسیون خانه هوشمند درخشان تری همانند تکنولوژی داخلی و سیستم مدیریت خانه بود. در سال 2005 یکی از این فناوری های خارق العاده تکنیک وسایل بی سیم برای ارسال سیگنال با طیف 900 مگاهرتز بود این فن آوری منجر به اتصال دستگاه های مختلف برای کنترل قفل درب ها، لوازم خانگی و دوربین های امنیتی شد.

اوایل سال 2000 بود که تحقیقات و اختراعات قابل توجهی درباره یک خانه هوشمند ارزان قیمت و پایدار انجام گرفته شد. در سال 2000، شرکت LG، اولین یخچال و فریزر متصل به اینترنت را متولد کرد.

اتوماسیون خانه هوشمند در حال حاضر: اینترنت به زندگی قدرت بخشیده و سبک زندگی مردم را از نو ساخته است. وسایل خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و… امنیت خانه اکنون با اتوماسیون خانه هوشمند قابل کنترل است. وسایل روشنایی خانه، سیستم پخش موسیقی، تمامی وسایل برقی به وسیله سنسور گوش و چشم یک خانه هوشمند هستند و این سنسورها برای سنجش کقدار مایعات، گاز و درجه حرارت بسیار مورد استفاده است.

اتوماسیون خانه هوشمند
اتوماسیون خانه هوشمند

اتوماسیون خانه هوشمند در آینده

اتوماسیون خانه هوشمند آینده هر خدماتی از جمله پزشکی، ارتباطات، انرژی، سرگرمی، امنیت و هر گونه خدمات سودمندی که انسان به نظرش میرسد، ارائه می دهد. تا سال 2020 انتظار می رود تعداد دستگاه های متصل شده از طریق اینترنت در سراسر جهان به 31 میلیارد دستگاه برسد.

دستگاه ها از زمان آغاز بیش از 40 سال به کار از طریق اینترنت (زمانی که حتی با نام دیگری خوانده می شدند)  معروف هستند. اکنون آنچه حیرت انگیز و قابل توجه برای تبلیغات گسترده است تعداد زیاد دستگاه های متصل شده هوشمند و مهم تر از همه این است که دیگر فقط لوازم خانگی نیستند که به یکدیگر متصل می شوند. دوربین های مداربسته هم می توانند به اینترنت متصل شوند و شما را از اتفاق های ناگوار باخبر کنند. طبق گزارشات تحقیقات بازار صهیون، “پیش بینی می شود که بازار جهانی خانه های هوشمند تا سال 2022 به بیش از 53 میلیارد دلار برسد.

اتوماسیون خانه هوشمند

با شنیدن اصطلاحات “اتوماسیون خانه هوشمند” چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟  خانه هوشمند بیل گیت “راه پیش از زمان” که در سال 1997 ساخته شده است؟ خانه هوشمند بیل گیت هفت سال و با مبلغ هنگفتی 63 میلیون دلار طول کشید تا خود را به واقعیت تبدیل کند.

مشابه خانه هوشمند بیل گیت، برخی از محصولات هوشمند در دنیای امروز الهام خود را از کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی گرفته اند. بسیاری از فناوری هایی که اکنون به قسمت قابل توجهی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند، در داستان های علمی که دهه ها پیش نوشته شده و نامشخص است گرفته شده است.

با پیشرفت تکنولوژی، تعریف “هوشمند” نیز در حال پیشرفت است. برای نسل حال “هوشمند” چیزی است که می تواند انحصاری کار کند و با حداقل دخالت دستی تصمیم آگاهانه بگیرد، در نتیجه باعث صرفه جویی در وقت، پول و انرژی می شود.

سهولت استفاده از اتوماسیون خانه هوشمند

«خانه هوشمند» با بازرسی و سهولت انجام فعالیت های روزمره در ارتباط است از کارهایی به راحتی «روشن کردن چراغ» تا پیچیده گی «هوای تمیز خانه» را دربر میگیرد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که در حال حاضر اشیاء متصل به اینتر نت بیشتری در جهان وجود دارد. انتظار می رود بیش از نیمی از دستگاه های متصل، محصولات مصرفی باشند و به این ترتیب به اتوماسیون خانه هوشمند اضافه شوند.

مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *