بلاگ

انواع مختلف درب اتوماتیک

انواع مختلف درب اتوماتیک

امروزه انواع مختلف درب اتوماتیک به عرصه تولید رسیده است این درب ها مقاوم و زیبا بوده و به راحتی افراد کمک فراوانی کرده به طوری که در حال حاضر همه درب های پارکینگ به صورت اتوماتیک می باشند. بیشتر درب های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا حسگرهای نوری استفاده می کنند که در کناره های درب نصب شده اند که کار باز یا بسته شدن درب ها را با استفاده از سنسور ها انجام می دهند. در قرن اول میلادی، ریاضیدانی در مصر اولین درب اتوماتیک شناخته شده را اختراع کرد.

انواع مختلف درب اتوماتیک

درب اتوماتیک می تواند به شما در فشار دادن دستگیره های چرخان درب، کشیدن یا فشار دادن درب ها و بستن مجدد آن ها پس از رفتن به داخل، که همه اینها ممکن است گاهی آزاردهنده باشد کمک می کند. مردم غالباً فراموش می کنند که پشت سر خود درب ها را ببندند. درب های بیمارستانی اتوماتیک هم از انواع درب های هوشمند هستند.

به عنوان مثال، برای برخی از افراد، باز کردن درب و سپس بستن مجدد آن غیرممکن است، برای کسانی که از ویلچر استفاده می کنند، کودکان، افراد مسن یا افراد معلول هم به همین صورت بستن درب ها سخت و طاقت فرسا می باشد. درب های اتوماتیک به همه افراد در داخل ساختمان دسترسی راحت را می دهند، این درب ها به طور فزاینده ای مورد استقبال قرار گرفته و حتی انتظار می رود انواع مختلف درب های اتوماتیک در همه جا نصب و استفاده شود.

تقاضا برای درب اتوماتیک از کشورهایی مانند چین و هند در حال افزایش است، زیرا دولت و  بخش خصوصی در حال بهبود ابتکارات زیرساخت ها در شهرها هستند. به عنوان مثال، تلاش های مداوم برای بهبود زیرساخت ها در شهرهای هوشمند، جایی که تمرکز بر استفاده از مواد غیر سمی، بازیافت شده و محیط زیست می باشد، در حال انجام است.

دسترسی آسان و ایمنی دو عامل مهمی هستند که تقاضای آن را امکان پذیر می کنند. برنامه های کاربردی تخصصی در تنظیمات صنعتی و ساختمانهای تجاری، داستان رشد این بخش از بازار را هدایت می کنند. درب اتوماتیک در مکانهای مختلف مانند فضاهای مسکونی و تجاری، بیمارستانها و سایر موارد کاربرد دارد. عواملی مانند صرفه جویی در انرژی، سهولت کار، حفظ امنیت، سرعت و دقت، بدون سیم کشی و سایر موارد، تقاضا را تأمین می کند. درب های اتوماتیک در بیمارستان امکان رفت و آمد راحت را برای متصدیان صندلی چرخدار فراهم می کند، همچنین می توان از آنها برای ایمن سازی منطقه خاصی در آزمایشگاه های علمی و بیمارستان استفاده کرد.

درب اتوماتیک

فناوری درب اتوماتیک

درب اتوماتیک با کمک سنسورها کار می کنند. اما دقیقا سنسور ها چه کار هایی انجام می دهند: سنسورها انواع مختلفی دارند که می توانند انواع مختلف حس ها را درک کنند، مانند صدا، نور، وزن و حرکت. سایر درب های اتوماتیک با حسگرهای نوری یا حرکتی کار می کنند. این سنسورها ممکن است در بالا یا کنار قاب درب های اتوماتیک نصب شوند.

وقتی این حسگرهای نوری یا حرکتی حرکت را در نزدیکی خود احساس می کنند، باعث می شوند درب های اتوماتیک باز شوند و سپس بسته شوند. به همین دلیل است که وقتی به مجموعه ای از درب های اتوماتیک نزدیک می شوید، به محض نزدیک شدن با استفاده از این سنسورها، آنها باز می شوند. بعضی از انواع درب های اتوماتیک به گرد و غبار هم حساس هستند، حتی این امر منجر به قفل شدن درب ها می شود.

عناصر درب های اتوماتیک

انواع مختلف درب اتوماتیک از اتصالات کشویی مختلفی تشکیل شده اند:

  • دستگاه فعال سازی:  یک ردیاب می باشد که دستور باز شدن درب ها را ثبت می کند و آن را به واحد کنترل درایو منتقل می کند.
  • واحد کنترل: معمولاً شامل کلیدهای تایمر، تنظیمات سرعت باز کردن، زاویه ها و زمان باز بودن درب ها  می باشد.
  • درایو: درایو در را باز می کند و سپس دوباره آن را می بندد. درب از نیروی موتور برای باز کردن درب استفاده می کند.
  • نوارهای حسگر: سنسور های مربوط به باز و بسته شدن درب ها را کنترل می کند.

انواع مختلف درب اتوماتیک

در زیر در مورد انواع مختلف درب های اتوماتیک در ساختمان ها که به شما کمک می کنند تا زندگی هوشمند و راحتی داشته باشید صحبت می کنیم:

درب های کشویی اتوماتیک

درب های کشویی اتوماتیک معمولاً برای ترافیک دو طرفه یا جهت دار استفاده می شوند. درب های کشویی اتوماتیک در تنظیمات اسلاید تلسکوپی، اسلاید دو بخشی و تک اسلاید موجود هستند. به صورت عادی ، این بسته ها به صورت بسته بندی کامل تهیه می شوند و می توانند بر روی سطح نصب شوند یا در قسمت بالای درب سر مخفی شوند. درب های کشویی به طور معمول دارای یک صفحه درب کشویی، اپراتور، هدر، چرخ های حامل، گیربکس، مسیر، قفل و سیستم فعال سازی هستند.

درب های کشویی اتوماتیک با قاب بندی جذاب و مختلف برای تکمیل هر ورودی طراحی شده اند. درب های کشویی شیشه ای هنگام داشتن مناظر بدون مانع و ورود نور طبیعی به ساختمان، ایده آل هستند. درب های شیشه ای کشویی یک راه حل ورودی بادوام و مورد استقبال همه می باشند. اپراتورهای درب کشویی دهانه ای بی صدا و صاف را ارائه می دهند.

درب های چرخشی اتوماتیک

درب های چرخشی اتوماتیک معمولاً جهت دار بوده و برای عبور از مسیر باریک، در داخل یا خارج استفاده می شوند. اپراتورها فقط می توانند به عنوان اپراتور با بازوی درایو و هدر یا به صورت یک بسته کامل تهیه شوند.

درب اتوماتیک تاشو

جایی که کمبود فضا وجود دارد درب کشویی را نمی توان در نظر نگرفت وجود درب اتوماتیک تاشو یک راه حل ایده آل را برای شما ارائه می دهد. اگر فضا به صورت خودکار کوچک و مشکل ساز باشد، درب های تاشو معمولاً در چنین شرایطی نصب می شوند. آنها به دو صورت یا دو طرفه تهیه می شوند و عابران پیاده می توانند هر دو جهت را از طریق همان دهانه حرکت دهند.

درب های تاشو اتوماتیک به صورت کامل شامل بسته های درب، هدر، اپراتور ، سخت افزار محوری، ریل راهنما، سیستم ایمنی و قفل می شوند. ساختار جمع و جور و خاص آن باعث می شود که این نوع درب به صرفه جویی در فضا معروف باشد شما می توانید هنگام باز سازی خانه خود از این مدل از درب های اتوماتیک استفاده کنید.  اگر چه درب تاشو در صورت کوچک بودن فضا بسیار ایده آل است اما دسترسی سریع و آسان هم بسیار لازم است. این مدل به راحتی در بیشتر ورودی ها ادغام می شود و می توان آن را هم در جلوی دهانه درب و هم در بین دو دیوار کناری نصب کرد.

درب های چرخان

درب های چرخان در مناطقی استفاده می شود که حجم عظیمی از مردم در آنجا حضور دارند زیرا به افراد اجازه ورود و خروج همزمان را می دهد. بنابراین، درب ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شوند از این رو مقرون به صرفه نیز می باشند. بنابراین کسانی که نیاز به ورودی های ایمن و کاربرد پسند دارند می توانند از این درب ها استفاده کنند. ساخت درب اتوماتیک گردان بصورت بسته بندی کامل تهیه شده است، آنها به صورت دو بال، سه بال و چهار بال ارائه می شوند.

درب های گردان در صدها مدل و تنظیمات برای تقریباً هر ورودی موجود است. درب های گردان دستی و اتوماتیک را می توان در ساختمان های سراسر جهان به دلیل زیبایی منحصر به فرد شان یافت. اگر بدنبال جریان ورود و خروج سریعتر ترافیک با حجم زیاد هستید، دربهای گردان می توانند به شما کمک کنند.

برای بیش از 70 سال، مهندسان ماهر سیستم های درب گردان زیبا، کاربردی و جاداری را ایجاد کرده اند. هر زمان تصمیم گرفتید درب اتوماتیک ملک خود را تهیه کنید، گزینه های زیادی در بازار به دست می آید. با در نظر گرفتن عملکردهای متنوع این درب ها می توانید هر یک از گزینه های فوق را بدست آورید. برخی از گزینه های درب های اتوماتیک که می توانید در نظر بگیرید شامل درب های تاشو، درب های کشویی و درب های گردان است.

شرکت البرز صنعت پیشرو در تولید انواع درب های اتوماتیک، می باشد برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *