بلاگ

راهنمای انتخاب درب بازکن برای انواع درب های اتوماتیک

یکی از مهمترین بخش‌های درب اتوماتیک پارکینگ، درب بازکن است. در این مقاله درباره نحوه انتخاب بهترین درب بازکن برای انواع درب های اتوماتیک صحبت می‌کنیم.

یکی از اصلی‌ترین قطعاتی که در درب اتوماتیک شما استفاده شده و نقش پررنگی در عملکرد آن دارد، درب بازکن است. انتخاب دقیق و متناسب درب بازکن درب اتوماتیک یکی از نکات مهمی است که حتما باید در خرید خود به آن توجه داشته باشید. درب بازکن گاراژ یک دستگاه الکتریکی است که با استفاده از کلیدهای روی دیوار، درب پارکینگ را باز و بسته می‌کند. بیشتر درب بازکن‌ها دارای یک دستگاه ریموت کوچک هم هستند که با استفاده از آن می‌توان از فاصله نه‌چندان دور، نسبت به باز و بسته کردن درب اقدام کرد. در ادامه این مقاله به نکات مهمی در رابطه با انتخاب درب بازکن برای انواع درب های اتوماتیک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

درب‌ها، مخصوصا درب‌ها اتوماتیک باید از نظر راحتی و سهولت در استفاده، عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. البته ویژگی‌های دیگر نیز در انتخاب یک درب اتوماتیک دارای اهمیت هستند. مثلا باید درب شما امنیت بالایی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت، اموال و دارایی‌های ارزشمند شما به خطر خواهند افتاد. همچنین قیمت درب‌های اتوماتیک نیز بسیار مهم است. مشتریان معمولا به دنبال درب‌هایی هستند که با بودجه آنها همخوانی داشته باشند. اما یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود افراد برای نصب درب اتوماتیک اقدام کنند، سهولت و راحتی در استفاده از آنها است. به همین دلیل قطعاتی که به‌طور مستقیم با عملکرد راحت‌تر درب در ارتباط هستند، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. یکی از این قطعات درب بازکن است که اگر به درستی کار نکند، در هنگام استفاده از درب اتوماتیک حتما با مشکل مواجه خواهید شد.

سیستم‌های درب بازکن مختلف موجود

انواع درب بازکن برای درب‌های اتوماتیک

در هنگام انتخاب یک سیستم درب بازکن اتوماتیک برای پارکینگ خود با گزینه‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد. در واقع مدل‌های متفاوتی از درب‌ بازکن‌ها وجود دارند که هر کدام برای پاسخ‌گویی به یک نیاز طراحی و تولید شده‌اند. این مدل‌ها مختلف در عملکرد و کارایی نیز با هم فرق دارند. هر یک از آنها ویژگی خاص خود را ارائه می‌دهند. در ادامه سه مدل از رایج‌ترین درب بازکن های درب اتوماتیک را معرفی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

درب بازکن پیچی

برخی افراد ترجیح می‌دهند که از درب بازکن‌های پیچی استفاده کنند. این درب بازکن‌ها دارای مکانیزم ساده‌تر و سیستم خلوتی هستند. شاید به همین دلیل، کمتر دچار فرسودگی شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. در این سیستم، درب از طریق یک رشته میله فولادی به بالا و پایین حرکت می‌کند، اما مسئله اصلی در مورد این درب‌ها آن است که با سرعت کمتری حرکت می‌کنند. در ضمن سر و صدای بیشتری نیز دارند. این مشکل می‌تواند در ساعات پایانی شب و یا برای کسانی که به آرامش و سکوت نیاز دارند عذاب آور باشد. بنابراین قبل از انتخاب درب بازکن پیچی، همه این موارد را در نظر داشته باشید.

درب بازکن زنجیری

مهمترین نکته درباره درب بازکن‌ها زنجیری آن است که از سایر مدل‌ها ارزان‌تر هستند. به همین دلیل افراد زیادی نسبت به انتخاب و خرید این مدل اقدام می‌کنند. البته مشکلاتی نیز در این نوع از درب بازکن‌ها وجود دارد. زنجیر آنها باید به طور مرتب تمیز شود، زیرا انواع گرد و خاک می‌توانند روی آن بنشینند که در دراز مدت، باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد درب خواهد شد. علاوه بر این، امکان شل شدگی برخی از قطعات متصل به سیستم وجود دارد. این مورد هم می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند و درب را از حرکت بیندازد. البته این موارد در صورتی مشکل‌ساز می‌شوند که از برند نامناسبی استفاده شود. چنانچه جهت نصب درب اتوماتیک خود با شرکت‌های معتبر تماس بگیرید، احتمال بروز مشکل به حداقل خواهد رسید.

درب بازکن تسمه‌ای

شاید بتوان گفت که محبوب‌ترین مدل درب بازکن همین مدل تسمه‌ای است. این مدل توان کافی برای بالا بردن سنگین‌ترین درب‌ها را نیز داراست. باید توجه داشته باشدی که معمولا درب‌های ایمن، دارای وزن زیادی هستند و این وزن بالا، در صورت استفاده از درب بازکن نامناسب می‌تواند دردسرساز شود. مورد دیگری که درب‌های تسمه‌ای نسبت به رقبای خود برتری دارند، مسئله سر و صدا است. با وجود قدرت بالای این درب‌ها، عملکرد کلی آنها به هنگام استفاده به دلیل ماهیت آرام این درب بازکن‌ها، کاملا بدون صدا است. با توجه به تمام این مزایا، اگر محدودیتی وجود نداشته باشد، بهتر است از همین مدل درب بازکن برای درب اتوماتیک استفاده شود.

قابلیت کار درب بازکن در شرایط نامطلوب

ویژگی‌های یک درب بازکن خوب

یک درب بازکن خود باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد است. آب و هوا گاهی اوقات می‌تواند شرایط را برای درب بازکن‌های گاراژ دشوار کند. در برخی از مناطق با توجه به حرارت بالا و بادهای تند که در روزهای مختلف سال اتفاق می‌افتد، درب بازکن‌ها دچار اختلال می‌شوندو. این مشکل می‌تواند منجر به قطع برق نیز شود. این مسئله حتی می‌تواند بعضی از درب بازکن‌ها را بلااستفاده کند. بنابراین بهتر است در انتخاب درب بازکن مناسب برای شرایط آب و هوایی محل زندگی‌تان حساسیت بیشتری به خرج دهید. این موضوع در آینده به نفع خودتان است.

در حال حاضر درب بازکن‌های باکیفیتی در بازار یافت می‌شوند که برای خرید آنها کافی است با بهترین برندها در این حوزه آشنا باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما با کارشناسان و متخصصین نصب درب اتوماتیک تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. همچنین برای نصب حتما با شرکت‌هایی قرارداد ببندید که ضمانت‌های بیشتری ارائه می‌دهند. شرکت البرز صنعت با سابقه‌ای طولانی در این حوزه به مشتریان خود تضمین می‌دهد که بهترین قطعات را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به آنها ارائه کند. جهت مشاوره، خرید و نصب انواع درب‌های سکشنال اتوماتیک و قطعات آنها، حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع درب بازکن برای درب‌های اتوماتیک آشنا شدیم. همان‌طور که خواندید، درب بازکن یکی از مهمترین قطعات در سیستم درب‌های اتوماتیک است که باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید. شما با انتخاب یک شرکت خوب جهت نصب درب اتوماتیک می‌توانید خیال‌تان را از بابت استفاده از برندهای معتبر و همچنین ضمانت قطعات راحت کنید. چنانچه به دنبال بالاترین کیفیت هستید، با البرز صنعت تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *