بلاگ

راهبندهای ضد تروریسم و ضد انتحاری

راهبندهای ضد تروریسم و ضد انتحاری

گیت ها و راهبندهای ضد تروریسم و ضد انتحاری

ضد تروریسم1

اگر زمانی  به یک  فضای عمومی رفتید ، به پیرامون خود توجه نمایید : تیرهای فولادی ، بلوک های از جنس بتون ، گلدان های بسیار بزرگ. این موانع در همه جا موجود است و هدف آنها ایجاد امنیت  در مقابل حملات تروریستی و وسایل نقلیه است ، از جمله حملات اخیر در شهر نیویورک سیتی ، فرانسه ، اسپانیا. اما اگر یک شهر قصد داشته باشد این سد های ضد تروریسم را زیباسازی کند ، موجب میگردد شما حس محفوظیت یا پارانوئید کنید؟ برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

تهدید کردن تروریسم در بیشتر کشورهای دنیا بدیهی و آشکار است ، حملاتی که اخیرا در بروکسل و پاریس رخ داد این آگاهی را ایجاد کرد  که نزدیک بودن تروریسم می تواند به همه ما نزدیک باشد وهمه ما را تهدید میکند.

[lwptoc]

گیت های امنیتی موتوری ضد تروریسم با دروازه های ورودی اتوماتیک مرسوم ( از جمله به کار گرفته در گاراژهای پارکینگ و بخش های صنعتی) متفاوت اند زیرا اکثریت وسایل نقلیه را نابود می کنند.

راهبند های ضد انتحاری ایمنی بالای خودرو با به کار بردن از گیت های از نوع بازوی افتاده ، سیستم های بولارد فعال و گیت منع سقوط ، حد نهایی امنیت میباشند.

سطح تهدید

احساس کردن سطح تهدیدات که در هر کشور وجود دارد باید  ادارات دولتی و کسب و کار ها از آن اطلاع داشته باشند  و نوع تهدیدی که سرویس های اطلاعاتی پیش بینی میکنند.

تعیین تهدیدات و محافظت  نمودن از آضررهای شما قسمتی از سنجش ریسک امنیتی شما را شکل میدهد ، و سپس با تعیین کردن اقدامات مناسب و کارا در به حداقل رساندن خطر و در نهایت کنترل و تمرین پلن های امنیتی و احتمالی شما ، همه این عملیات به یک چرخه مدیریت ریسک کمک  شایانی میکنند.

 راهبند های امنیتی خودرو

یک وسیله نقلیه به نیت تجاوز که قصد دارد به یک نقطه کنترل ورود کند ، باید از لحاظ جسمی متوقف گردد. استفاده نمودن از راهبندهای امنیتی وسیله نقلیه که تست شده  و به طور ویژه برای حفاظت در مقابل چنین حمله ای طرح ریزی شده است.

راهبندهای امنیتی مورد استفاده برای خودرو از حمله خصمانه خودرو ممانعت نموده و حفاظت می کند و اگر پر از مواد منفجره باشد ، هرنوع  انفجار را از زیرساخت های اصلی و کارگران دور میکند.

قابلیت های اثبات شده

به کارگرفتن  یک راهبند یا مسدود کننده راه که  مستقل مورد آزمون قرار گرفته است ، این اطمینان را به شما میدهد که شما اقدامات مورد نیاز را برای به حداقل رساندن حمله به یک وسیله نقلیه با قصد خصمانه در نظر گرفته اید ، و شامل یک دروازه به صورت تست شده با ضربه با محافظت بالستیک است که از هر دو حمله دشمن و سلاح مسلح حفاظت می کند.

ضد تروریسم3

راهبند ضد انتحاری نیزه دار

گیت ضد انتحاری نیزه دار ، این مدل توانایی اتصال به دوربین های پلاک خوان و نوع اکسس کنترل را دارد که سبب می شود به صورت هوشمند و اتوماتیک تردد در فضاهای حساس به امنیت را کنترل نماید ارتفاع این گیت وقتی که بالا آمده باشد ۱۲۰ سانتی تر است و مخزن اصلی آن در درون زمین است که در زمانی که غیر فعال باشد هیچ نوع اشکالی در جهت تردد ایجاد نمیکند.

گیت ضد تروریسم نیزه دار

گیت ضد تروریسم نیزه دار به خاطر اینکه سریعتر عمل کند و بالا بیاید جک های با قدرت بالا به کار گرفته میشود که موجب متمایز بودن این گیت نسبت به گیت های نوع دیگر است. جنس این نوع گیت ضد انتحاری از فولاد با ضخامت بالا است که در برخورد های سخت کوچکترین اشکالی را برای راهبند ایجاد نمیکند و بعد از برخورد هم به کار خود ادامه میدهند.

گیت ضد تروریسم در روی سطوح این گیت فلزات نوک تیزی به شکل نیزه ایجاد شده که در برخورد هر نوع وسیله نقلیه خسارت فراوانی را وارد می کند و عبور را امکان ناپذیر میکند. این نوع گیت های ضد انتحاری برای ممانعت از ورود و خروج هر نوع وسیله نقلیه و موتورسیکلت یا عابر پیاده طراحی گردیده به این صورت که در صورت شناسایی عامل انتحاری و یا متخلف فعال میشود و درکمتر از چند ثانیه به صورت کامل بالا آمده و موجب سد کردن مسیر عبوری  آن وسیله نقلیه میشود .

ضد تروریسم4

گیت ضد تروریسم دفنی یا راهبند کف خواب

بلوکر یا راهبند ضد تروریسم یک نوع گیت ضد تروریستی که دربردارنده قدرت ضربه پذیری چندان بالایی است که براساس استاندارد های نظامی طراحی و تولید می‌شود. این نوع گیت یا راهبند با نام‌های گیت کف خواب ، گیت زرهی و گیت ضد انتحاری هم شناخته می‌شود. راهبند دفنی

گیت ضد تروریست دفنی یا راهبند کف خواب در کنار گیت امنیتی بولارد یک مسدود کننده در راهها که به عنوان راهبند سنگین و ضد حملات تروریستی به کار گرفته میشود  و در فضاهایی که حساسیت بالایی دارند نصب میگردد و محدودیت هایی برای دستیابی به ماشین های غیرمجاز دارند. منظور آنها حفاظت از راهها و ایجاد امنیت و محافظت  از جان انسانها است که با بسته شدن راه های عبور و مرور از حملات ممانعت مینماید.

ضد تروریسم2

راهبند ستونی ضد انتحاری

اولین بولارد ها و راهبند ها از چوب ساخته شدند. اما همانگونه که حمل و نقل از حیوانات اهلی به سمت وسایل نقلیه موتوری تغییر کرد با این حساب ماده اولیه بولارد ها هم از چوب به چدن تغییر یافت.                        

نخستین مکانی که در گذشته بولارد رواج داشته شهر وست مینستر درکشورانگلستان بود که بعد از مدت زمانی در تمام انگلستان مرسوم شد.

علت اینکه بولارد در انگلیس مرشوم بوده جزیره ای بودن این کشور است که بیشتر گیت های ستونی در کنار سواحل دریا برای کمک به کشتی ها و قایق ها به کار برده می شدند.

اما بولاردهای امروزی اختلافی که با بولارد های قدیمی دارند این است که به صورت خودکار شده اند و میتوان آن ها را باز و بسته  کرد اما بولارد های قدیمی منحصرا به عنوان مانع بودند. به علاوه این مقاومتی که یک بولارد امروزی تحمل میکند اصلا قابل قیاس با بولارد چوبی در سده هجدهم نیست.

شیوه عملکرد گیت های ضد تروریسم ستونی

گیت های ضد تروریسم ستونی به دو گونه اصلی طبقه بندی  می شوند:

*   گیت  ستونی هیدرولیک

*    گیت ستونی الکترومکانیک

گیت های هیدرولیک پمپ هیدرولیک تعهد بالا آوردن ستون اصلی را عهده دار هستند و در راهبند ستونی الکترومکانیک بالا آمدن ستون، بوسیله موتورالکتریکی و گیربکس انجام میشود.کارکرد اصلی در بالا و پایین رفتن یک ستون فلزی مستحکم مختصرمی شود.

نکته های پراهمیت در انتخاب کردن راهبند ستونی

گیت های ستونی در کنار مقدارهای مشخصی مانند ظاهر ، برند ، ارتفاع ستون، قطر استیل ،کیفیت ساخت شامل دو پارامتر اصلی برای انتخاب می باشند.

*   استحکام در مقابل ضربه ( Impact resistance  )

این میزان که بر اساس ژول سنجیده میشود مقدار ضربه ای را نمایش می دهد که گیت ستونی قدرت تحمل را دارد و پس از اینکه به بولارد ضربه وارد میشود از کار نمیافتد و به فعالیت خود ادامه می دهد.

  مقاومت شکست (Breaking resistance)

این مقدار که بر اساس ژول سنجش میگردد نشان دهنده مقدار ضربه ای است که راهبند ستونی پس از وارد شدن این فشار یا ضربه از کار میافتد و دیگر قدرت کارکردن را ندارد، البته  باید در نظر بگیریم این اندازه، مقدار ژولی را نمایش میدهد که گیت حتی با خراب شدن نیز اجازه عبور از معبر را نخواهد داد.

دلیل تفاوت این دو گونه راهبند بولارد، در اصل در ضخامت سیلندر و میزان استحکام آن در برابر ضربه میباشد.

مکان های استفاده کننده از راهبند ضد تروریست

راهبند ضد انتحاری در مثل مؤسسات مالی، سفارتخانه ها، انبارهای قیمتی، کنسولگری ها، سازمان‌های دولتی و … که احتیاج زیادی به کنترل با دقت و امنیت بالا دارد، به کارگیری میشود.

مناطق نظامی : راهبند ضد تروریستی کف خواب میتوانند بعنوان بزرگترین کمک کننده برای این نواحی به کار گرفته میشود . با قرار گرفتن در ورودی این مجموعه های ویژه این امکان را فراهم میکنند که زمان اتفاق افتادن حملات تروریستی به عنوان بهترین مورد به منظورممانعت از ورود ماشین های ناشناس به کار گرفته میشود.

استفاده درسفارتخانه ها : این مکانها به خاطراهمیت بالایی که دارند. قادرند به عنوان یک گزینه مهم برای محفاظت از مجموعه خود از این سیستم استفاده کنند. این سیستم میتوانند از ورود افراد مشکوک به مجموعه و حتی از بمب گذاری در این فضای ویژه ممانعت به عمل آورد.

نیروگاهها : نیروگاهها در وضعیت های ویژه استفاده های مخصوصی از این گیت دفنی دارند.نیروگاهها با توجه به اینکه طبقه بندی های متفاوت اعم از نوع گازی، سیکل ترکیبی، خورشیدی،گازی، حرارتی و… دارند سیستم های حفاظتی مختص خود را دارند به همین علت نیز محفاظت و نگهداری از این مجموعه ها کاری حیاتی است که برای این هدف استفاده از این سیستم یک نوع حافظت تام  در مقابل شرایط تروریستی را در اختیارشان قرار می دهد.

البرز صنعت مبنا – مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعات بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.

تلفن تماس : 44053033-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *