بلاگ

راهنمای نصب پنل آیفون

راهنمای نصب پنل آیفون

راهنمای نصب پنل

نحوه نصب و سیم کشی پنل آیفون های صوتی و تصویری

برای نصب پنل ابتدا باید قوطی پنل در قسمت جلویی در ساختمان نصب شود. نصب قوطی پنل باید بعد از اتمام نماکاری انجام شود زیرا بر روی قسمت بیرونی ساختمان قرار می گیرد. مرحله لوله کشی به همراه کابل نیز باید قبل از نصب قوطی پنل صورت گرفته باشد. انواع متنوعی از قوطی های پنل در بازار موجود است و شما می توانید یکی از انواع آن را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

ابتدا سیم ها را ازپشت قوطی پلاستیکی بیرون آورده و بطری را در داخل دیوار جاسازی نمایید.

نصب پنل

در زمان نصب پنل قوطی قلبه بیرونی قوطی پنل کاملا همسطح دیوار قرار گیرد . لولای بدنه اصلی را به وسیله ۶ عدد پیچ به محل مشخص شده بر روی قوطی متصل نمایید .سپس طبق نقشه برای نصب پنل سیم بندی را انجام دهید با باز نمودن لوله ها و بستن آنها به یکدیگر می توان پنل را از سمت دیگر بازو بسته کرد.

تنظیم دوربین در تمامی جهات

در محصول تصویری پیچ تنظیم دوربین را تا حدی باز کنید که دوربین حرکت نماید و زاویه دوربین را با توجه به برچسب راهنمایی پشت محصول تنظیم کرده و پیچ را محکم نمایید.

 در پایان پنل را مطابق شکل بسته و از چفت شدن آن مطمئن شوید سپس با ۴ عدد پیچ پنل را از در محل خود محکم نمایید( در هر دو محصول صوتی و تصویری به همین ترتیب عمل نمایید).

نقشه سیم بندی پنل صوتی

(سیم های زنگ هر طبقه به شماره های مربوط به ترمینال زنگ همان طبقه نصب گردد.)

نقشه سیم بندی پنل تصویری

سیمهای زنگ هر طبقه به شماره های مربوط به ترمینال های زنگ همان طبقه نصب گردد در محصول 1 واحدی نیازی به نصب سیم نمی‌باشد ارتباط بین پنل دم در گوشی از طریق ۴ رشته سیم صورت می پذیرد.

نقشه مدار سوئیچر 7 واحدی

سوئیچرجهت مصرف در سیم کشی ساختمان های ۷ واحدی به بالا به صورت رایگان ارائه می گردد.

انواع سوئیچرهای ۴و۵و۷ واحدی موجود بوده و در نقشه مقابل فقط نقشه سوئیچر 7 واحدی ترسیم شده است. برای تعداد بیش از ۷ واحد باید از ترکیب سوئیچر های ۴و۵و۷ واحدی استفاده نمود لازم به ذکر است سوئیچرهای بعدی به صورت موازی با دوربین نصب می گردند.

اولین نکته مهم مکان نصب است، سعی کنید مکان نصب را طوری در نظر بگیرید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد و نیز تا جای ممکن در معرض ریزش مستقیم باران هم نباشد

نکته دوم این است که حالت ایده آل نصب آیفون آن است که مکان آیفون جایی باشد که علاوه بر درب آدم رو بتوان درب پارکینگ را نیز روئیت کرد

ارتفاع نصب پنل از نکات دیگری است که باید مد نظر قرار داد ارتفاع لنز دوربین آیفون و نه خود قوطی باید از کف تمام شده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر باشد.

سعی کنید قوطی آیفون تصویری را هنگام سنگ کاری کار بگذارید و لبه خارجی آیفون باید با لبه سنگ مماس باشد نه داخل تر و نه به سمت خارج

اگر سنگ کاری جلوی درب دارای طرحی است (مثل وجود نوارهای ۵ سانتی که داخل تر از سنگ اصلی نصب می شوند) و یا نوع سنگ طوری است (سنگ آنتیک و سنگ های تیشه ای) که امکان نفوذ آب و قطرات باران را به داخل پنل فراهم می سازد باید از آن ممانعت به عمل آورد اگر در مرحله سنگ کاری است با کتیبه کردن حداقل ۵ سانت سنگ اطراف پنل و اگر هنگام نصب است توسط چسب آکواریوم حداقل ۱ سانت اطراف قوطی پنل را عایق می کنیم تا از نفوذ آب به داخل پنل جلوگیری شود

اگر قوطی نصب پنل را در هنگام سنگ کاری کار می گذارید داخل و پشت مهره های قوطی نصب پنل که محل نصب پیچ برای بستن پنل می باشد را توسط چسب کاغذی و هر وسیله دیگری حفاظت کنید تا دوغ آب سنگ کاری و یا سیمان بند کشی آنها را مسدود نکند.


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید


بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *