بلاگ

فناوری خانه هوشمند

 در این متن ما درباره خانه هوشمند که همان خانه امن شما می باشد توضیح می دهیم خانه هوشمند با استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت امکان کنترل و مدیریت از راه دور تمامی دستگاه ها و سیستم ها مانند روشنایی، گرمایش و کنترل درب ها و … را فراهم می کند.

فناوری خانه هوشمند، که اغلب به عنوان اتوماسیون خانگی شناخته می شود به معنای واقعی امنیت، آسایش، راحتی و بهره وری انرژی صاحبان خانه را فراهم می کند و به آنها این امکان را می دهد که توسط یک برنامه خانه هوشمند بر روی تلفن هوشمند خود کل خانه امن خود را کنترل کنند.

نمونه هایی از فناوری های خانه هوشمند

تقریباً در هر جنبه از زندگی که فناوری وارد فضای داخلی شده است مانند (لامپ، ماشین ظرفشویی و تلویزیون و غیره) می توانیم از این فناوری در بخش های مختلف خانه هوشمند خود استفاده کنیم:

  • تلویزیون های هوشمندی وجود دارد که از طریق اینترنت به برنامه های کاربردی مانند پخش ویدئو و موسیقی متصل می شوند و موسیقی دلخواه شما را پخش می کند، برخی از این تلویزیون های هوشمند دارای قابلیت تشخیص صدا یا حرکت هستند که کار شما را به راحتی آب خوردن ساده می کنند.
  • سیستم های روشنایی هوشمند علاوه بر اینکه می توانند از راه دور کنترل شوند، می توانند زمان حضور سرنشینان در اتاق را تشخیص دهند و نور را در صورت لزوم تنظیم کنند. لامپ های هوشمند را می توانید   هنگامی که خارج از خانه هستید با استفاده از تلفن همراه خود خاموش یا روشن شوند.
  • ترموستات های هوشمند، دارای Wi-Fi یا اینترنت یکپارچه هستند و به کاربران این امکان را می دهند تا دمای خانه را برنامه ریزی، نظارت و کنترل از راه دور کنند.     
  • این دستگاه ها همچنین رفتارهای صاحبان خانه را می آموزند و به طور خودکار تنظیمات را تغییر می دهند تا حداکثر راحتی و کارایی را برای ساکنان خانه فراهم کنند. ترموستات های هوشمند همچنین می توانند میزان استفاده از انرژی را گزارش دهند و به کاربران یادآوری کنند که فیلترها و موارد دیگر را تغییر دهند.
  • با استفاده از قفل های هوشمند، درهای باز درب گاراژ، خانه یا پارکینگ خود را می توانید از راه دور کنترل و قفل نمایید. قفل های هوشمند همچنین می توانند نزدیک بودن ساکنان خانه را تشخیص دهند و درها را برای آنها به صورت اتوماتیک باز کنند.
  • با استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند، ساکنان می توانند خانه های خود را از راه دور و در هنگام رفتن به تعطیلات  نظارت کنند. حسگرهای حرکتی هوشمند موجود در دوربین های مداربسته همچنین قادرند تفاوت بین ساکنان خانه، میهمانان، حیوانات خانگی و سارقین را تشخیص دهند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک می توانند به پلیس ها اطلاع دهند.
  • هم چنین انواع لوازم آشپزخانه از جمله دستگاه های قهوه ساز هوشمند می توانند به طور خودکار در یک زمان برنامه ریزی شده یک فنجان تازه برای شما دم کنند.
  • یخچال های هوشمند لیست خرید تهیه می کنند یا حتی دستورالعمل هایی را بر اساس مواد موجود در یخچال به شما می دهند. زودپز، توستر، خشکشویی، ماشین لباسشویی و خشک کن همه و همه می توانند به صورت هوشمند در اختیار شما قرار بگیرند.
فناوری خانه هوشمند
فناوری خانه هوشمند

جوانب مثبت و منفی درباره فناوری خانه هوشمند

درباره خانه هوشمند اینطور می توان گفت که یکی از مهمترین مزایای اتوماسیون خانگی تأمین آرامش برای صاحبان خانه است که به آنها این امکان را می دهد از راه دور خانه خود را در برابر خطراتی مانند قهوه سازی که روشن مانده و فراموش شده یا درب ورودی که قفل نشده است، کنترل کنند.

هنگامی که از افراد سالمند در منزل خود نگه داری می کنید خانه هوشمند به شما کمک می کند که نظارت 24 ساعته بر روی آنها داشته باشید به صورت مداوم دارو ی آنها را یادآوری می کند و به امنیت آنها در منزل کمک می کند.

خانه های هوشمند می توانند تنظیمات ترجیحی کاربر را برای سهولت هر چه بیش تر فراهم کند. به عنوان مثال، کاربر می تواند درب گاراژ خود را برای باز و بسته کردن، روشن شدن چراغ ها، روشن شدن شومینه و آهنگ های مورد علاقه خود برای پخش در بدو ورودش به منزل برنامه ریزی کند.

اتوماسیون خانگی همچنین به مصرف کنندگان در بهبود کارایی کمک می کند. به جای اینکه تهویه مطبوع را در کل روز روشن بگذارید، یک سیستم خانه هوشمند می تواند زمان رسیدن صاحبان خانه از محل کار، به خانه را تخمین بزند و در این زمان سیستم تهویه را روشن کند که به محض ورود صاحب خانه از وجود هوای مطبوع در خانه لذت ببرد. 

لوازم خانگی نیز همین صورت می باشد. با وجود یک سیستم آبیاری هوشمند، که برای علاقه مندان بسیار کاربردی می باشد فقط در صورت نیاز و با مقدار دقیق آب لازم چمن و گیاهان شما روزانه با برنامه ریزی دقیقی آبیاری می شود.

با وجود اتوماسیون خانگی هوشمند از انرژی، آب، برق و سایر منابع به طور کارآمدتری استفاده کنید، که به صرفه جویی در منابع طبیعی و پول شما کمک می کند.

فناوری خانه هوشمند به صورت یکپارچه

خانه هوشمند مجموعه ای از دستگاه ها و وسایل هوشمند متفاوت و جدا از هم نیست، بلکه مواردی است که با هم کار می کنند و یک شبکه قابل کنترل از راه دور ایجاد می کنند. همه دستگاه ها توسط یک کنترل کننده اتوماسیون خانگی کنترل می شوند، که اغلب به عنوان هاب خانه هوشمند نامیده می شود.

هاب خانه هوشمند یک دستگاه سخت افزاری است که به عنوان نقطه مرکزی سیستم خانه هوشمند عمل می کند و قادر به درک، پردازش داده ها و ارتباط بی سیم است. هاب همه برنامه های متفاوت را در یک برنامه خانه هوشمند قرار داده است که می تواند از راه دور توسط صاحبان خانه کنترل شود.

در حالات ساده فناوری خانه های هوشمند، وقایع را می توان زمانبندی یا فعال کنند. وقایع به موقع مبتنی بر یک ساعت هستند، به عنوان مثال، کشیدن پرده ها در ساعت 6:00 بعد از ظهر، یا اینکه وقتی تلفن هوشمند مالک به درب نزدیک می شود، قفل هوشمند درب خانه باز و چراغ های هوشمند نیز روشن می شوند.

فناوری خانه هوشمند
فناوری خانه هوشمند

معماری ساختمان با فناوری هوشمند

ما درباره خانه هوشمند به شما کمک می کنیم تا هر آنطور که بخواهید از خانه هوشمند خود لذت ببرید. هر خانه هوشمند یک ساختمان هوشمند است، اما هر ساختمان هوشمند یک خانه هوشمند نیست.

ساختمانهای سازمانی، تجاری، صنعتی و مسکونی از هر شکل و اندازه ای از جمله دفاتر، آسمان خراش ها، ساختمانهای آپارتمانی و اقامتگاههایی با چند مستاجر در حال استفاده از فناوری های اینترنت خانه هوشمند برای بهبود کارایی ساختمان، کاهش هزینه های انرژی و تأثیرات زیست محیطی و اطمینان از امنیت و همچنین بهبود رضایت سرنشینان ساختمان به صورت مشترک استفاده می کنند.

بسیاری از همان فن آوری های هوشمند مورد استفاده در خانه های هوشمند در ساختمانهای با فناوری هوشمند بکار رفته است، از جمله روشنایی، انرژی، گرمایش و تهویه مطبوع، سیستمهای امنیتی.

فناوری
فناوری

به عنوان مثال، درباره خانه هوشمند اینگونه می شود توضیح داد که می تواند هزینه های انرژی را با استفاده از سنسورهایی که تعداد ساکنان آن را در خانه تشخیص می دهد کاهش دهد.

درجه حرارت می تواند به طور خودکار تنظیم شود، در صورت تشخیص سنسورها در اتاق کنفرانس  تهویه هوای خنک روشن شود یا اگر همه افراد در روز به سر کار رفتند گرما را کاهش می دهند.

فراتر از این مزایا، ساختمانهای هوشمند می توانند به صاحبان و مدیران ساختمانها کمک کنند که از اتفاقات پیش بینی نشده جلوگیری کنند.

به عنوان مثال نگهبانان می توانند تعمیر و نگهداری و خرابی را در سیستم های برودتی ساختمان، آسانسورها و سیستم های روشنایی پیش بینی کنند همچنین از بسیاری از اتفاقات بد و غیر منتظره مانند آتش سوزی جلوگیری کنند.

ما در البرز صنعت به شما کمک می کنیم تا تمامی محصولاتی که درباره خانه هوشمند خود می خواهید تهیه و با خیالی آسوده استفاده کنید کافی است با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید .

یکی از این محصولات، حسگر درب فیبارو یک وسیله مکانیکی با عملکرد الکترونیکی و مغناطیسی میباشد که وضعیت باز و بسته بودن درب را توسط کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند مخابره میکند. اما یکی دیگر از پر استفاده ترین محصولات ما فناوری کنترلر خانه هوشمند فیبارو می باشد که به طور کامل از خانه شما مراقبت و محافظت می کند.

شرکت البرز صنعت پیشرو در خدمات اتوماسیون 
قبل از خرید درب اتوماتیک خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *