نماد اعتماد و اعتبار در ایران
ارائه انواع راهکارهای مختلف برای هر محیطی
بی رقیب در کیفیت بی نظیر در اجرا

 10 مزیت اصلی درب سکشنال پارکینگی (زیر سقفی)

در میان همه انواع درب‌های پارکینگی، درب‌های سکشنال دارای بیشترین مزایا هستند. در ادامه به برخی از مزایای درب سکشنال پارکینگی اشاره می‌کنیم.

درب‌های به کار رفته در پارکینگ‌ها انواع مختلفی دارند، اعم از کرکره‌ای و معمولی؛ اما هرکدام از این‌ها در گذر زمان نقطه ضعف‌هایی نشان داده‌اند که افراد را به سمت استفاده هر چه بیشتر از درب‌های سکشنال سوق داده است. در واقع مزیت های درب سکشنال پارکینگی همه مزایای نمونه‌های پیشین را شامل می‌شود و به آن‌ها کاربری‌های جدیدتری نیز افزوده است. چنین مزایایی ممکن است موجب شود که برای تهیه این نوع درب‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری داشته باشید، اما در درازمدت ایمنی، راحتی و زیبایی‌ای که این درب‌ها برای شما به ارمغان می‌آورند باعث می‌شوند که هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید کاملا ارزشش را داشته باشد.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

شرکت البرز صنعت با سابقه طولانی در زمینه اجرای درب‌های پارکینگی، طیف گسترده‌ای از درب‌های پارکینگی زیرسقفی را برای انتخاب در اختیار شما می‌گذارد و با ارائه سرویس با کیفیت و پاسخ‌گویی سریع آماده خدمت‌رسانی به مشتریانی است که تصمیم خود برای خرید درب‌های زیرسقفی را گرفته‌اند. اگر هنوز دودل هستید و نیاز به مشاوره‌ بیشتری دارید هم می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت البرز صنعت تماس حاصل فرمایید.

مزایای درب سکشنال پارکینگی

منظور از درب سکشنال پارکینگی یا زیر سقفی چیست؟

درب‌های سکشنال از پنل‌های جداگانه‌ای ساخته شده‌اند که هنگام بسته شدن درب به سمت بالا حرکت می‌کنند و به موازات سقف پارکینگ قرار می‌گیرند. تعداد این پنل‌ها معمولا بین سه تا هشت تا است که توسط لولاهای محکم کنار هم قرار گرفته‌اند. در لبه‌های کناری پنل‌ها، چرخ‌های کوچکی تعبیه شده‌اند که بر روی ریل‌های موجود در چارچوب درب به سمت بالا و پایین حرکت کرده و درب را باز و بسته می‌کنند. به دلیل محل قرار گرفتن درب پس از بسته شدن، درب‌های سکشنال با نام «زیرسقفی» نیز شناخته می‌شوند.

اندازه این درب‌ها ممکن است بین 2 متر طول و 1.5 متر عرض تا 9 متر طول و 4 متر عرض متغیر باشد. حداقل و حداکثر ارتفاع و عرض درب‌های سکشنال با توجه به مقاومت و ماده‌ای که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، تعیین خواهد شد. درب‌های سکشنال معمولا با یک سیستم‌ فنری کار می‌کنند که با فرمان کاربر به حرکت افتاده و درب را باز می‌کند و یا می‌بندد. بیشتر این درب‌ها امکان باز شدن از راه  دور از طریق درب‌بازکن را دارند، اما همه آن‌ها را می‌توان به سادگی و به صورت دستی نیز باز کرد. درب‌های سکشنال را می‌توان از مواد مختلفی از جمله فولاد، چوب، آلومینیوم و شیشه ساخت، اما رایج‌ترین ماده برای تولید پنل‌ها که در ایران کاربرد دارد UPVC است. مواد مورد استفاده برای ساخت درب‌های سکشنال پارکینگی معمولا با توجه به کاربرد درب و بودجه مشتری تعیین می‌شود.

تاریخچه مختصر درب‌های سکشنال پارکینگی

اگرچه می‌توان آغاز شکل‌گیری و ایده‌پردازی در مورد درب‌های سکشنال پارکینگی را در برخی مقالات منتشر شده در مجلات علمی در سال 1906 جستجو کرد، اما اولین شخصی که این درب‌ها را طراحی و تولید کرد آقای سی. جی. جانسون بود که در سال 1921 شرکت «جانسون اوورهد دور» را تاسیس کرد و به نوعی به عنوان مخترع این نوع درب‌ها شناخته می‌شود. با فراگیر شدن استفاده از اتومبیل، رانندگان نیاز به روش راحتی برای رفت و آمد و نگهداری از وسایل نقلیه خود در پارکینگ منازل و ساختمان‌های اداری را بیشتر حس می‌کردند. در سال 1926 شرکت آقای جانسون گام دیگری در جهت بهبود درب‌های سکشنال برداشت و اولین درب‌بازکن برقی پارکینگ را طراحی کرد. برخلاف کنترل از راه دور‌های امروزی که با امواج وای‌فای کار می‌کنند، درب‌های سکشنال در آن زمان با استفاده از دکمه‌ای که در کنارشان تعبیه شده بود باز و بسته می‌شدند. اولین کنترل از راه دور رادیویی این درب‌ها نیز در سال 1931 طراحی شد.

درب سکشنال زیر سقفی چه مزایایی دارد؟

درب سکشنال زیر سقفی چه مزایایی دارد؟

مزایای زیادی برای استفاده از درب‌های سکشنال وجود دارند که تا به اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم. در ادامه 10 مورد از مهمترین مزایای درب سکشنال را مطرح می‌کنیم:

  1. برخلاف درب‌های شیب‌دار، درب‌های سکشنال برای باز شدن به فضای اضافی در قسمت بیرون احتیاج ندارند واتومبیل‌های خارج از پارکینگ می‌توانند بسیار نزدیک به درب پارک کنند. همین مسئله یکی از بارزترین مزایای درب سکشنال زیرسقفی است چرا که با افزایش جمعیت در مناطق مسکونی شهری، نیاز به فضای پارکینگ بیشتر حس می‌شود و چه در هنگام بیرون آوردن خودرو و چه موقع خارج کردن آن، نیازی نیست که نگران برخورد درب با خودروی خود و یا افراد اطراف آن باشید. این درب‌ها با استفاده از کمترین فضا به راحتی باز و بسته می‌شوند.
  2. برخلاف درب‌های استاندارد شیب‌دار، استفاده از چندین پنل در درب‌های سکشنال باعث می‌شود فشار کمتری به چرخ‌های غلتان درب وارد شود. از آن جایی که درب‌های شیب‌دار قدیمی از یک پنل بزرگ یک تکه و سنگین استفاده می‌کردند که نیاز به قطعات بسیار قوی برای به حرکت در آوردن داشت، فشار بسیار زیادی مخصوصا به چرخ‌ها در میانه حرکت وارد می‌شد که همین امر موجب استهلاک بیشتر درب‌های قدیمی شده و در گذر زمان باز وبسته شدن آن‌ها را سخت‌تر و پر سر و صداتر می‌کرد. وجود پنل‌های متعدد از مزایای درب زیرسقفی است که موجب استهلاک و صدای کمتری در آن‌ها می‌شود.
  3. می توان پنل‌های آسیب دیده را تعویض کرد که این امر خود موجب مقرون به صرفه بودن هزینه تعمیرات درب‌های سکشنال می‌شود. به طور کلی از جمله مزایای درب پارکینگی که نمونه‌های قدیمی‌تر تا حدودی از آن بی‌بهره هستند، تعمیرپذیر بودن آن‌ها است. در درب‌های یک تکه اگر بخشی از بدنه به دلیل عوامل آب و هوا و یا برخورد اشخاص و وسایل نقلیه دچار آسیب شود، چاره‌ای جز تعویض کل درب و یا صرف نظر کردن از تعمیر آن وجود ندارد. اما پنل‌های درب‌های سکشنال در صورت آسیب‌دیدگی به سادگی قابل تعویض هستند.
  4. درب های سکشنال را می‌توان از مواد مختلفی ساخت و در نتیجه می‌توان آن‌ها را طبق نیاز مشتری و برای کاربردهای گوناگون طراحی کرد. انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالا در طراحی می‌تواند یکی دیگر از مزایای درب سکشنال پارکینگی باشد که آن را به انتخابی پرطرفدار در اماکن نظامی، آموزشی و پزشکی تبدیل کرده است، چرا که این درب‌ها همه مزایای موردنیاز برای فضاهای مسکونی و اداری را یکجا دارا هستند و به علاوه از ظاهر جذاب‌تر و مدرن‌تری برخوردارند و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند.
  5. از دیگر مزایای درب سکشنال پارکینگی این است که در مقایسه با‌ انواع دیگر، این درب‌ها مقاومت قابل توجهی در مقابل وزش شدید باد دارند. صرف نظر از اینکه ساختمان شما در چه موقعیت جغرافیایی‌ قرار دارد، هیچ گاه نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که کاملا از گزند بلایای طبیعی و اتفاقات غیرمترقبه در امان هستید. پس برای تامین هر چه بیشتر امنیت خودرو و دیگر ابزارهای موجود در پارکینگ منزل، بهتر است از درب‌های سکشنال استفاده کنید که قدرت تاب آوردن فشار ناشی از بادهای خیلی شدید را داشته و نیازی به تعمیر چندباره پس از چنین وقایعی برای آن‌ها وجود ندارد.
  6. این درب‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و دلیل عمده این امر جنس مواد به کار رفته در آن‌ها است. نمونه‌های رایج در بازار از فوم پلی اورتان برای تولید پنل‌ها استفاده می‌کنند که استحکام فوق‌العاده‌ای به درب بخشیده و آن را در مقابل سنگین‌ترین ضربه‌‌ها مقاوم می‌سازد؛ به گونه‌ای که شکستن و گذر از این درب‌ها بدون ایجاد سر و صدای زیاد تقریبا غیر ممکن است.
  7. عایق صدا بودن از دیگر مزایای درب سکشنال پارکینگی است. این ویژگی به خصوص در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها که معمولا فضاهای پر سر و صدایی هستند، می‌تواند خیلی به کار بیاید و فضای آرام‌تری را برای افراد مشغول به کار در کارگاه، اداره و همچنین برای بازدیدکنندگان فراهم بیاورد.
  8. سرعت باز و بسته شدن این درب‌ها به شکل قابل توجهی از انواع دیگر درب‌های پارکینگی بیشتر است. پنل‌ها مخصوصا در انواع UPVC بسیار سبک هستند و باز شدن و جمع شدن‌شان به سادگی و با سرعت بالایی انجام می‌شود که موجب باز و بسته شدن سریع‌تر درب‌ها خواهد شد.
  9. سرعت بالا در باز و بسته شدن در مواقع اورژانسی هم مزیت خود را نشان می‌دهد؛ در شرایطی ممکن است برق ساختمان قطع شده باشد، به راحتی می‌توان به صورت دستی درب را به سمت بالا کشید و در عرض چند ثانیه آن را باز کرد تا امکان خارج شدن دود ناشی از آتش‌سوزی و یا تخلیه افراد فراهم شود.
  10. شاید با مشاهده طرز حرکت درب‌های یک تکه شیب‌دار یا درب‌های کشویی به این فکر کنید که باید خیلی احتیاط نمایید؛ چرا که باز یا بسته شدن ناگهانی این درب‌ها می‌تواند به افراد، حیوانات خانگی و یا خودرو شما آسیب بزند. اما جالب است بدانید از دیگر مزایای درب سکشنال پارکینگی آن است که کمی پیش از برخورد با هر شئ خارجی‌ متوقف شده و امکان آسیب‌دیدگی را به حداقل می‌رساند.

درب سکشنال زیر سقفی چه مزایایی دارد؟

سخن پایانی

با جستجو در بازار درب‌های پارکینگی به نمونه‌های مختلفی برمی‌خورید. اما احتمالا کامل‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها که نظرتان را جلب می‌کند درب‌های سکشنال باشد. فناوری هوشمندانه و طرز کار جالب این درب‌ها، آن‌ها را به انتخاب مناسبی برای کارکردهایی غیر از پارکینگ‌ها هم تبدیل کرده است. مزایای درب سکشنال پارکینگی باعث شده‌اند که این درب‌ها گزینه مناسبی برای استفاده در کارخانه‌ها در جهت تسهیل رفت و آمد و برای نگهداری از قطعات و مواد باشند.

5/5 - (1 امتیاز)