نماد اعتماد و اعتبار در ایران
ارائه انواع راهکارهای مختلف برای هر محیطی
بی رقیب در کیفیت بی نظیر در اجرا

نقش ردیاب دود در محافظت از شما!

ردیاب دود

با استفاده از ردیاب دود از خانه خود در برابر آتش محافظت کنید. این چیزی نیست که به راحتی آن را نادیده بگیرید آیا می دانید چه چیزی در فناوری ردیاب دود موجود است و آیا وقت خود را صرف تقویت خانه در برابر آتش کرده اید؟ چه ردیاب های دود نصب کرده باشید، چه آنها را داشته باشید، چه باتری های شما کم است یا خانه شما در حال حاضر فاقد آنها است، آنچه درمورد این دستگاه های نجات دهنده باید بدانید اینجاست.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

ردیاب دود

ردیاب دود: هشدارهای اصلی دود

قدیمی ترین شکل دستگاه تشخیص حریق، ردیاب دود یا گرما است. این به سادگی با یک عنصر تشخیص در داخل دستگاه کار می کند که با رسیدن به دمای ثابت یا افزایش شدید دما فعال می شود.

آشکارسازهای گرما ممکن است ایده آل باشد در صورتی که سرعت در احساس دود و آتش نگرانی زیادی ایجاد نکند، یا اگر فضا در محدوده ای که احتمال آتش سوزی های با گرمای زیاد وجود دارد کوچک و محدود باشد. اما هیچ یک از این سناریوها به حفاظت از آتش نشانی مسکونی کمک نمی کند

بنابراین وقتی به فکر محافظت از خانه خود در برابر آتش سوزی هستید، ردیاب های دود دستگاهی است که می تواند از شما در برابر خطر آتش سوزی کمک کند.

این سنسور ها حضور گرما، دود و آتش سوزی سریعتر از ردیاب های گرما را درک خواهند کرد و این بسیار موثرتر در تشخیص آتش سوزی در خانه های مسکونی اثبات شده است. اگر ردیاب دود در خانه خود نصب نکرده اید، آنها را تهیه کنید. اگر آنها را دارید، مطمئن شوید که در وضعیت مطلوبی قرار دارند و باتری ها همچنان در جریان هستند.

ردیاب دود

نکاتی در مورد ردیاب دود

ردیاب های دود چگونه کار می کنند؟
قدیمی ترین شکل دستگاه تشخیص حریق، ردیاب گرما است. عملکرد آن در یک عنصر ردیابی است که با رسیدن به دمای ثابت یا افزایش شدید دما فعال می شود. گذشته از ردیاب های گرما، در مورد ردیاب های دود سه گزینه پیش رو دارید: یونیزاسیون، فوتوالکتریک یا ترکیبی از این دو.

چگونه ردیاب های دود مناسب خانه خود را انتخاب می کنید؟
خوب. ما می دانیم که به ردیاب دود نیاز داریم. اما آیا شما ایده ای درباره چگونگی عملکرد واقعی آنها دارید؟ اگر پاسخ منفی است، جای نگرانی نیست. شما اکثریت هستید اکثر مردم از چگونگی دقیق کار یک ردیاب دود آگاه نیستند. اما درصورتی که کنجکاو باشید که این دستگاه های نجات دهنده چگونه کار می کنند، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم.

ردیاب های دود باید در هر اتاق وجود داشته باشد ردیاب های دود دستگاه های نجات دهنده زندگی برای خانه شما هستند. نحوه کار آنها برای محافظت از شما را کشف کنید.

یونیزاسیون در مقابل ردیاب های دود فوتوالکتریک
گذشته از ردیاب های گرما، در مورد ردیاب های دود سه گزینه پیش رو دارید: یونیزاسیون، فوتوالکتریک یا ترکیبی از این دو که در ادامه به آن می پردازیم.

آلارم دود یونیزه
این ردیاب های دود در برابر آتش سوزی و شعله های آتش سریع واکنش نشان می دهند. آنها حاوی مقدار کمی ماده رادیواکتیو هستند که از بین دو صفحه بار الکتریکی عبور می کنند، که یک محفظه یونیزاسیون ایجاد می کند. این پیکربندی هوا را یونیزه می کند و جریانی ایجاد می کند که بین صفحات جریان دارد. اگر دود به آن فضا وارد شود، ذرات آلفا را جذب می کند و روند یونیزاسیون را مختل می کند، که جریان را کاهش می دهد و زنگ خطر را فعال می کند.

ردیاب دود

دزدگیرهای فوتوالکتریک
ردیاب دود در نوع آشکارسازها معمولاً در مقابل آتش سوزی های دودزا واکنش بهتری نشان می دهند اساساً مواردی که با یک دوره طولانی از دود شدن شروع می شوند. هشدارهای فوتوالکتریک با استفاده از یک سنسور فوتوالکتریک و یک منبع نور کار می کنند. هنگامی که دود وارد محفظه می شود و از مسیر پرتوی نور عبور می کند، نور توسط ذرات دود پراکنده می شود و آن را به سمت سنسور می کشد و این خود باعث ایجاد هشدار می شود.

برای حفاظت بهتر، از هر دو نوع فن آوری ردیاب دود استفاده کنید ردیاب های دود ترکیبی از هر دو فناوری یونیزاسیون و فوتوالکتریک استفاده می کنند. با داشتن قابلیت های هر دو، شانس هشدار آتش سوزی و محافظت از خانواده را در صورت بروز این نوع شرایط اضطراری افزایش می دهید.

در حقیقت، آژانس حفاظت از آتش سوزی ملی (NFPA) توصیه می کند از هر دو فناوری برای محافظت بیشتر از خانه خود استفاده کنید ردیاب های دود باید در هر اتاق قرار بگیرند با یک هشدار دود فوتوالکتریک و یونیزاسیون بهترین محافظت را برای خانه خود داشته باشید.

آتش سوزی های مسکونی که منجر به مرگ و میر شود، صرف نظر از اینکه در چه ساعتی از روز باشد، شامل آتش سوزی های دودزا و شعله ور است و از آنجا که پیش بینی نه تنها وقوع آتش سوزی بلکه نوع حریق ممکن است ایجاد شود، داشتن هر دو شکل فناوری تشخیص دود راهی برای پیشگیری است.

مهمترین علائم هشدار دهنده را بدون توجه به نوع آتش سوزی، ساعات روز و خواب یا بیداری دریافت خواهید کرد. اگر آشکارسازهایی را نصب کنید که دارای سرویس نظارت هستند، حتی در مواقعی که از خانه دور هستید از خانه محافظت می شود خواه شعله های آتش سریع باشد و خواه کند باشد.

اگر ردیاب دود و هشدارزا موجود شما فوتوالکتریک هستند، می توانید آشکارسازهای یونیزاسیون را خریداری کرده و یکی را در کنار هر واحد فوتوالکتریک قرار دهید. سیستم های تشخیص حریق برای کشف آتش سوزی در اوایل پیشرفت خود طراحی شده اند که زمانی برای تخلیه ایمن سرنشینان یک ساختمان ایجاد می کند.

تشخیص به موقع نیز در محافظت از ایمنی پرسنل واکنش اضطراری نقش بسزایی دارد. تلفات اموال را می توان کاهش داد و زمان خرابی برای عملیات را با شناسایی زودهنگام به حداقل رساند زیرا تلاش های کنترل در حالی که آتش سوزی هنوز کوچک است آغاز شده است. اکثر سیستم های هشدار با سرعت بخشیدن به روند کنترل آتش ، اطلاعات مربوط به محل آتش سوزی را به پاسخ دهندگان اضطراری ارائه می دهند.

برای مفید بودن، ردیاب دود باید با هشدارها همراه شوند. سیستم های هشدار حداقل به ساکنان ساختمان اطلاع رسانی می کنند و معمولاً سیگنالی را به ایستگاه نظارت بر کارمندان یا در داخل یا خارج از ساختمان منتقل می کنند. در بعضی موارد، هشدارها ممکن است مستقیماً به سازمان آتش نشانی برسند، اگرچه در بیشتر مکان ها این روش معمول نیست.

این سیستم ها مزایای بی شماری دارند که در بالا بحث شد. یک محدودیت عمده این است که آنها هیچ کاری برای مهار یا کنترل آتش انجام نمی دهند. سیستم های مهار مانند اسپرینکلرهای اتوماتیک برای کنترل آتش عمل می کنند. آنها همچنین اعلان عملکرد خود را ارائه می دهند، بنابراین اگر به وسایل اعلان در سراسر ساختمان متصل شوند، می توانند نقش یک سیستم مبتنی بر تشخیص گرما را پر کنند. با این وجود آنها به سرعت سیستم شناسایی دود کار نخواهند کرد. به همین دلیل است که امکاناتی که اطلاع سریع در آنها ضروری است، حتی اگر به آبپاش مجهز باشند، هنوز به سیستم های تشخیص و هشدار نیاز دارند.

مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

امتیاز دهید