بلاگ

روش های نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان

روش های نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان

کاهش دما و آغاز سرما در فصل زمستان ممکن است به کرکره اتوماتیک ضربه و فشار وارد نماید. به همین علت افراد باید روش‌های نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان را بدانند.

امروزه با پیشرفت قابل ‌توجه فناوری، اکثر صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، جهت برقراری امنیت از کرکره اتوماتیک یا برقی استفاده می‌کنند. قدرت ایمنی بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه و استفاده آسان از آن‌ها باعث شده که تقاضای خرید کرکره اتوماتیک در چند سال اخیر در ایران افزایش یابد. با ورود ایران به فصل زمستان، بسیاری از کرکره‌های اتوماتیک به علت افت دما و یخ‌زدگی، دچار آسیب‌دیدگی قابل‌توجهی می‌شوند که لازم است افراد جهت جلوگیری از بروز عوارض مذکور بر کرکره اتوماتیک، مواردی را شناسایی کنند که عملکرد کرکره اتوماتیک در فصل زمستان تضعیف نشود. در این مقاله، به روش‌های نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل سرما می‌پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه از کرکره اتوماتیک در طول فصل زمستان مراقبت کنیم؟

اولین اصل برقراری امنیت در یک ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی، جلوگیری از ورود مزاحم‌های احتمالی اعم از سارقین، متجاوزان، مجرمان و حیوانات موذی است. در کنار به‌کارگیری دوربین مداربسته، چراغ‌های امنیتی، دزدگیرها و نرده‌های سیم‌ خاردار، کرکره اتوماتیک را می‌توان رکن جدایی‌ناپذیر در امر برقراری امنیت در اماکن مذکور قلمداد کرد. معمولاً جنس کرکره‌های اتوماتیک از آلومینیوم است و به‌گونه‌ای قفل می‌شوند تا یک مانع غیرقابل‌ نفوذ برابر چیزهای خارجی ایجاد نمایند. سیستم کرکره‌های اتوماتیک، حالت محافظی در برابر شرایط جوی و بارندگی دارد و از ورود رطوبت به محیط داخل جلوگیری می‌کند. این مورد را می‌توان در کرکره‌های اتوماتیک درب‌های پارکینگ مشاهده کرد.علاوه بر حفظ حریم شخصی، کرکره اتوماتیک از یک عایقی برخوردار است که از ورودی صداهای نابهنجار به محیط داخل جلوگیری می‌کند و این امر، آسایش و آرامش در محیط منزل را برقرار می‌سازد. همچنین کرکره‌های اتوماتیک از هدر رفتن گرمای فضای داخلی در فصل زمستان و سرمای داخلی در فصل تابستان جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین کرکره‌های اتوماتیک با ویژگی‌های مثبت ذکر شده، عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند و متقاضیان را جهت خرید به‌سوی خود جلب می‌کنند. البته افراد باید نحوه نگهداری از کرکره‌های اتوماتیک در فصل سرما را بدانند تا میزان مقاومت، کیفیت و بهره‌وری را ثابت نگه دارند.

چگونه از کرکره اتوماتیک در طول فصل زمستان مراقبت کنیم؟

اصول و روش‌های نگهداری از کرکره برقی در فصل زمستان

افراد باید بدانند که با ورود سرما در ایران و آغاز فصل زمستان ممکن است کرکره برقی یا اتوماتیک آسیب ببیند و در بهره‌وری از انرژی و جلوگیری از هدررفتن گرمای فضای داخلی ساختمان اختلال ایجاد نماید. اولین نکته برای نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان، جلوگیری از یخ‌زدگی کرکره است. در زمستان، اختلاف دمای بین فضای داخلی ساختمان و فضای بیرونی، منجر می‌شود که کرکره یخ بزند. معمولاً افراد با عدم اطلاع، یخ‌زدگی سوراخ کلید و لولا را با ریختن آب جوش از بین می‌برند که امری کاملاً اشتباه است. وقتی کرکره برقی دچار یخ‌زدگی می‌شود، بیش از حد سرد شده و اگر آب به‌اندازه کافی جوش نباشد، با ریخته شدن روی اجزای کرکره به‌سرعت خنک و وضعیت سالم نگه‌داشتن کرکره پیچیده‌تر از گذشته می‌شود. به‌جای این امر، ما پیشنهاد می‌دهیم که ضربه‌ای آرام و سنجیده روی بخش یخ‌زده بزنید تا یخ خرد شده و ساختار منجمد آزاد و باز شود. این عمل زمانی باید صورت گیرد که هیچ آسیبی به اجزای دیگر کرکره وارد نکند. گاهی اوقات ممکن است در فصل زمستان، قفل باز و بسته ‌شدن کرکره منجمد شود که پیشنهاد ما استفاده از یخ‌زدا است. البته برای انجام این عمل توصیه می‌شود که از افراد با تجربه‌ای و حرفه‌ای در این امر کمک بگیرید.

حتما زباله و گرد و خاک موجود روی کرکره اتوماتیک در ایام زمستان را از بین ببرید و با ملایمت و سنجیده، درب کرکره اتوماتیک را باز و بسته نمایید. اخیرا گزارش‌هایی شده است که میزان زنگ‌زدگی کرکره‌های اتوماتیک در فصل زمستان بیشتر از سایر فصول است، به همین علت توصیه می‌شود که افراد به طور منظم، کرکره اتوماتیک ساختمان خود را روغن‌کاری نمایند. در روزهای سرد زمستان، جهت شستشوی کرکره اتوماتیک، از شوینده‌های قوی استفاده نکنید، شوینده‌های قوی و وسایلی مانند برس زبر، پشم استیل و غیره، به سطح مینای کرکره آسیب وارد می‌کند. بهتر است برای شستشوی کرکره اتوماتیک، از شلنگ باغی و فشار متوسط آب (غیر از آب جوش) استفاده کنید. حتما در عمل شستشو دقت کنید که جعبه موتور کرکره برقی به طور مستقیم از طریق پاشیدن آب آسیب نبیند.

هزینه تعمیر و نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان

هزینه تعمیر و نگهداری از کرکره اتوماتیک در فصل زمستان

فصل سرما، به عنوان مقطع حساسی برای حفظ کیفیت و افزایش عمر کرکره اتوماتیک و برقی شناخته می‌شود. یک برنامه سرویس منظم، دقیق و سنجیده می‌تواند عمر کرکره اتوماتیک ساحتمان شما را افزایش دهد. شرکت خدماتی البرز صنعت آماده است که چنین برنامه‌ای را به نحو احسن به متقاضیان ارائه دهد. هزینه تعمیر و نگهداری بسته به نوع اقدامات متفاوت خواهد بود. اگر قصد دارید که یک قطعه از کرکره اتوماتیک را تعویض نمایید یا ابزار صداگیر روی کرکره اتوماتیک نصب کنید، این کار هزینه اضافی برای شما در پی خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت البرز صنعت و استعلام آخرین قیمت‌ها، از هزینه تعمیر و نگهداری کرکره اتوماتیک آگاه شوید.

سخن پایانی

نگهداری از کرکره اتوماتیک یا برقی در فصل زمستان باعث می‌شود که کارایی و عمر کرکره افزایش پیدا کند. جلوگیری از یخ‌زدگی، انجام درست عمل شستشو، روغن‌کاری و نصب صداگیر، می‌تواند کرکره اتوماتیک ساختمان شما را از آسیب‌ سرمای ناشی از فصل زمستان دور کند. کارشناسان خبره البرز صنعت آماده هستند که با ارائه یک برنامه منظم، روش‌ها و راهکارهایی درخور جهت حفظ کرکره اتوماتیک در فصل سرما را به شما پیشنهاد بدهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *