بلاگ

چگونگی افزایش امنیت منزل

چگونگی افزایش امنیت منزل
امنیت

افزایش امنیت

به وسیله چه دستگاه ها و سیستم هایی قادریم امنیت خانه را بالا برد؟

احتیاجی به یادآوری نیست که امنیت نقش بسیار مهمی در امنیت و حفاظت از انسان و دارایی‌ها در سازمانهای کاربر محور دارد  لیکن در خانه ای که در آن شما و اعضای خانواده شما زندگی می‌کنند امنیت خانه بسیار ضروری است و قادر است با دستگاه خاصی نمی افزایش پیدا کند. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

با گذرزمان امنیت و حفاظت خانه با وجود سارقین و دیگر فعالیت های مجرمانه ازضرورت  بیشتری برخوردار شده است و تجهیزات و وسایل و سیستم های امنیتی بیشتر از هر زمان دیگری بررسی می گردد.

مجرمان تمایل بیشتری به جستجوی مواردی دارند که از دید  آنها دستیابی به آنها راحت تر است . بنابراین شما بهتر است که یک هدف راحت نباشید با رعایت و مراقبت برخی از احتیاط های لازم می توانید از سرقت و دزدی  وسایل و اموال خود جلوگیری نمایید.

تعدادی ازدستگاه هایی که قادرند به محافظت از وسایل شما کمک کنند در متن زیر ذکر شده است :

  1. دوربین های نظارتی

 دوربین‌های امنیتی و حفاظت  وقتی که در مکان های قابل مشاهده قرار داده شده‌اند امکان خوبی برای آغاز و حرکت به سوی یک بازدارنده بزرگ می باشند . تعداد مدل دوربین های مورد نیاز بر اساس تعداد و حجم وسایل و همچنین بودجه موجود مشخص می گردد هر چند ما توصیه می کنیم دوربین ها تصاویر ورودی/ خروجی ها و اطراف وسایل مورد نظر و همچنین داخل ساختمان را پوشش دهند.

دوربین های PTZ یک انتخاب عالی می باشندو به کاربران اجازه می دهند تا از طریق کنترل کننده های خاص یا گوشی های هوشمند، تبلت ،لپ تاپ، از نمای دور دوربین را از هر مکانی کنترل نمایند.

  • سنسورهای Glass break

جنایت کاران ممکن است مجبور باشند که راه‌های دیگری برای ورود به خانه به غیر از درب ورودی بیابند و دراین صورت اغلب اوقات به پنجره ها هدایت می شوند.

 علاوه بر بستن و قفل کردن هر پنجره همچنین شما باید نصب سنسورهای شکست شیشه را نیز در نظر داشته یاشد چون در نهایت آنها فقط شیشه می باشند و قادریم  آن را شکست پنجره‌های گاراژ بیشتر در معرض آسیب قرار دارند  زیرا اغلب به خانه وصل نیستند یا در انتهای دوره ای قرار دارند به این معنی است که احتمال شنیدن صدای شکسته  به شکسته شدن آن  خیلی کمتر می باشد.

  • آژیرخطر و چراغ های فلاش

آژیرها و چراغهای فلاش کمک بزرگی در تامین امنیت وحفاظت اموال پس از ورود مهاجرین دارند وی گفت اگر یک مجرم در تلاش برای ورود به یک ملک و منزل باشد و همزمان از طریقچراغ های فلاش و آژیرهای خطر با صدای بلند به مردم این حمله اطلاع داده شود آنها اطمینان حاصل می کنند که از صحنه فرار میکنند. آجرژیرها و استروپ ها همچنین قادرند به اجرای مستقیم قوانین در دارایی های شما کمک کنند و ایمنی و حفاظت را بعد از یک اتفاق ضمانت کنند.

  • نورافکن های متحرک

حرکت نورافکن ها قادر است یک کننده عظیم باشد زیرا آنها ورود دزدان را به سمت دارایی‌های شما سخت تر می کنند همچنین سوال برای آنها پیش می آید که آیا اموال شما الان توسط افرادی آگاه و سیستم امنیتی مورد حفاظت قرار دارد یا خیر؟ همچنین تنها به دوربین‌های نظارت شما کمک می‌کنند تا فیلم های با کیفیت بیشتری که قادر است برای اجرای قانون نیز مفید باشند تهیه کنید.

 آنها همچنین قادر هستند همسایگان را در مورد احتمال ورود مجرمین و سارقین آگاه کنند و آنها قادرند در اطلاع‌رسانی این موضوع به شما و مجریان قانون کمک کنند.

  • ارتباط دیجیتال

چیک ارتباط دیجیتال مثل یک پلGSM نیز ممکن استراه حل خوبی باشد این دستگاه ها کاربران را قادر می‌کند تا کانالهای دوربین مداربسته خود را به گوشی‌های هوشمند مثل تبلت لپ تاپ ها اتصال دهنده این امر آنها را قادر می کند تا در صورت بروز حمله از طرف مجرمین با مشاهده فیلم های ویدئویی از یک محیط امن آگاه شوند. این مورد به شما امکان کنترل و بازرسی بیشتر در بهترین حالت را می دهد .

بنابراین لازم نیست بیرون بروید و یک صحنه جرم را بررسی کنید و شما می توانید از این فن و تکنولوژی برای کنترل سیستم زنگ‌خطر نیز استفاده کنید و تصاویر دوربین را آنالیز فرمایید که آیا رویداد و اتفاق خاصی موجب شده است که زنگ هشدار به صدا در آید و یا این تنها به دلیل حرکت یک حیوان یا چیز دیگری است؟

  • آیفون تصویری

با آیفون تصویری ما قادریم تا قبل از این که درب را برای شخصی باز کنیم .متجه شویم چه کسی پشت درب منزل  است. هیچ زمانی نباید بدون شناسایی  شخص که در میزند در را برای آنها باز کنید  شاید ممکن است دزد جلوی دوربین پنل نایستد و یا صورت خود را پنهان نماید و شما هم بدون توجه  کردن  درب را برای او باز نمایید. گونه ای از مدل های آیفون تصویری دارای حافظه  میباشند و ازکسی که پشت در است و زنگ میزند عکس فیلم میگیرد.

 این ویژگی این امکان را  به شما میدهد که بدانید زمانی که در خانه  نبودید چه کسی زنگ شما را زده در این حالت شاید قادر باشید دزد را  که  از خانه شما سرقت کرده شناسایی کنید.

  • اکسس کنترل

اکسس کنترل ها  تجهیزات و وسایلی میباشند که  از گذر اشخاص غیرمجاز ممانهعت مینماید. اکسس کنترل  به چند نوع   اثرانگشتی، کارت، رمز، و یا تشخیص چهره عمل میکنند، و تنها به افرادی که قبلا مشخصات آنها در دستگاه ذخیره شده اجازه میدهد تا عبور کنند..

اکسس کنترل  یا دستگاه کنترل تردد,  با فرمان به  قفل برقی  روی درب اجازه باز شدن را به  درب میدهد، پس اکسس کنترل یکی از دستگاه های حفاظتی مناسب برای منازل، ادارات، شرکت ها، انبارها، و … است.

در بیشتر اوقات، یک سیستم کنترل شده دارای اجزای زیر می باشد:

  • کنترل پنل مرکزی
  • سنسور درب و پنجره
  • سنسورهای حرکتی بیرونی و داخلی
  • دوربین‌های امنیتی بی‌سیم و سیم‌دار
  • آژیر، آلارم یا زنگ
  • علائم امنیتی

سنسورهای مرتبط با شکستگی شیشه‌

سنسورهای شیشه‌ای را برای کمک به محافظت از خانه خود به کار میبرند. از این سنسورها برای شناسایی هر نوع ترک یا شکسته شدن شیشه در یک محدوده خاص مانند پنجره‌ها و درب شیشه‌ای جلو ساختمان به کار میبرند. این سنسورها از میکروفون برای شنیدن صدای شکستن شیشه استفاده می نمایند.

سنسورهای  مرتبط با درب ها  و پنجره ها

اکثر  سیستم‌های حفاظت منزل  در برگیرنده سنسورهای درب و پنجره هستند تا زمان ورود شخصی به منزل را به شما هشدار دهند. سنسورهای درب و پنجره دارای دو بخش هستند که برای به وجود آوردن یک مداربسته از یک طرف به سوئیچ و سمت دیگر به آهنربا متصل هستند. اگر زمانی یک پنجره یا درب باز شود، زنگ خطر برای هشدار دادن  به صاحب خانه فعال میشود.  

دوربین‌های امنیتی و حفاظت منزل

دوربین‌های امنیتی چشم‌هایِ ناظرخانه شما میباشند  . آنها در داخل و خارج از خانه نصب می‌شوند و با سنسورهای حرکتی و صدا طراحی شده‌اند تا فعالیت‌های مشکوک را شناسایی می کند و آنها را ضبط کنند.

زنگ درب  به صورت ویدیویی

از درب‌ها، فیلم ویدیویی ایجاد میشود که به شما نشان می‌دهد چه شخصی جلوی درب خانه شما قرار دارد، بدون اینکه نیاز به بلند شدن از روی صندلی خود باشد. زمانی که ویدیو، حرکت یا صدا را شناسایی کند  به طور خودکار اعلان خطر را به شما هشدار می‌دهد که کسی روبروی درب منزل‌تان میباشد و یک نمایش زنده از دوربین ورودی درب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 قفل درب به صورت بیرون آمدن از منزل و ترک  کردن خانه، اگر فراموش کنید که درب ورودی منزل را ببندید چه کاری انجام میدهید؟ داشتن قفل درب هوشمند این امکان را به شما میدهد که بدون توجه به مکان شما، درب منزل را از هر جایی که هستید از طریق تلفن همراه خود قفل کنید.

ردیاب‌های حرکتی

اگر نیت و قصد نصب این سیستم امنیتی یعنی ردیاب حرکتی  را دارید، لازم است منطقه‌ای را که یک ردیاب حرکتی قادر به پوشش  دادن آن است را بررسی کنید. همچنین باید از نحوه قرارگیری سنسور نیز آگاه باشید، خواه در گوشه اتاق باشد یا در فضای بزرگتری همانند پذیرایی خانه!

نکات مهمی که  در انتخاب بهترین سیستم امنیتی  و حفاظت خانه اهمیت دارد:

  1. اَپلیکیشن تلفن همراه

بهترین برنامه‌های گوشی همراه برای سیستم امنیتی خانه، کنترل سیستم امنیت خانه از طریق تلفن هوشمند است. برنامه‌های تلفن همراه به شما این  امکان را می‌دهند تا زمانی که سنسورها و سیگنال‎های سیستم حفاظت شما خطر را احساس می‌کنند، فوراً هشدارهای مورد نیاز  را صادر کنند.

  • قابلیت استفاده

سیستم حفاظت خانه شما در جهت  کمک به محافظت از خانه به وجود امده است، استفاده از آن را بدون نگرانی برایتان آسان می‌کند. زمانی که موارد اورژانسی پیش می آید، باید فوراً بدانید که چگونه قادرید سیستم امنیتی خانه را فعال نمایید. سیستم امنیتی باید بتواند هر صدا یا هشدار را به سرعت به صاحب‌خانه خبردهد. همچنین در صورت قطع برق، سیستم باید به طور خودکار به شما هشدار دهد، باتری‌ دستگاه در اتمام هستند یا مشکل فنی در تجهیزات وجود دارد.

  • اتوماسیون خانگی

بعضی از سیستم‌های حفاظت خانه برای کنترل صدا به دستیاران صوتی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant وصل می گردند . وصل شدن به این سیستم ها به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف را به یکدیگر وصل نمایند. شما می‌توانید برای خاموش و روشن کردن چراغ‌ها به طور خودکار جهت فریب سارقین، سیستم اتوماسیون خانگی را راه‌اندازی کنید.

  • قابلیت گسترش

پس از نصب دستگاه حفاظت جدید یا منتقل شدن به منزل جدید، ممکن است شما به تجهیزات بیشتری برای حفاظت از خانه خود نیاز داشته باشید. شما می‌توانید سنسورهای اضافی، دوربین‌های نظارتی و سایر تجهیزات امنیتی را وارد سیستم خانه خود کنید.


ّبرای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.


بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *