بلاگ

دوربین مداربسته دیجیتال یا آنالوگ؟

دوربین مداربسته دیجیتال یا آنالوگ؟

دوربین مداربسته دیجیتال یا آنالوگ؟

مداربسته

فناوری همیشه در حال پیشرفت و گسترش می باشد و این امر در قلمرو سیستم های امنیتی دوربین مداربسته نیز صدق می کند. در حال حاضر ، مشاغل در حال یافتن گزینه های پیش روی خود هستند. اگر آنها قبلاً دارای سیستم آنالوگ بوده اند، آیا آنها را ارتقا می دهند؟ ارزششو داره؟ و اگر آنها تازه در حال ایجاد سیستم امنیتی خود هستند ، آیا باید دوربین های امنیتی مداربسته آنالوگ یا دیجیتال را انتخاب کنند؟

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

راهنمای اساسی دوربین مداربسته – دوربین مدار بسته آنالوگ یا دوربین مداربسته دیجیتال؟

تعدای بالا از رمز و رازها در مورد سیستم های امنیتی دیده میشود  که اگر در کار خرید یا مدیریت یک سیستم باشید ، فایده ای ندارد.

نقطه آغاز برای بیشتر مردم درک تفاوت ما بین سیستم ودوربین مداربسته دیجیتال و آنالوگ و نحوه کار کردن هر کدام از آنها است.

شایان ذکر است که دوربین ها و دستگاه های ضبط همه یکسان یا حداقل به اندازه ای مشابه هم هستند که با چشمی که آموزش ندیده است ، تفاوتی در آن نیست. زمان دیدن یک مانیتور ، بیشتر مردم یک سیستم دیجیتال را اولویت قرارمی دهند ، چیزی که به وسیله اکثر مردم سیستم های آنالوگ قدیمی می شود.

شکی نیست که مناطقی که آنالوگ دارای مزیت مشهود از جمله شرایط کم نور و روشنایی فلورسنت است ، به وسیله دوربین های دیجیتال مداربسته جدید مورد توجه قرار گرفته است ، در اصل ما در یک دوره دیجیتال زندگی می کنیم ، به این معنی که سیستم های آنالوگ از خارج از محدوده شده است ودرتولیدات بیشتر تولیدکنندگان استفاده نمی شود .

بررسی دوربین مداربسته از نوع آنالوگ

گفته شد ، اگر شما در حال حاضر دارای یک سیستم دیجیتال هستید ، چگونه به وجود می آید و ساختار آن چگونه است؟

یک دوربین مداربسته آنالوگ دربردارنده یک دوربین مجهز به تراشه (CCD ) دستگاه همراه با شارژ است که نوری را که برای گرفتن عکس برای پردازش دریافت می کند دیجیتالی می کند. برای اینکه تصویر به مانیتور یا ضبط کننده فیلم فرستاده می شود ، تصویر به سیگنال آنالوگ سازگار با NTSC / PAL مبدل می گردد.

برای کمک به مقایسه ، لازم به ذکر است که حداکثر رزولوشن مجاز توسط NTSC / PAL معادل 0.3 مگاپیکسل است.

اگر سیستم شما به ویژه قدیمی است ، ممکن است نوارهای ویدیویی داشته باشید که نیاز به تغییر پی در پی دارند. به احتمال بالا سیستم شما دارای یک ضبط کننده فیلم دیجیتال (DVR)است که تصاویر ویدئویی دیجیتالی در آن ذخیره می شود. تصاویر بصورت (FIFO) برای نخستین دفعه ، خاموش بر روی یک درایور سخت ذخیره می شوند تا همیشه یک آرشیو ویدئویی رول را در تعداد روزهای تعیین شده به وسیله کاربر داشته باشید.

بررسی سیستم و دوربین مداربسته دیجیتال

از یک سیستم دیجیتال غالباً به عنوان (IP) ذکر می گردد ، (IP) که مخفف پروتکل اینترنت است که زبان برنامه نویسی سطح پایینی است که برای انتقال دادن داده ها فی ما بین رایانه ها به کار می رود. در حقیقت یک دوربین IP مانند یک کامپیوتر کوچک می باشد که قادر است در هر مکانی از شبکه قرار گیرد و از هر زمان از راه دور به آن دسترسی پیدا کند.

سیستم های IP به DVR نیازی ندارند و در عوض از (NVR) ضبط کننده ویدیوی شبکه به کار می برند که می تواند نرم افزاری (VMS) باشد که روی رایانه / سرور یا یک واحد مستقل اجرایی گردد.

نیازی به تبدیل سیگنالهای آنالوگ به دیجیتال با تصاویر ذخیره شده در درایوهای شبکه RAID (آرایه زائد دیسکهای مستقل) جدید یا موجود بر اساس راهنمای نرم افزار NVR نیست.

تفاوت کلیدی بین این دو سیستم توانایی دوربین های IP در گرفتن تصاویر با وضوح بالا ، مگاپیکسل است. با داشتن هر دوربین به طور موثر و مفید  کامپیوتر کوچک خود ، قادر است تعدادی عملکرد پیشرفته از بررسی حرکت تا تحریک ضبط را انجام دهد.

بسته به نوع سیستم و شیوه راه اندازی آن ، تصاویر قادر هستند  از طریق ایمیل فرستاده شود ، در کارت حافظه داخلی ذخیره شوند یا به دستگاه ذخیره سازی خارجی انتقال می یابند.

کدام یک از دوربین مداربسته دیجیتال و یا آنالوگ از لحاظ امنیتی بهتر می باشد؟

این یک سوال ساده و واضح برای پاسخ دادن نیست ، زیرا مزایا و معایبی برای هر دو سیستم دوربین امنیتی مداربسته آنالوگ و دیجیتال موجود است و بررسی شده است.

دوربین مداربسته امنیتی از گونه آنالوگ

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ:

  • هزینه: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین دیجیتال خود هزینه کمتری دارند ، حتی بعضی اوقات بسیار کمتر.
  • سادگی: تنظیم و درک DVR برای بیشتر اشخاص آسان تر است. این یک واحد با یک هزینه است و نصب آن کمی ساده تر است.
  • الزامات پهنای باند پایین : پرونده های ویدئویی ضبط شده آنالوگ دارای اندازه کمتری می باشند و به جای LAN از طریق یکنواخت به DVR منتقل می شوند ، پس انتقال آنها به اندازه پهنای باند نیست و از شبکه شما مالیات چندانی ندارد. علاوه بر آن، DVR ها اغلب فقط اطلاعات را منتقل می کنند و از پهنای باند در هنگام مشاهده شخصی فیلم استفاده می کنند ، نه به صورت ثابت تر.
  • کارکترهای طراحی بیشتر: با داشتن طیف وسیع تری از طرح های دوربین آنالوگ ، شاید با هزینه کمتری در یافتن یک مدل دوربین با تمام خصوصیات مورد نیاز خود راحت تر باشید.

معایب دوربین مداربسته آنالوگ

  • کابل کشی: از آنجایی که دوربین ها بایستی از شیوه کابل به منبع تغذیه و DVR وصل گردند ، شما تمایل دارید که سیم کشی زیادی برای اداره کردن در دست داشته باشید ، حتی اگر کابل هایی را به کار ببرید که به صورت ویدیو و برق بسته می شوند. به علاوه ، کابل های کواکس معمولاً به تنهایی گرانتر از نمونه های Cat 5 یا 6 می باشند که برای سیستم های دیجیتال به کار گرفته میشوند.
  • کیفیت تصویر: کیفیت و وضوح تصویر در دوربین های از گونه آنالوگ بسیار پایین است. در عصر امروز بیشتر تلفن های هوشمند از وضوح بالاتری بهره مند هستند. در نتیجه ، ممکن است جزئیات از راه دور دانه ریز باشد ، شناسایی مشکوک بالقوه در حادثه ای با اعتماد به نفس بالا دشوار است. علاوه بر این ، هیچ بزرگنمایی دیجیتالی وجود ندارد. اگر سعی کنید روی ویدیوی آنالوگ چیزی را بزرگنمایی کنید ، به احتمال زیاد تصویری حتی تار و دانه دار خواهید داشت.
  • منطقه تحت پوشش: اغلب ، دوربین های مدار بسته از نوع آنالوگ دارای دید بسیار باریک تری نسبت به دوربین دیجیتال می باشند ، پس شاید به تعداد بیشتری از آنها برای پوشش منطقه مورد نیاز خود نیاز داشته باشید.
  • محدودیت های موقعیت یابی: از آنجا که دوربین های آنالوگ باید به DVR وصل گردند ، بایستی این دوربین ها را در محدوده معقول دستگاه نگه دارید ، در غیر اینصورت خطر اطمینان از اتصال را کم میکنید. در نتیجه ، محدودیت بیشتری در محل قرارگیری دوربین های خود می یابید.
  • محدودیت های مرتبط با پورت: DVR ها فقط تعداد زیادی پورت روی خود دارند ، پس فقط قادر هستی تعداد محدودی دوربین را به آنها وص نمایید. اگر خواستار آن هستید که از این تعداد بیشتر شوید ، احتمالاً باید DVR دوم را دریافت کنید.
  • قابلیت بی سیم : واقعیت این است که سیستم های بی سیم از نوع آنالوگ به جهت مقررات دولت در مورد فرکانس های آنالوگ و قدرت سیگنال ، خیلی خوب کار نمی کنند. در نتیجه ، سایر دستگاه های بی سیم و حتی نور فلورسنت قادر هستند سیگنال ویدئویی را مختل و تحریف نمایند.
  • رمزگذاری: سیگنالهای آنالوگ را نمی توان رمزگذاری کرد ، به طور معمول صحبت می شود ، به این معنی که برای چشمهای ناخواسته مشاهده سیگنال آسان تر است.

سیستم های دوربین مداربسته امنیتی  از گونه دیجیتال

مزایای دوربین مداربسته امنیتی  از گونه دیجیتال

  • کیفیت تصویر: کیفیت تصویر از دوربین های امنیتی دیجیتال به طور قابل توجهی بالاتر از آنالوگ است و بسیاری از دوربین ها قادر به ضبط و انتقال فیلم با کیفیت بالا هستند. به علاوه ، دوربین های دیجیتال به احتمال زیاد از ویژگی های بزرگنمایی دیجیتال برخوردار هستند که می تواند مسافت بزرگنمایی را بیش از 100 فوت داشته باشد.
  • محفظه پوشش دهنده: یک دوربین دیجیتال منفرد قادر است منطقه ای را پوشش دهد که به سه یا حتی چهار مورد مشابه آنالوگ نیازمند است. در نتیجه ، شما شاید به دوربین کمتری نیاز داشته باشید و قادر باشید  نظارت امنیتی را در مناطق گسترده تری نگهداری نمایید.
  • نیاز به کابل کمتر: به جای اینکه هر دوربین را به صورت جداگانه با برق متصل نمایید و سپس هر دوربین را به DVR وصل کنید ، سیستم های دیجیتال قادر هستند چندین دوربین متصل به یک سوئیچ داشته باشند ، و سپس تمام دوربین های موجود در سوئیچ را می توان با یک اتصال به NVR متصل کرد.
  • موقعیت یابی یا محدودیت های پورت: از آنجا که برای اتصال به NVR فقط دوربین ها باید به شبکه LAN شما متصل شوند ، شما دیگر با فاصله بین دوربین ها و ضبط کننده فیلم محدود نخواهید شد. از آنجا که NVR مبتنی بر نرم افزار است و پورت ندارد ، شما همچنین می توانید این محدودیت را برطرف کنید.
  • Power over Ethernet (PoE)  :سوئیچ های Power over Ethernet کابل های سیگنال شما را قادر می سازد تا برق دوربین ها را نیز تأمین کنند و نیاز به آن کابل های اضافی را کاهش می دهد.
  • قابلیت بی سیم: سیستم های دوربین امنیتی دیجیتال در کار در یک شبکه بی سیم بسیار خوب عمل می کنند. آنها در معرض انواع مشابه تداخل که بر همتایان آنالوگ آنها اثر می گذارد نیستند ، بنابراین در صورت تمایل قادر هستید به راحتی یک خوراک زنده را از مکانهای دورتر مشاهده کنید.
  • رمزگذاری: در بسیاری از دوربین های امنیتی دیجیتال رمزگذاری تعبیه شده است ، بنابراین داده های شما از ابتدای سفر تا پایان امن تر هستند.

معایب دوربین مداربسته امنیتی  از گونه دیجیتال

  • عوارض راه اندازی دوربین: اگر شبکه را از قبل راه اندازی نکنید و سوئیچ ها روی آن نصب شده باشد ، بدون توجه به اینکه در کل به کابل های کمتری احتیاج دارید ، می تواند هزینه و هزینه ای را که در نصب دوربین مدار بسته شما ایجاد می کند ، افزایش دهد.
  • هزینه اولیه ببیشتر: هزینه دوربین و تجهیزات (جدا از کابل) به صورت جداگانه در مقایسه با نمونه های آنالوگ آنها بیشتر است (اگرچه ممکن است به تعداد کمتری از آنها نیاز داشته باشید ، بنابراین ممکن است هزینه ها متعادل شود).
  • الزامات پهنای باند بالا: سیستم های دوربین امنیتی IP معمولاً به پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به آنالوگ نیاز دارند. بین وضوح بالاتر و نرخ فریم بالاتر ، حتی با فشرده سازی ، شما در حدود 720Kbps نگاه می کنید و این قبل از بررسی دوربین های جدیدتر با وضوح مگاپیکسل است. در نتیجه ، این می تواند هزینه های شما را افزایش دهد.
  • شرایط ذخیره سازی: وضوح بالاتر و نرخ فریم بالاتر به معنای پرونده های بزرگتر است ، بنابراین برای قرار دادن آنها به فضای ذخیره سازی بیشتری در هارد دیسک خود نیاز خواهید داشت.

از کدام سیستم مداربسته باید استفاده کنید؟ سیستم آنالوگ یا سیستم دیجیتال؟

شرکت البرز صنعت مبنا بهترین گزینه برای تجارت شما را به این مورد در نظر می گیرد که به شرکت شما بستگی خواهد داشت. خبر خوب این است که یک راه حل منحصر به فرد و سفارشی از طریق متخصصان آگاه در سیستم های امنیتی کسب و کار و دوربین مدار بسته ، در دسترس است.

شرکت البرز صنعت پیشرو در خدمات و سیستم های اتوماسیون و شبکه

قبل از خرید دوربین مداربسته و به کارگیری آن ، از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید .

شماره تماس :44053033-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.


بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *