بلاگ

هوش مصنوعی (محصولات و خدمات هوشمند)

هوش مصنوعی (محصولات و خدمات هوشمند)

محصولات و خدمات هوشمند در هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Artificial intelligence (AI) شاخه‌ای از علوم کامپیوتر می باشد که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند می پردازد که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند .یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناختن محیط پیرامون خود، شانس موفقیت خود را پس اآنالیز می افزاید. هوش مصنوعی در آتیه ای نه چندان دور زندگی اکثر انسان‌ها را تحت تاثیر قرارمی دهد. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

به طور سنتی چندین روش دستی برای بازرسی وسایل نقلیه در نقاط ورود برای شناسایی مسائل وجود دارد. با  افزایش تهدیدات امنیتی و افزایش نیاز به عملیات کارآمد ارائه دهندگان راه حل ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای وقوع این امر در حالتی بهتر استفاده می کنند.طبق گفته  DAVID OREN معاون توسعه کسب و کار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین امروز نقش کلیدی در صنعت امنیتی بازی می‌کند.

با افزایش به حسگر ها و داده ها جمع آوری اطلاعات و جریان داده ها بسیار مشکل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و روش های موثر برای مدیریت داده ها و بینش های معنی دار در زمان واقعی می باشد.

UVeye راه حلی برای بازرسی خودکار خود را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی را هم درک شامل سخت افزار اختصاصی همراه با یادگیری عمیق و الگوریتم های کامپیوتری از خط تولید محصولات این شرکت که در سرتاسر جهان مستقر شده است مشتریان را قادر می سازد به طور خودکار اسکن تشخیص و شناسایی ناهنجاری‌ها اصلاحات یا اشیای خارجی در محور هر خودرو را شناسایی کنند.

انقلاب در عملیات بازرسی خودرو توسط هوش مصنوعی:

Oren اشاره کرد که صنعت در حال حاضر شاهد چگونگی تغییر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در هر بخش از صنعت امنیتی از شروع دوره مجازی و تحلیل و تامین امنیت سایبری در حال حرکت به عدد فیزیکی از جمله تشخیص چهره برنامه نظارت و غیره هستیم.

Uveye متفاوت نیست این تکنولوژی نه تنها داده ها را فراهم می کند بلکه می تواند و یادگیری عمیق به طور خودکار برای هر گونه ناهنجاری که می تواند یک تهدید باشد یا در برنامه های دیگر یک مشکل مکانیکی یا آسیب به وسیله نقلیه وارد می شود شناسایی و به طور خودکار تحلیل و هشدار دهد.

هنگامی که یک وسیله نقلیه از طریق ای یو ای آی و به صورت ۴۵ کیلومتری غرب می کند دوربین های چندگانه هزاران تصویر از خود را می‌گیرند با استفاده از این تصاویر بها زوایای چندگانه سیستم یک مدل 3D با رزولوشن  با کیفیت بالا رنگ کامل و تجسم 2D از شاسی را ایجاد می‌کند.

سپس مدل 3D و در تجسم2D با ترکیبی از پردازش تصویر و مدل‌های یادگیری عمیق قرار نمایندگی وسایل نقلیه به عنوان معیارهای شباهت، تقسیم بندی و تشخیص آنو مالی مورد استفاده قرار می گیرند.

تصویر بزرگتر

یک سیستم بازرسی موثر خارج از خودروبخش جدایی ناپذیر در ابتکاراتی نظیر شهرهای هوشمند خواهد بود زیرا آنها ایمنی و بهره‌وری عملیات را بهبود می بخشند وuveye از سوی دیگر قصد دارد تا راه حل های خود را برای بخش‌های جدید مانند قطارها مترو و هوافضا گسترش دهد.oren گفت برای آینده ما یک سیستم گسترده uveye را در هر جاده ای ورودی ها و مراکز بازرسی برای هرگونه حمل و نقل پیش‌بینی می‌کنیم.

تکنولوژی uveye و محصولات آن برای چندین بازار از جمله صنعت خودرو قابل اجرا هستند و انقلابی در بازرسی خود را برای صنعت خودرو است تکنولوژی پردازش تصویر می تواند در وسایل نقلیه سایش و پاره شدن و مشکلات مکانیکی و یا آسیب هایی را که در صورت توجه نکردن و عدم انجام مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری ایجاد می شوند را شناسایی کند.

فناوریAAEON نمونه فناوری هوش مصنوعی

AAEON Technology یک شرکت وابسته به شرکتasus محصولات خود را با محصولات روشنایی خیابانی هوشمند برای پروژه های شهر هوشمند GATEWAY  و AIRbox ارائه داده است.

Gateway مشتریان را قادر می سازد تا روشنایی خیابان را هوشمندترکنند.کاربران میتوانند کم یا زیاد بودن نور را ست کنند بدین ترتیب باعث بهبودی کارایی و حفاظت از انرژی گردند.

Airbox دارای یک سنسور است که میتواند کیفیت هوا و وجود گازهای مختلف مواد و ذرات ریز ،دما ،سرعت باد و فشار هوا را تشخیص و کنترل کند و میتواند در زمان واقعی به سازمان های دولتی انتشار دهد،هر دو قابل تنظیم هستند و از sub GHz و LoraWAN و پروتکل ارتباطی باز پشتیبانی می کنند.

HiPOwer

یکی از غرفه داران HiPower می باشد. تصور کلی از شهر هوشمند را در غرفه روشنایی هوشمند خیابانی می توانند به عنوان پلتفرمی که در پروژه های شهر هوشمند می توانند تکامل پیدا کنند بهره مند شوند.

Icms مربوط به آن یک پلت فرم است که می تواند ویدیو ، کنترل دسترسی ،چک کردن شناسه خودرو ،حسگرها و تشخیص حادثه را از طریق یک مرکز فرماندهی جمع آوری و مدیریت کند.پلت فرم ها نظارت تصویری را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی محاسباتIVA ،حمل و نقل  و ترافیک ، پارکینگ هوشمند و اینترنت اشیا پوشش می دهد.

اپراتورهای مخابراتی و شرکت ها میتوانند برای تبلیغات هزینه های پارکینگ یا ارائه خدمات WI-FI از ان استفاده کنند.Roger Hung مدیرعامل شرکت HiPower میگوید : ما می توانیم توانایی این زیرساخت های اساسی را برای حمایت از اجرای شهرهای هوشمند افزایش دهیم.

Comeison

هدف اصلی از ایجاد شهرهای هوشمند در سراسر جهان ،افزایش کاربری تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی است.گوشی در حال تبدیل شدنبه یک ابزار ارزشمند است که می تواند حتی در مورد تحقیق در رابطه با جرایم مورد استفاده قرار گیرد. Comeison صاحب یک غرفه در pavilion جمهوری چک، با سازمان های مختلف اجرای قاون جهت مبارزه با تروریسم و جرایم اعم از FBI پلیس ،اینترپل کار کرده است.

Dusan Kozusnik  مدیر عامل شرکت Comeison می گوید:هنگامی که پلیس در رابطه با یک جرم تحقیق می کند. می توان از شباهت زیادی از قبیل پیام ها و ایمیل ها استفاده کرد و تلفن می‌تواند موقعیت شخص را مشخص کند البته تشخیص جایی که وی از شبکه وای فای استفاده می‌کند مردم نیز هزاران و هزاران عکس در تلفن خود نگه می دارند.

فناوری هوش مصنوعی ماشین و تکنولوژی یادگیری عمیق در نرم افزارها می تواند اشیا و چهره را تشخیص و شناسایی کند و فقط عکس هایی را که با سلاح اشیا خواست و با چهره های مربوط به تحقیق پلیس است نشان دهد فناوری بالیستیک دوربین یکی دیگر از ویژگی‌های این راه حل است که می‌تواند یک عکس را در یک دوربین مطابقت دهد که نشان می‌دهد که این عکس دقیقا با دوربین همان گوشی گرفته شده است یا خیر.

ELSYS

ELSYS تکنولوژی بیومتریک نسبتاً جدیدی از روسیه را نمایش می‌دهد که می‌تواند برای پروژه‌های مربوط به دولت و سازمان‌های امنیتی فرودگاه‌ها و پلیس مورد استفاده قرار گیرد. فناوری  vibraimage (هوش مصنوعی) به طور بالقوه می تواند شناسایی تهدیدات بالقوه و یا جلوگیری از حوادث در منطقه با تجزیه و تحلیل وضعیت عاطفی فرد از اندازه گیری حرکات سر و گردن 3Dدر تصاویر ویدئویی می‌تواند حرکت های میکرو ارتعاشات عضلات چشم را اندازه‌گیری کند که می‌تواند مقامات ایده ای از موقعیت احساسی فرد را نشان دهد.

سیستم های یکپارچه

آیا شما بیشتر از کنترل دسترسی بی سیم استفاده می کنید؟

با پیشرفت سریع تکنولوژی گسترش سیستم های کنترل دسترسی بیسیم در بازار نیز بیشتر شده است با این حال در قم راحتی ورود به سیستم که داده می‌شود در میان بسیاری از سیستم‌های یکپارچه محسوب گردیده است و زمانی که از آنها استفاده می شود اغلب فقط برای درهای داخل یک سایت از راه‌های کنترل دسترسی بیسیم استفاده می‌شود نه ورودی اصلی.

بعضی از تولید کنندگان سیستم های کنترل دسترسی بی‌سیم را به سمت افزایش پذیرش راه حل های تلفن همراه در میان کاربران نهایی و امکان نوآوری در این زمینه ارتقا می‌دهند به نظر می‌رسد که این فناوری هوش مصنوعی در زمان های اخیر بسیار پیشرفت کرده است و این موضوع افزوده شده است در حالی که ممکن است از سایه های متعددی در گذشته با کار در زمینه بیسیم تجربیات بدی داشته باشند اما ممکن است در شناخت کوتاه و زمان استفاده از آنها کلید قابل اعتماد نباشد.

رسیدن به اسطوره ها

در یک گزارش از david ، assa Abloy Ward  مدیر توسعه کسب و کار در حوزه کنترل دسترسی بیسیم در شرکت اشاره که چند اسطوره مرتبط وجود دارد اول از همه این سیستم‌های بی‌سیم نسبت به همتایان سیمی آنها گران تر است.

بسیاری از مشتریان از قابلیت استفاده از کنترل دسترسی بیسیم بیت الاحزان همچنین سیستم‌های بی‌سیم از انرژی بسیار کمتری استفاده می‌کنند به دلیل اینکه با باطری کار می کند و زمانی که یک کارت اعتباری ارائه می شود آنها از یک باتری کوچک همیشه برای یک قفل مغناطیسی می از استفاده می‌کند.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که راهکارهای بیسیم یکپارچه با سیستم‌های موجود سیمی کار نخواهد کرد این هم درست نیست همانطور که سازنده اشاره کرد نه تنها می‌تواند آنها را با سیستمهای زیر را می توان با سیستم های نظارت تصویری و سیستمهای مدیریت انرژی نیز کار کنند.

دانستن بهترین راه حل

وضعیت کلیدی راه حل های بیسیم ممکن است دولت نصب آنها باشد که قادر به کنار آمدن با مشکلات مربوط به گرفتن سیم از یک طرف به طرف دیگر از این حال این به این معنا نیست که انتخاب تکنولوژی همیشه بهترین گزینه است همچنین این بدان معنی نیست که تمام راه حل های بی سیم ساخته شده و برابر هستند می‌توانند به جای یکدیگر استفاده شود.

از کجا به کجا

شکی نیست که فناوری های بی سیم در روزهای آینده محبوبیت بیشتر نیز خواهند به تولیدکنندگان کنترل دسترسی علاقمند به استفاده از پیشرفتهای آن خواهندبود.با ظهور 5G ارائه دهندگان راه حل ها می تواند امکانات بیشتری را در این زمینه جستجو کنند و با این حال محققان همچنین خاطرنشان می‌کند که این سند در حال حاضر کاملا خود شده است.

برای SI ها

با حرکت به سمت جلو گسترش محصولات و خدمات به راه‌حل‌های بیسیم تبدیل می‌شود و این امر اجتناب ناپذیر است پس از آن ،آنها کلید موفقیت هایی همچون درک بهتر راه حل ها در بازار را خواهند داشت و می دانند که چه چیزی مناسب است با دانش و محصولات مناسب راه های کنترل دسترسی بیسیم می‌تواند راه طولانی در تقویت کسب و کار اضافی در پیش داشته باشد.

۱۰ نمونه از حضور پررنگ هوش مصنوعی در زندگی روزمره - ایسنا
هوش مصنوعی

چگونه هوش مصنوعی بخشی اجتناب ناپذیر در راه حل های نظارت تصویری خواهد بود؟

بررسی اینکه چرا AI یا هوش مصنوعی در سال های آینده بخشی جدایی ناپذیردر راه حل های نظارت تصویری شما خواهد بود میپردازیم.

۱- حفاظت فعال و در زمان واقعی

 راهکار های نظارت تصویری همیشه واکنش پذیر و مفید بوده اند و بلافاصله پس از یک حادثه به کار افتاده اند و یا دست کم تهدید توسط اپراتورهای انسانی شناسایی شده است. اینها همه به گونه‌ای تنظیم شده است که با وجود سیستم‌هایAI بتوان روشهای تهدید بالقوه را پیش از وقوع حادثه تشخیص و تغییر داد.

به عنوان مثال در آموزش عمیق اینتل شبکه سیستم عصبی movidiusمی تواند موارد نادیده گرفته شده ای چون کیفها را در فرودگاه ها و فضاهای عمومی شناسایی کند و مقامات قادر تا قبل از اینکه دیر شود وارد عمل شوند به طور مشابه راهکارهای نظارت مبتنی بر می‌تواند بر رفتار افراد در فروشگاه نظارت کنند و افرادی که ممکن است در صدد هرگونه سرقت در فروشگاه باشند شناسایی کنند.

۲- هوش مصنوعی کارآمدتر از انسان

در حال حاضر راهکارهای نظارت تنها به وسیله اپراتورهایی که لازم است به طور مداوم نظارت داشته باشند موثر هستند.

درحال حاضر راهکارهای نظارت تنها به وسیله اپراتورهایی که لازم است به طور مداوم نظارت داشته باشندموثر هستند.به عنوان یک انسان این اپراتورها مستعد خطا هستند همچنین خستگس و عدم توجه یکی از مشکلات اساسی است که به عملیات امنیتی آسیب می رساند زیرا مغز انسان در طول دوره های مختلف ممکن است از یک موضوع منحرف شود و یا عدم توجه کافی را داشته باشد.

این موضوع می تواند مسئله مهمی باشد وقتی لازم است امنیت جامعی در سایت داشته باشید.مزایای راه حل های ai این است که ماشین ها می توانند خطاهای انسانی را جبران کنند.این بدان معنیست که هیچگونه جزئیات ،اطلاعات و قطعا تهدیدی از نظر دور نخواهد ماند.

  • شی هوشمند (هوش مصنوعی)رویداد و تشخیص چهره

با توجه به مفهوم امنیت پیشگیرانه و در زمان واقعی فناوری های مبتنی بر AIمی‌تواند قابلیت های تشخیص چهره و قابلیت های برتر را نیز ارائه دهند در حقیقت پتانسیل گسترده‌ای برای تشخیص چهره در بخش قانون و نظم وجود دارد که می تواند افراد خاصی را از جمعیت ها در غذا های بزرگ شناسایی کند. و امنیت نهایی در مورد بررسی نیز بخش های بازاریابی در شرکت های بزرگ نیز راه حل های تشخیص چهره را برای شناسایی مشتریان بالقوه جهت ارائه خدمات ویژه در نظر میگیرند.

قدرت AI تشخیص چهره  را قادر میشازد که بتوان فرد را نه تنها از تصاویری از چهره اش بلکه از عواملی مانند ارتفاع ، موقعیت و غیره نیز شناسایی کرد.

علاوه براین راه حل ها میتوانند آگاهی بیشتری نسبت به محیط ،تشخیص الگوهای فعالیت ها و تهیه ناهنجاری ها ،رائه دهند.آنها همچنین قادر خواهند بود با شبیه سازی های مختلف آن را آزمایش و سناریوهایی که ممکن است تهدیدات بالقوه باشند را تهیه کنند.

  1. بهبود کیفیت تصویر در هوش مصنوعی

با وجود دوربین های بامزه و فوق العاده با جهت تصویر برداری حقیقت ناراحت کننده وجود دارد و آن این است که قسمت عمده دوربین ها هنوز کیفیت پایینی دارند اگر چه بسیاری از دوربین ها در شرایط نورپردازی ایده آل خود عمل می کنند. اما کیفیت را در شرایط نامساعد به شدت کاهش می‌یابد و هنگامی که در حال جمع آوری اطلاعات ضروری هستند این نقص به عنوان یک مانع بزرگ نمود می یابد.

الگوریتم های به کمک راه حل های دقیق تصویری هوشمند توسط هوش مصنوعی بخش‌های امنیتی کمک می‌کند تا فیلم‌هایی را که ممکن است مهم باشند را تشخیص دهند.

  • مدیریت و خواندن اطلاعات حجیم در هوش مصنوعی

امروز دیگر نظارت تنها وسیله داده هایی از تنها یک منبع آن نمی باشد، دوربین ها و سنسور های گوناگون منابع مختلف را پوشش می دهند و تمام گوشه ها و کناره ها در حال نظارت است. بنابراین هیچ جایی برای خطا وجود ندارد و این به معنی است که راه حل های امنیتی باید با مقادیر قابل توجهی از اطلاعات که نیاز به سیستم های نرم افزاری تخصصی برای مدیریت دارند تعامل کنند.

تنها راه مدیریت و آنالیز چنین اطلاعات بزرگی از طریق راه حل های نرم افزاری ویژه توسط AI یا همان هوش مصنوعی است. استفاده از قدرت داده های بزرگ اجازه می‌دهد تا اپراتورهای امنیتی اطمینان حاصل کنند که اقدامات لازم را برای حفاظت از دارایی‌ها در نظر می‌گیرند.


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *