بلاگ

با انواع درب کرکره ‌ای ضد سرقت آشنا شوید

با انواع درب کرکره ‌ای ضد سرقت آشنا شوید

امروزه به علت افزایش ناامید‌کننده سرقت از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، این مکان‌ها بیشتر از هر زمانی به امنیت نیاز دارند و این امنیت را درب کرکره ای ضد سرقت تأمین می‌کند.

در دنیای امروز، کرکر‌ه‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی، محافظت و امنیت در برابر دزدی و سرقت را افزایش دهند. همه کرکره‌های مدرن، مجهز به فنرهای ایمنی هستند که بالا بردن کرکره را از بیرون برای سارق یا هر فرد دیگری دشوار می‌کند. با افزودن امکاناتی مانند قفل و فنرهای ضد سرقت به کرکره، می‌‌توانیم سطح بالایی از امنیت درب و پنجره را تأمین نماییم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کارکرد و ویژگی‌های درب کرکره ای ضد سرقت، انواع کرکره‌های برقی، تفاوت درب کرکره‌ ای ضد سرقت با درب کرکر‌ه ای قدیمی و سنتی بپردازیم. با ما همراه باشید. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

کرکره برقی ضد سرقت

درب کرکره ای ضد سرقت چه کمکی به افزایش امنیت می‌کند؟

در حال حاضر، تقریباً نصب درب کرکره ای ضد سرقت در مکان‌های مخصوصی اعم از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و اداری، درب ورودی پارکینگ‌ها و ساختمان‌های مسکونی بسیار مرسوم شده است. می‌توانیم بگوییم که استفاده از این نوع کرکر‌ه‌ها جهت برقراری امنیت و محافظت از مکان‌ها کاملا ضروری است. البته لازم است پیش از اقدام به نصب، بدانید که کرکره‌های برقی و اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است هر نوع را برای یک مکان مشخص استفاده کنید. انواع کرکره برقی عبارت‌اند از:

  • کرکره برقی پنجره‌‌ای: استفاده از کرکره برقی پنجره‌ای امنیت و زیبایی برای منازل و ویلاها تأمین می‌کند. در حقیقت، این پنجره‌ها عامل مهم ذخیره انرژی هستند.
  • کرکره برقی شیشهای: کرکره برقی شیشه‌ای از خواص ویژه‌ای برخوردار است؛ این نوع کرکره معمولاً ضد حریق، دارای استحکام کششی بالا، زیبا و با پرستیژ است.
  • کرکره برقی پارکینگ: کرکره برقی پارکینگ از شمش‌های آلومینیوم مرغوب ساخته شده است. تنوع رنگ در آن بسیار زیاد است و مشتری می‌تواند طبق سلیقه خود، رنگ مورد نظرش را انتخاب کند.
  • کرکره برقی ضد سرقت

یکی از انواع درب های کرکره‌ای، کرکره برقی ضد سرقت است. درب کرکر‌ه ای ضد سرقت از جنس آلومینیوم تولید و ساخته می‌شود. آلومینیوم در برابر ضربه‌های سنگین مقاوم و مستحکم است و باعث ایجاد امنیت در ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌شود. در طراحی درب کرکره ای ضد سرقت، تیغه‌های فولادی را در داخل آن به کار می‌برند تا پس از نصب، میزان امنیت مکان و محیط مورد نظر را بالا ببرند. درب کرکره ای ضد سرقت گاهی به سیستم ضد گلوله مجهز می‌شود؛ البته این سیستم ضد گلوله معمولاً برای مغاز‌ه‌های طلا فروشی و ساختمان‌های اداری و مالی مهم نصب می‌شود. درب کرکره ای ضد سرقت وظیفه حفظ و تنظیم سرمایش و گرمایش محیط را به خوبی انجام می‌دهد.

طرز کار درب های کرکره ‌ای ضد سرقت چگونه است؟

درب کرکره‌ ای ضد سرقت ظاهری تقریبا ساده‌ دارد اما نصب و اجرای آن پیچیده و دشوار است و هرکسی قادر نیست اقدام به نصب درب کرکره ای کند. معمولاً افرادی که سفارش خرید درب کرکره برقی ضد سرقت را به شرکتی می‌دهند، آن شرکت خدمات نصب را نیز به مشتری ارائه خواهد داد. شرکت البرز صنعت که نماینده چندین شرکت مطرح اروپایی در ایران است، خدماتی نظیر ارائه باکیفیت‌ترین درب‌های ضد سرقت اتوماتیک جهت حفظ امنیت و کنترل تردد را به مشتریان عرضه می‌کند. کرکره‌های برقی با نیروی برق کار می‌کنند و فرد به وسیله یک کنترل از راه دور (دستگاه ریموت) آنها را باز و بسته می‌کند. متأسفانه برخی از شرکت‌های طراحی کرکره‌ برقی ضد سرقت، تنظیمات پیش فرض ریموت کنترل را در اختیار عموم قرار می‌دهند و این مسئله می‌تواند در کاهش امنیت درب اتوماتیک بسیار مؤثر باشد. اما اکنون، شرکت‌های طراحی و نصب درب پارکینگ ضد سرقت، به این قضیه پی برده‌اند که تنظیمات پیش فرض را تنها در اختیار صاحبان این درب‌ها قرار دهند تا به سادگی امنیت درب اتوماتیک تحت تاثیر قرار نگیرد. توجه کردن به این نکات می‌تواند در افزایش ایمنی درب‌های پارکینگ بسیار مفید باشد.

کرکره برقی ضد سرقت

کرکره برقی ضد سرقت چه فرقی با درب کرکره ای معمولی دارد؟

در کرکره برقی ضد سرقت، یک جا قفلی در سمت چپ و راست تیغه انتهایی کرکره‌ برقی وجود دارد. شما می‌توانید با درخواست از نصاب کرکره، این جا قفلی و یک قفل را به کرکره وصل کنید. وقتی شما با ریموت، کرکره برقی را پایین می‌آورید و قفل را در جا قفلی می‌بندید، دیگر جریان برق در مدار وجود نخواهد داشت. به بیان ساده‌تر، با بسته شدن قفل، جریان برق در مدار و موتور کرکره الکترونیک قطع می‌شود؛ بنابراین دیگر امکان باز کردن آن با ریموت وجود نخواهد داشت. برای اینکه بتوانید مجددا درب را باز کنید، باید ابتدا قفل را بردارید تا جریان برق دوباره فعال شود.

میزان سازش درب کرکره برقی با محیط‌های سرد و گرم نسبت به درب کرکره معمولی بیشتر است. کرکره برقی ضد سرقت فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و از قیمت مطلوبی برخوردار است. بیشتر کرکره‌های برقی ضد سرقت از فنرهای مخصوص ضد سرقت به جای فنرهای استیل استفاده می‌کنند. می‌توان آن‌ها را روی هر دو شافت 40 و 60 میلی متری نصب کرد. مزیت این سیستم نسبت به درب کرکره ای معمولی این است که کرکره‌ها هنگام پایین آمدن (بدون نیاز به باز کردن پنجره‌ها و قفل دستی)، به طور خودکار قفل می‌شوند.

موتور به کار رفته در کرکره برقی ضد سرقت معمولاً موتور کرکره برقی ساید و موتور کرکره برقی توبولار است. موتور ساید برای کرکره‌های اتوماتیک و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر برای مکان‌هایی که تعداد تردد در آن زیاد است، استفاده می‌شود. موتور کرکره برقی توبولار، موتور لوله‌ای و استوانه‌ای شکلی است که معمولاً برای درب‌های کرکره اتوماتیک پارکینگی و درب فروشگاه‌ها که میزان تردد آنها خیلی زیاد نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، موتور توبولار بهترین موتور برای درب کرکره‌ای ضد سرقت است. برای برقراری امنیت در مراکز تجاری و اداری و مغازه‌های خاص مثل طلا فروشی و خرید و فروش ارز، نصب کرکره برقی ضد سرقت بهترین راهکار از این جهت محسوب می‌شود.

مزایای درب کرکره ای ضد سرقت

مهمترین ویژگی‌ها و مزایای درب کرکره ای ضد سرقت

همان ‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مسئله امنیت بزرگ‌ترین دغدغه صاحبان منازل، ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها است و آنها برای تأمین امنیت، باید کرکره‌ای با کیفیت و مناسب برای جلوگیری از سرقت و دزدی نصب کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، کرکره‌های ضد سرقت وارد بازار شدند و به تدریج جای کرکر‌ه‌های دستی آهنی و معمولی را گرفتند. در ادامه به ذکر ویژگی‌ها و مزایای درب کرکره‌ ای ضد سرقت می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین ویژگی درب کرکره ای ضد سرقت، برخورداری از جنس آلومینیوم است. آلومینیوم به میزان قابل توجهی در برابر ضربه‌های مستحکم و سنگین دوام می‌آورد و امنیت محیط را افزایش می‌دهد.
  • درب کرکر‌ه‌ای ضد سرقت با گرمایش و سرمایش سازگاری پیدا می‌کند.
  • این نوع کرکره‌ها از ورود نور خورشید، حشرات و گرد و غبار جلوگیری می‌کنند.
  • این کرکر‌ه‌ها مجهز به سنسورهای مخصوصی هستند. این سنسور بلافاصله پس از ورود یک شخص به ساختمان، به شکل اتوماتیک بالا و پایین شده، چراغ‌هایش روشن و خاموش می‌شود یا آژیر کرکره به صدا درمی‌آید.
  • معمولا درب کرکره ضد سرقت قیمت ارزانی دارد و از هزینه‌های جانبی برخوردار نیست. هرچند به علت افزایش تورم و نوسانات بازار ارز، قیمت کرکره‌ها ثابت نمی‌ماند. پیشنهاد می‌دهیم که از طریق ارتباط با شرکت‌های معتبر نصب و راه‌اندازی کرکره‌های برقی، استعلام لحظه‌ای و روزانه قیمت بگیرید.
  • همه درب‌های کرکره‌ای ضد سرقت مجهز به قفل‌های ضد سرقت هستند. مزیت سیستم مذکور این است که کرکره در هنگام پایین آمدن، به صورت خودکار قفل می‌شود.
  • به آسانی قابل شستشو هستند.
  • دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند. مشتری می‌تواند طبق سلیقه خود، رنگ مورد نظرش را انتخاب کند.
  • قابلیت باز و بسته شدن در صورت قطعی برق ناگهانی را دارند.
  • درب کرکره‌ای ضد سرقت مجهز به بهترین موتورهای کرکره برقی موجود (ساید و توبولار) در بازار است.
  • کرکره ضد سرقت ظاهری مدرن و اتوماتیک دارد.
  • این دسته از کرکر‌ه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • این درب‌ها معمولا دارای گارانتی از سوی شرکت نصب‌کننده هستند.
  • درب کرکره ای ضد سرقت مجهز به سسیستم ضد حریق و آتش سوزی است.
  • معمولاً با نصب درب کرکره ای اتوماتیک، از دست سر و صدای آزاردهنده کرکره‌های آهنی و قدیمی راحت می‌شوید.

سخن پایانی

بی‌شک نصب درب کرکره‌ ای ضد سرقت برای ایجاد امنیت در محیط‌ و مکان‌های مختلف مانند خانه‌ها، انبارهای کالا، مراکز تجاری و اداری، بانک‌ها، موزه‌ها و پارکینگ‌های بزرگ ضروری است. در کنار برقراری حداکثر امنیت، این نوع کرکره‌ها از مزیت‌ها و ویژگی‌های دیگری هم برخوردار هستند. استفاده از آنها برای همه امکان‌پذیر است. ظاهری جذاب و مدرن دارند. قیمت آنها مناسب است و اگر نصب توسط یک کارشناس خبره انجام شود، زمان زیادی نمی‌برد. به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم که در صورت خراب شدن درب کرکره برقی، شخصاً اقدام به تعمیر آن کنید. بهترین راه حل این است که با یک شرکت حرفه‌ای جهت رفع خرابی و تعمیر کرکره تماس بگیرید. شرکتی که در اسرع وقت به شما کمک کند و پاسخگو باشد.

مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی، تجهیزات کنترل تردد، خانه های هوشمند وحفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.

تلفن تماس : 44053033-021

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *