بلاگ

سیستم امنیت و نظارت بر

امنیت و نظارت برخانه هوشمند

امنیت و نظارت

به وسیله اینترنت اشیا یا هوش مصنوعی، راه اندازی خانه هوشمند را فراهم میاورد. با اینترنت اشیا میتوانید ازراه دور قفل درب، چراغ ها، ترموستات ها، جاروبرقی ها و… را کنترل نمایید. قادرهستید با استفاده از تلفن هوشمند و برنامه خود موارد مورد نیاز را کنترل کنید، آسانتر از همیشه عمل کنید. نظارت بر خانه از تقریباً هر مکان ساده و مقرون به صرفه میباشد. سیستم های امنیتی هوشمند بسیار قابل تنظیم هستند.  به صورت کیت های خودکار یا به صورت تنظیمات کامل که شامل نصب و نظارت حرفه ای است، در دسترس هستند.

بسته به نیاز خودتان میتوانید با سیستمی که کنترل می کنید بروید و یا هزینه اشتراک را پرداخت کنید. از این طریق خانه شما 24/7 ساعت بوسیله متخصصان نظارت میشود. در زمان ایجاد هشدار با اداره های آتش نشانی و پلیس محلی شما تماس می گیرند، کنترل میکنند.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

دانستنی در مورد امنیت و نظارت برخانه در زمان دور بودن از خانه

  • ساده سازی امنیت و اتوماسیون خانگی

یک سیستم امنیتی خانه هوشمند به شبکه Wi-Fi شما وصل میگردد. از این طریق با استفاده از تلفن هوشمند وبرنامه خود دستگاه های امنیتی خود را کنترل و کنترل کنید. سیستم های سطح ورودی اغلب دربردارنده بعضی از سنسورهای درب و پنجره، یک آشکارساز حرکت و یک توپی است. این سیستم با استفاده از یک یا چند پروتکل بی سیم مانند Wi-Fi ، Z-Wave ، Zigbee یا شبکه مش ویژه با این دستگاه ها ارتباط برقرارمیکند.

شما میتوانید حسگرهای اضافی درب، حرکت و پنجره اضافه کنید تا بتواند کل خانه شما را تحت پوشش قرار دهد.این حسگرها یک سیستم جامع میسازد. شامل قفل درب، دربازکن گاراژ، دوربین های نظارتی داخلی وخارجی، چراغ ها، آژیرها، آشکارسازهای دود / CO ، حسگرهای آب

ساده سازی

هر سیستم امنیتی هوشمند که ارزش آن را دارد نماهایی را در اختیار شما قراردهد. با سیستم امنیتی هوشمند که با هم در یک محیط بینظیر کارمیکنند و میتوانند با استفاده ازقوانین سفارشی دستکاری شوند.

 به عنوان مثال، می توانید قوانینی ایجاد کنید که چراغ ها هنگام تشخیص حرکت روشن شوند. چراغ ها درهنگام خاموش شدن هشداردود قفل درب شما باز شود ودرهنگام فعال شدن حسگر دوربین ضبط را شروع کند. برخی از سیستم ها فیلم ضبط شده را به صورت محلی روی کارت SD یا درایو حالت جامد ذخیره می کنند. در حالی که برخی دیگر فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می دهند.

امنیت و نظارت

سیستم های امنیت و نظارت خانه

تنظیمات امنیتی و نظارت برای خریداران بودجه ایده آل هستند زیرا میتوانند درهزینه های نصب وهزینه اشتراک صرفه جویی کنند. نصب اکثرسیستم های به راحتی انجام میشود وبعنوان کیتهایی فروخته میشوند که میتوانیدمتناسب با نیازهای خاص خود پیکربندی کنید. با افزایش احتیاجات شما میتوانید حسگرهای اضافی را به راحتی سفارش دهید ودر چند دقیقه آنها رابا سیستم جفت کنید.

سیستم ابتدایی سطح ابتدایی شما ممکن است فقط از یک یا دو پروتکل بی سیم پشتیبانی کند. معمولاً انتخاب محدودی از اجزای الحاقی را ارائه میدهد. در حالیکه سیستمهای گرانتر DIY از چندین پروتکل بی سیم پشتیبانی میکنند و با ده ها جز of اضافی سازگارهستند. بعضی از سیستم های DIY به طوراتوماتیک کنترل میشوند، یعنی که هنگام فعال شدن دستگاه ها هشدار دریافت میکنید.

 

هزینه سیستم های امنیتی در هر ماه چقدر است؟

چه تصمیمگیری به استفاده از سیستم DIY داشته باشید و چه یک سیستم نصب شده به صورت حرفه ای را انتخاب کنید، در صورت نیاز به نظارت، مجبورید ماهانه یا سالانه هزینه بپردازید. دربرخی موارد با پرداخت هزینه ماهانه به شما پرداخت می شود.

هزینه اجزای سخت افزاری با اکثرسیستمهای DIY، مانند کیت امنیت خانه وکیت امنیت زنگ هشدار، سخت افزاررا کاملاً خریداری میکنید. اگر تصمیم به نظارت بر خود دارید می توانید از پرداخت هرگونه هزینه ماهانه جلوگیری کنید. اگر نظارت را اضافه کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود.

امنیت و نظارت

هاب امنیت و نظارت خانه

آیا می توانید به جای آن از دوربین امنیتی استفاده کنید؟

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و میخواهید در مواردی که درخانه نیستید اطلاعات خود را حفظ کنید. یک دوربین امنیتی میتواند کاررا با هزینه بسیارکمتری نسبت به آنچه برای یک سیستم امنیتی و نظارت کامل میپردازید، انجام دهد.

 تقریباً همه دوربین های امنیتی مستقل به Wi-Fi خانه شما متصل میشوند تا بتوانید ازتلفن یا رایانه لوحی خود ببینید. اکثر آنها دارای سنسورهای داخلی هستند که حرکت وصدا را تشخیص میدهند وهنگام فعال شدن سنسورها اعلانهای فشارو ایمیل راارسال میکنند.

 اگر دوربین نزدیک پنجره است، می توانید حساسیت حرکتی دوربین را تغییر دهید. ازاین روش هشدارهای دروغین ناشی از فعالیت حیوانات خانگی یا ماشین های عبوری جلوگیری کنید. میتوانید برنامه ای ایجاد کنید که در ساعات خاصی از شب سنسورها را خاموش و روشن کند.

برخی از دوربین های گران قیمت مجهز به سنسورهای رطوبت و دما هستند . این دوربینها با سایر دستگاه های متصل به خانه مانند ترموستات و سیستم های روشنایی هوشمند ارتباط برقرار می کنند.

یک دوربین در فضای باز برای مراقبت از آنچه در خارج از خانه شما اتفاق می افتد ایده آل است. این دستگاه ها ضد آب و هوا هستند ومعمولاً برای تأمین برق به یک خروجی نزدیک نیاز دارند. اگرچه تعداد انگشت شماری از مدل های مجهز به باتری در آنجا وجود دارد. همانند نمونه های داخلی آنها ، دوربین های فضای باز به شبکه Wi-Fi شما متصل می شوند. به شما امکان میدهند فیلم های زنده را از تلفن خود مشاهده کنید. نصب آنها نسبتاً آسان است، اما اگر با سیم کشی برق آشنایی ندارید، ممکن است بخواهید یک برق کار حرفه ای انجام دهد.

بهترین قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند معمولاً بخشی از تنظیمات ایمنی و نظارت خانه هوشمند است. برای استفاده از آن نیازی به سرمایه گذاری در یک سیستم تمام عیار ندارید. اگر برای کنترل مواردی مانند روشنایی و ترموستات از هاب اتوماسیون خانگی استفاده میکنید. میتوانید بدون تلاش زیاد قفل هوشمند Z-Wave یا Zigbee را به سیستم اضافه کنید. اگر مرکز اتوماسیون خانگی ندارید، به دنبال قفل Wi-Fi یا بلوتوث باشید که همراه با برنامه تلفن همراه خود باشد. قفل های هوشمند ازسوراخ های استاندارد پیش ساخته استفاده میکنند و نصب آنها نسبتاً آسان است.

امنیت و نظارت

آیا می توان سیستم های امنیتی و نظارت خانگی را هک کرد؟

مانند هر محصولی که به اینترنت متصل میشود و از فناوری بی سیم استفاده میکند، سیستم های امنیتی خانه هوشمند در معرض هک شدن هستند. به ویژه سیستم هایی که رمزگذاری ندارند بیشتر این اتفاق میافتد و هک میشود. هکرها میتوانند بیرون از خانه شما بنشینند. با استفاده از لپ تاپ و نرم افزار سیگنالهای بی سیم را که از سیستم شما می آید رهگیری کنند. با کدرهگیری به آنها امکان می دهد آلارم را سرکوب کرده و سنسورها را غیرفعال کنند. سایر دستگاه ها به هکرها امکان تولید نویز رادیویی را میدهند که میتواند ارتباطات بین سنسورها وهاب را مسدود کند.

مراکز هوشمند خانه در مقابل دزدگیرها

از بسیاری جهات ، سیستم های امنیتی و نظارت خانه هوشمند همان دزدگیر معمولی را انجام می دهند. در صورت داشتن مزاحم به شما هشدار میدهند خانه خود را کنترل کنید. اما مزیت اضافی هاب خانه هوشمند توانایی دریافت هشدارها است، حتی اگر کیلومترها از خانه دورباشید.

با یک دوربین سیم دار معمولی، فقط در خانه با استفاده از رایانه میتوانید فیلم را مشاهده کنید. به همین دلیل  دوربین هایی که به تلفن شما متصل نمیشوند فقط در صورت اتفاقی افتاده مفید هستند در حالیکه یک دوربین امنیتی و نظارت هوشمند به شما امکان میدهد فوراً ببینید در صورت ایجاد اختلال چه اتفاقی می افتد. به این فکرکنید که آیا واقعاً میتوانید درهرزمان از روز، هرکجا که هستید حتی در تعطیلات خانه خود را ببینید یا خیر.

قراردادهای نظارت بر زنگ خطرسرقت. یک بسته نظارت میتواند اطمینان خاطر یک سیستم امنیتی هوشمند را ارائه دهد، اما این هزینه ها هزینه بالایی دارد. با هشدارهای استاندارد سارق میتوانید سه نوع قرارداد نظارت را دریافت کنید.شماره گیر گفتار، تماس گیرنده کلید یا تماس پلیس. با یک شماره گیر گفتار، دزدگیر با خود تماس می گیرد یا با شماره های تعیین شده پیامک میکند. با پیامک آنها را از یک مسئله مطلع کند، دقیقاً مانند چگونگی زنگ هشدار هوشمند. دارنده کلید یا قراردادهای پلیس یعنی اینکه اگر زنگ هشدارشما خاموش شود به مرکز دریافت کننده اطلاع داده می شود. اگرچه بیشتر سیستم های امنیتی هوشمند هشدارها را به صورت رایگان ارائه میدهند، بنابراین اغلب ارزان تر میشوند.


مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.

تلفن تماس : 44053033-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *