بلاگ

موانع اتوماتیک یا راهبند

موانع اتوماتیک یا راهبند

راهبند یا دروازه بوم چیست؟

دروازه بوم یا همان راهبند که به عنوان سد بوم نیزدانسته می شود ، میله ای است که به سمت بالا و پایین حرکت می کند تا دسترسی عابر پیاده یا وسیله نقلیه را از طریق یک ایست بازرسی محدود کند. از دروازه های بوم نیز به طور معمول برای کنترل عبور از چهارراه ها ، آسانسور پل ها و غرفه های عوارض نیز به کار برده میشود. در آزادراه ها ، با محدود کردن ورود در موارد بسته شدن جاده و کارهای راهداری ، از آنها برای پشتیبانی از سیستم چراغ راهنمایی استفاده می شود.

برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

موانع اتوماتیک

موانع بازوی خودکار در حال افزایش برای به وجود آوردن قابلیت اطمینان طولانی مدت ، عملکرد کارآمد و دوام طراحی شده اند وهمچنین ارائه یک بازده ثابت و تطبیق پذیر .

این موانع اتوماتیک در جهت به کارگیری در برنامه های مسکونی و تجاری مدل سازی و طراحی کرده اند و نهایت انعطاف پذیری را مناسب با نیازهای شما طراحی میکنند.

موانع خودکار

موانع اتوماتیک یا “بوم گیت” اغلب در تاسیسات پارکینگ ، ایستگاه های بازرسی و ورودی به مناطق ممنوع به چشم می خورد. آنها همچنین روش معمول برای کنترل نمودن عبور از غرفه های عوارض می باشند. در بعضی از اماکن ، بوم گیت ها به عنوان یک اقدام آرام کننده ترافیک اتصل می گردند و از عبور و مرور ممانعت می کنند ، در حالی که به وسایل نقلیه مجاز مانند خدمات اضطراری و اتوبوس ها اجازه می دهد از مسیر کوتاهتر و مستقیم تر عبور کنند.

محدوده موانع اتوماتیک

محدوده موانع اتوماتیک به وسیله پارکینگ تاسیسات با مسئولیت محدود ، تولید کننده برتر موانع اتوماتیک در انگلیس تولید می شود. در طراحی های ما از آخرین تکنولوژی ها برای حفظ عملکرد موانع اتوماتیک ، از طریق موتور و تلنگر متحرک اینورتر یکپارچه و درایو گیربکس به کار برده میشود ، که فقط به یک منبع تغذیه فاز نیاز دارد ، یک عملکرد روان را به وجود آورد.

موانع اتوماتیک به وسیله یک صفحه کنترل،  کنترل می شوند ، که قادر است متناسب با هر نوع نیاز به کنترل دسترسی ، برنامه ریزی گردد ، پس امکان نصب سریع و عدم مراجعه مجدد برای اصلاح برنامه ها را به وجود می آورد.

توان ورودی به موانع اتوماتیک 230 ولت است که یک موتور سه فاز را بازرسی می کند ، بنابراین به ما این امکان ا میدهد که قابلیت اطمینان و گشتاور بالا را ارائه دهیم. با به کارگیری از این طراحی صفحه کنترل و جعبه دنده ، ما برای کمک به عملکرد موانع اتوماتیک به هیچگونه فنر یا وزنه مقابل نیازی نیست.

موانع اتوماتیک

دروازه های مانع (موانع اتوماتیک) زیر به طور کوتاه توضیح داده می شود:

  • موانع اتوماتیک که از بازوهای سد عمودی چرخشی داخل و خارج دهانه دروازه درآن به کار برده شده است.
  • موانع اتوماتیک  دو تاشو که دارای دو صفحه می باشند که برای دسترسی به قسمت جلو تا می شوند.
  • موانع اتوماتیک  کنسول که از ریل هایی که در داخل ساختار حصار هستند حمایت می شوند.
  • موانع اتوماتیک  کشویی که از طریق دهانه به جلو و عقب بلغزانند.
  • موانع اتوماتیک  چرخشی که از یک طرف لولا شده و مانند در باز و بسته می گردند.
  • موانع اتوماتیک  بالابر عمودی بر روی دهانه دروازه به صورت عمودی بالا و پایین می روند.

باید برخی از مدارک معتبر ارائه شود که مجاز به دسترسی در آن ساعت و روز خاص هستند. در غیر این صورت اگر وسیله نقلیه ای نتواند دسترسی پیدا کند از سد دروازه اتوماتیک چه فایده ای دارد؟

به طور خشن (و ناکارآمد) ممکن است مجبور شوید دکمه ای را فشار دهید که یک اینترکام را فعال می کند و به یک کلبه محافظ یا حتی ساکن (خانه) متصل می شود. سپس شخص در انتهای دیگر دکمه ای را فشار می دهد تا پس از تأیید اجازه ورود به سیستم ، گیت یا مانع اتوماتیک را باز کند و وسیله یا شخص مورد نظر اجازه ورود یابد.

دسته بندی راهبند اتوماتیک

موانع اتوماتیک خود دارای دو دسته موانع اتوماتیک مکانیکی و اتوماتیک هیدرولیکی هستند .

• راهبند اتوماتیک مکانیکی

مکانیزم عملکرد این راهبندها به نوعی می باشد که به وسیله چرخ دنده باز و بسته می شوند.

• راهبند اتوماتیک هیدرولیکی

مکانیزم عملکرد این موانع به نوعی است که از طریق دستگاه های مختلفی مثل ریموت، دستگاه کارت خوان، کنترل، دوربین و … عملیات باز و بسته شدن را ارائه میدهند.

تفاوت اصلی راهبندهای اتوماتیک مکانیکی و هیدرولیکی در مکانیزم باز و بسته شدنشان است. در زمان انتخاب راهبند های اتوماتیک حتما باید عرض ورود و خروج و میزان ورود و خروج روزانه را در نظر داشت. این راهبندها مدل های مختلفی دارند و انواع راهبند اتوماتیک را می توان با توجه محل مورد نظر و نیاز امنیتی انتخاب و تهیه نمود.

موانع اتوماتیک

مهم ترین اجزا و بخش های یک راهبند یا مانع

به طور کلی همه موانع از اجزای زیر تشکیل شده اند.

• موتور راهبند

• بوم راهبند

• اهرم خلاص کن راهبند

• چراغ فلاشر راهبند

قسمت بوم مهمترین بخش یک راهبند است و در اصل همان لوله درازی است که از طریق بالا و پایین رفتن عبور و مرور را کنترل می کند.

موتور نیز از دیگر بخش های راهبند است که موجب به حرکت درآمدن بوم شده و با توجه به نوع راهبند دارای قدرت های متفاوتی می باشد. موتور به منظور داشتن عملکرد بهتر و راحت تر جابجا نمودن بوم از جک های بازویی نیز استفاده می نماید. عملکرد صحیح تمامی این اجزا در کنار یکدیگر موجب می شود که راهبندها کارایی مناسبی داشته باشند و امنیت محیط مورد نظر را تامین می کنند.

مزایای به کارگیری موانع اتوماتیک نسبت به موانع دستی

موانع امنیتی متنوعی در بازار امروز در دسترس مشاغل می باشد مانند افزایش خودکار موانع بازو ، موانع دستی و موانع نوسان بازو.

با وجود تنوع در موانع اوماتیک و دستی انتخاب کدام سیستم برای شما بهترین است ، کاری سخت است و اگر به طور صحیح انجام نشود ، امنیت و حفاظت کسب و کار شما را  تقلیل میدهد و بسیاری از مشاغل بدون در نظر گرفتن موانع اتوماتیک  موانع  را انتخاب می کنند.

موانع اتوماتیک

با صحبت در مورد این موضوع درک مزایای اصلی همراه با سیستم موانع اتوماتیک بسیارلازم و ضروری است.

  • کنترل ترافیک

اگر از لحاظ کنترل و بازرسی ترافیک در حال اجرای موانع امنیتی هستید ، موانع اتوماتیک قادر هستند مزایای اضافی دیگری را به وجود آورند که هیچ وقت موانع دستی قادر به اجرای آن نیستند. موانع اتوماتیک را می توان با لوازم جانبی اختیاری مختلف مانند ANPR  اجرا کرد تا اطمینان بیابید که ترافیک به راحتی و بدون نیاز به حمایت دستی در محل شما کار خود را انجام میدهد واجرایی است.

این امر موجی این می گردد موانع اتوماتیک به ویژه برای مشاغل بزرگتر که روزانه تعداد زیادی کارمند و بازدید کننده از محل کار خود وارد و خارج می شوند ،سودمند باشد و این باعث می شود مانع امنیتی دستی نامتناسب باشد.

هنگام کنترل ترافیک ، سیستم های موانع اتوماتیک می توانند انتخاب صحیحی باشند. اگر شما نیاز به سازماندهی یا هماهنگی وسایل نقلیه در ترافیک دارید ، به کارگیری سد دروازه اتوماتیک به شما اجازه می دهد تا تعداد معینی از وسایل نقلیه را همزمان با هم عبور دهید ، این مرحله ساده می تواند اثرات زیادی در تقلیل دادن یا حذف ترافیک داشته باشد.

  • انعطاف پذیری

مزیت اصلی موانع امنیتی اتوماتیک نسبت به نمونه های دستی آنها ، انعطاف پذیری بالای آنها است که ارائه می دهند زیرا قادر هستیم آنها را به طرق مختلف برنامه ریزی و به کار ببریم.

از موانع امنیتی خودکار نه تنها می تواند برای پارکینگ ها و کنترل ترافیک به کار برده شود بلکه برای ایمن سازی محل کار در خارج از ساعت و همچنین ایده آل برای مالکان خصوصی که شاید مسیرها یا جاده های طولانی تری به عنوان بخشی از دارایی خود داشته باشند ایده آل است.

به علاوه ، موانع امنیتی اتوماتیک به راحتی و با سیستم های اضافی اجرایی می باشند ، زیرا نیازی به ورودی دستی ندارند ، و آنها را برای اکثر مشاغل مدرن و پیشرفته که شاید تعداد کارکنان کمتری دارند یا توانایی استخدام شخصی برای باز کردن ، بستن و ایمن سازی دستی را ندارند ، ایده آل است.

  • قابلیت اطمینان

به دلیل ماهیت الکترونیکی موانع اتوماتیک امنیتی ، اغلب مطمئن تر هستند زیرا عبور از آن برای مجرمان پرزحمت تر است در حالی که موانع دستی ، اغلب توسط مجرمی که قصد ورود به محل یا اموال شما را دارند ، به راحتی قابل باز و بسته شدن و عبور است.

در صورتی که موانع اتوماتیک در مقایسه با نمونه های دستی خود مزایای اضافی زیادی را به همراه دارند ، مواردی وجود دارد که مانع دستی عمدتا به دلیل اینکه نیازی به منبع تغذیه ندارد ، موثرتر است.

موانع دستی قادر هستند خصوصا در مناطق روستایی که برای مکانهایی که به راه حل ساده تر و شاید مقرون به صرفه تری نیاز دارند ، مفید باشد زیرا موانع امنیتی دستی معمولاً در کوتاه مدت با قیمت مناسب و ارزان تر هستند.

  • امنیت را بهبود می بخشد

یکی از مزایای اصلی مانع دروازه اتوماتیک نتیجه اثبات شده آنها برای اهداف امنیتی است. در زمان برنامه ریزی برای محدود کردن دسترسی به منطقه ای که فقط افراد مجاز هستند وارد یا خارج شوند ، یا هنگام تلاش برای بالابردن امنیت افراد و زیرساخت ها ، سیستم موانع اتوماتیک گزینه ایده آلی است.

  • هماهنگی را به ارمغان می آورد

سیستم موانع اتوماتیک قادر است دسترسی ورود غیرمجاز را محدود کند. این موانع می توانند از دسترسی غیرمجاز یا غیرقانونی به وسیله اشخاصی می خواهند از تأسیسات خاصی استفاده کنند بدون اجازه استفاده، ممانعت کنند.

  • قابل اعتماد

سیستم موانع اتوماتیک دروازه دسترسی مجرمان به یک منطقه محدود یا تسهیلات شرکت را سخت تر می کند. از آنجا که برنامه ریزی  و طراحی شده است ، نمی توان این سیستم را در شکستن قوانین و مقررات  مشخص شده جلب کرد. آیا می خواهید دسترسی پیدا کنید؟

  • مقرون به صرفه

گشت های سیار فوق العاده هستند اما هنگام استفاده از سیستم موانع دروازه خودکار ، نیازی به هیچ گشتی نیست ، همه چیز خودکار است و این روش بسیار مقرون به صرفه است.

  • سازگار

سیستم های موانع اتوماتیک بسیار سازگار هستند و قادر هستند مناسب با نیازهای شخصی برنامه ریزی  و پیاده سازی شوند و انواع شرکت ها و سازمان ها از نصب آن بهره مند شوند. سیستم های موانع اتوماتیک دروازه ابزار یا وسیله خاصی نیست ، هر صنعت ، شرکت یا زیرساختی می تواند از این دستگاه خارق العاده و کاربردی استفاده کند .

  • خطای کمتر

انسان ها در انجام هر کاری معایب واشتباهاتی دارند و همه ما مستعد فراموشی هستیم ، اما با داشتن یک سیستم موانع اتوماتیک دروازه ، حتی اگر انسان قفل کردن دروازه ها را فراموش کند ، برای اطمینان از امنیت و حفاظت کامل سایت به طور اتوماتیک بسته می شود.

  • اعتراف بالا

منظره یک سیستم موانع دروازه خودکار معمولاً برای بوحشت انداختن و گریزاندن سارقین و کسانی که قصد دارند یک رفتار نا مناسب یا رفتار ضد اجتماعی داشته باشند کافی است.

  • کنترل پارکینگ موثر

در اکثر پارکینگ های عمومی ، رانندگان ملزم به “پرداخت و نمایش” می باشند اما بیشتر رانندگان این قانون را رعایت نمی کنند ولی آن قانون ساده می باشد. آنها بدون انجام کارهای لازم می آیند و می روند. اما با استفاده از سیستم مانع دروازه اتوماتیک ، دیگر نیازی به گشت نیست و متصدیان پارکینگ ، همه چیز با این دستگاه اجرا میکنند.

موانع اتوماتیک

مکان های اصلی استفاده کننده از موانع اتوماتیک:

  • پارکینگ های خصوصی
  • پارکینگ های تجاری
  • پارک های خرده فروشی
  • مناطق پارکینگ مسکونی خصوصی
  • پارکینگ های مرکز خرید
  • پارکینگ هتل ها
  • پارکینگ های زیرزمینی
  • پارکینگ دانشگاه ها
  • پارکینگ کارکنان
  • پارکینگ بیمارستان ها
  • دفاتر بازرسی دفتر امنیت

به این نکته توجه کنید  که مدل های بی کیفیت موانع اتوماتیک(راهبند) موجود در بازار به خاطردریافت دستورهای پشت سرهم  گاهی شاید عملکردی پر از خطا داشته باشند و بهتر است که هزینه ای مناسب را برای خرید مدل های اروجینال و با کیفیت در نظر بگیرید.

بسته به نوع کاربرد و میزان استفاده باید نوع راهبند خود را انتخاب کنید.

البرزصنعت مبنا

مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.


بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *