بلاگ

کرکره برقی رول گیتر چیست و برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

کرکره برقی رول گیتر چیست و برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

کرکره برقی رول گیتر یکی از انواع کرکره برقی است که در سال‌های گذشته در بازار ایران مورد توجه واقع شده است. طراحی زیبا و برقراری امنیت، از ویژگی‌های بارز کرکره برقی مزبور هستند.

در طی چند سال اخیر، بسیاری از صاحبان مغازه و فروشگاه به علت بالا بردن میزان امنیت و کاهش سرقت، از جدیدترین کرکره‌های برقی نیز استفاده می‌کنند. کرکره برقی رول گیتر، یکی از به‌روزترین و زیباترین انواع کرکره برقی تلقی می‌شود که سطح بالای مقاومت آن در برابر ضربه و برش، در بازار مورد توجه قرار گرفته است. کرکره برقی رول گیتر شباهت بی‌چون و چرایی به کرکره پلی‌کربنات دارد و تنها تفاوت میان این دو، جنس و نوع میله‌هایی است که در هر تیغه به‌کار رفته است. در ادامه مقاله، قصد داریم نگاهی به کارکرد کرکره برقی رول گیتر، بازار خرید و مزایای آن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

کرکره برقی رول گیتر چیست و از چه جنسی ساخته می‌شود؟

کرکره برقی رول گیتر یکی از مقاوم‌ترین کرکره‌های برقی محسوب می‌شود که معمولاً در فروشگاه‌های تجاری، بانک‌ها، خزانه‌ها و طلافروشی‌ها نصب می‌شود، زیرا اماکن مذکور نیاز به حفظ امنیت بیشتری دارند. کرکره رول گیتر، دربرگیرنده تیغه‌هایی است که به طور معمول ضد برش هستند. میزان مقاومت کرکره برقی رول گیتر به حدی بالا است که حتی با یک ضربه شدید، آسیب نمی‌بیند و فضای لازم برای ورود غیرقانونی را فراهم نمی‌کند. جنس کرکره برقی رول گیتر از فولاد آبکاری شده یا روکش تمام آلومینیومی است. همچنین قرقره‌هایی در دو طرف ریل به کار برده می‌شوند که امکان خارج ‌شدن درب از ریل را کاهش می‌دهد.

انواع کرکره رول گیتر

انواع کرکره برقی رول گیتر

انواع کرکره برقی رول گیتر را می‌توان بر حسب جنس تیغه‌ها و نوع موتور به چند دسته تقسیم کرد:

  • کرکره رول گیتر با تیغه آلومینیوم: در کرکره‌های مذکور، از ورق آلومینیومی 80 الی 100 سانتی‌متری ساخته می‌شود و لوله‌های فولادی آن بادوام است. اصلی‌ترین مزیت این کرکره، ضد سرقت بودن آن در نظر گرفته می‌شود.
  • کرکره رول گیتر با تیغه پلی‌کربنات: تیغه این نوع کرکره، از پلی‌کربنات شفاف است و گزینه‌ای معقول جهت نصب در مغازه‌های طلافروشی، صرافی، خزانه‌داری و بانک محسوب می‌شود. لوله‌های به کار برده شده در کرکره‌های پلی‌کربنات، توخالی است و به علت اندازه لوله‌های توپر و فولادی ضد سرقت، آن‌چنان نمی‌توانند در برابر ضربه یا برش مقاومت کنند.
  • کرکره رول گیتر با تیغه آلومینیومی دوجداره با فوم: همان‌طور که از نامش پیداست، تیغه‌های آلومینیومی کرکره مذکور، دوجداره با فوم است. این تیغه‌ها در برابر صدا و تغییرات دما به طور کامل عایق هستند.

در برخی از کرکره‌های برقی رول گیتر از موتور قدرتمند توبلار استفاده می‌شود. این موتور در بازار ایران ارزان‌قیمت است، اما قدرت تحمل زیادی در برابر وزن سنگین کرکره‌ها ندارد. کرکره‌های رول گیتر مجهز به موتور توبلار، برای مغازه‌هایی با در ورودی کوچک مناسب هستند. اما برای کرکره‌هایی که وزن سنگینی دارند، به طور معمول از موتور ساید مجهز استفاده می‌شود. این موتورها در بازار ایران قیمت بالایی دارند و فضای زیادی را هم اشغال می‌کنند.

بازار خرید کرکره برقی رول گیتر در ایران چگونه است؟

در ایران، به علت افزایش لحظه به لحظه نرخ دلار و نوسانات قیمت، نمی‌توان به طور دقیق قیمت خرید و فروش کرکره برقی رول گیتر را به مصرف ‌کننده اعلام کرد. همچنین مشتری باید بداند که قیمت کرکره برقی رول گیتر با توجه نوع تیغه، جنس، اندازه، برند و نوع موتور تعیین و مشخص می‌شود. ما توصیه می‌کنیم که برای استعلام قیمت بهترین نوع کرکره برقی رول گیتر، با کارشناسان ما در البرز صنعت تماس حاصل فرمایید.

بازار خرید کرکره برقی رول گیتر در ایران

کرکره برقی رول گیتر چه مزایا و معایبی دارد؟

کرکره برقی رول گیتر، یکی از انواع پرطرفدار کرکره‌های برقی است که معمولاً برای درب ورودی بانک‌ها، خزانه‌داری، مغازه‌های طلافروشی و صرافی نصب می‌شود. زیبایی و خاصیت ضد سرقت، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مصرف‌کننده را به خرید این نوع کرکره وادار می‌کنند. با توجه به روکش آلومینیومی و مفتول‌های فولادی رول گیتر، میزان مقاومت بالایی دارد. همچنین این کرکره‌ها، امکان عبور نور به داخل فضا را فراهم می‌کند. سایر مزایای کرکره برقی رول گیتر عبارت‌اند از:

  • مقاوم در برابر حرارت و جلوگیری از بروز سوانح آتش‌سوزی
  • داشتن یک سیستم قفل مجهز جهت مانع عبور افراد ناشناخته و سارقین
  • محافظ در برابر ورود حیوانات موذی
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت و بارندگی به فضای درون مکان
  • دارای ظاهر زیبا، مدرن و رویکرد مینیمالیستی

البته هر کرکره برقی علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد که ممکن است مصرف‌کننده از خرید آن دست بکشد. این کرکره‌ها به علت وزن سنگین، در زمان باز و بسته‌ شدن، بسیار کند و طولانی عمل می‌کنند.

کرکره برقی رول گیتر برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

علاقه‌مندان می‌توانند از این محصول به‌عنوان یک کرکره برقی ایمن و کاربردی، در مغازه‌ها، پنجره و بالکن منزل خود استفاده نمایند. چنانچه تمایل دارید که ساختمان مسکونی یا اداری‌تان را از نظر امنیتی ارتقا دهید، می‌توانید از کرکره برقی رول گیتر در قسمت جلویی درب ضد سرقت ساختمان مدنظر خود استفاده کنید.

در ایران، کرکره برقی رول گیتر برای درب ورودی پارکینگ‌ها، مراکز تجاری و صنعتی، جواهرفروشی و انبارهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید و تهیه کرکره برقی رول گیتر هستید، البرز صنعت می‌تواند انتخابی شایسته و منحصربه‌فرد برای شما باشد، زیرا تمامی کرکره‌ها و محصولات ضد سرقت و هوشمند این شرکت از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. بی‌شک، کرکره برقی رول گیتر بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند میزان امنیت مغازه‌شان را بالا ببرند. خاصیت ضد سرقت، امنیت و طراحی زیبای آن، از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این نوع کرکره در بازار ایران محسوب می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *