بلاگ

معرفی انواع موتور کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک

موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد. می‌توان گفت که موتور، رکن جدایی‌ناپذیر کرکره برقی است و در هنگام نصب، باید در انتخاب موتور مناسب دقت زیادی شود.

موتور برقی یکی از ارکان مهم کرکره برقی محسوب می‌شود و نقش کلیدی را در عملکرد صحیح کرکره برقی ایفا می‌کند. اکثر کرکره‌های برقی که در ایران نصب شده‌اند، از دو نوع موتور برقی مجهز استفاده می‌کنند. موتور برقی ساید و توبلار که هر کدام دارای مزایا و معایب و کاربردهای خاص خودشان هستند و در محیط‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله، قصد داریم نگاهی به موتور برقی ساید و توبلار، مزایا و معایب و همچنین قیمت آن‌ها در بازار ایران داشته باشیم. تا پایان با ما همراه باشید.

موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی چیست؟

موتور ساید، یکی از انواع شناخته شده موتورهای درِ کرکره اتوماتیک است. متخصصان و کارشناسان، موتور برقی مذکور را با عنوان موتور کناری و راست نیز می‌شناسند. نام‌گذاری این موتور به موتور کناری یا راست به علت نصب آن در سمت راست کرکره برقی است.

موتور ساید برای مکان‌های شلوغ و پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ محیط‌هایی اعم از مراکز تجاری و پارکینگ‌ها که به تقریب شلوغ و پرتردد هستند. بنابراین موتور ساید در چنین محیط‌هایی بسیار کاربردی است. این موتورها در قدرت و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و خریدار می‌تواند بر حسب این دو معیار، موتور ساید را از بازار ایران خریداری کند.

معمولا تمامی کرکره‌های برقی با ریموت یا کنترل از راه دور، حرکت می‌کنند. معمولاً موتور ساید به‌صورت دیپ سوئیچ تنظیم می‌شود.

مزایای موتور ساید کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک چیست؟

موتور ساید کرکره برقی دارای مزایای بی‌شماری است. همین امر منجر شده است که به‌صورت گسترده در بازار ایران مورد توجه قرار بگیرد. مهم‌ترین مزایای این موتور، بی‌صدا بودنش است. این مزیت باعث می‌شود که موتور ساید در مکان‌های مختلف و بدون دردسر، عمل باز و بسته ‌شدن را بی‌صدا انجام دهد.

همچنین برخوردار نبودن از محدودیت وزنی به علت قدرت بالا، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت موتور ساید است. همین مزیت منجر می‌شود که عمل باز و بسته ‌شدن درب‌های عریض به‌صورت یکپارچه انجام بگیرد. نصب موتور ساید نسبتا آسان و راحت است، البته توصیه می‌شود که جهت نصب، با کارشناسان البرز صنعت تماس حاصل فرمایید تا شما را در نصب موتور کمک و راهنمایی کنند. درصورتی ‌که ساختمان اداری یا مسکونی با قطعی برق همراه شود، موتور ساید این قابلیت را به شخص می‌دهد که به‌صورت دستی هم بتواند در را باز و بسته کند. همچنین اگر کرکره برقی دچار نقض فنی شود، درب به طور ناگهانی سقوط نخواهد کرد.

معایب موتور ساید کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک چیست؟

هر محصولی در کنار داشتن مزایا، معایبی هم دارد که می‌تواند برای خریدار مورد توجه واقع شود. متأسفانه موتور ساید فضای زیادی را اشغال می‌کند و به همین جهت استفاده از این موتور در محیط‌های کوچک به‌ هیچ ‌عنوان به خریداران توصیه نمی‌شود. همچنین قیمت موتور ساید نسبت به موتور توبلار بسیار بالا است. سرعت باز و بسته‌ شدن کرکره برقی مجهز به موتور ساید بسیار کند و طولانی پیش می‌رود. این مورد می‌تواند زمان لازم برای ورود متجاوزین یا سارقین به ساختمان تجاری یا مسکونی را فراهم کند.

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

موتور توبلار به طور معمول برای مکان‌هایی که طول و عرض کمتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور توبلار برخلاف موتور ساید، در محیط‌های کم تردد مانند مغازه‌ها و خانه‌ها نصب و به کار برده می‌شود. موتور توبلار در دو نوع سبک‌ و سنگین تولید می‌شود. وزن موتور توبلار سبک بین 30 الی 150 کیلوگرم و وزن موتور مذکور سنگین حدود 40 الی 300 کیلوگرم است. نوع سبک موتور توبلار در محیط‌های کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد و نوع سنگین موتور توبلار در محیط‌های پرتردد به کار گرفته می‌شود.

مزایای موتور توبلار کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک چیست؟

موتور توبلار کرکره برقی یا اتوماتیک وزن کوچک‌تری دارد و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند؛ بنابراین موتور مذکور برای محیط‌های کوچک و جمع‌وجور بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتورها در بازار ایران از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. سرعت باز و بسته‌ شدن کرکره برقی مجهز به موتور توبلار، سریع و بدون تعلل است. متخصصان معتقد هستند که موتور توبلار در صورت نصب، ظاهر زیبایی را در محیط به وجود می‌آورد که با طراحی محیط هماهنگ می‌شود.

معایب موتور توبلار کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک چیست؟

موتور توبلار دارای محدودیت‌های وزنی است که این مورد باعث می‌شود که موتور مذکور برای درب‌های سنگین مورد استفاده قرار نگیرد. این موتورها معمولاً زیر کرکره برقی یا اتوماتیک نصب می‌شوند و جهت تعمیر، کارشناس مجبور است کل کرکره را باز کند تا آن نقض فنی را برطرف نماید؛ بنابراین مدت‌ تعمیر موتور توبلار زمان‌بر است. برخلاف موتور ساید، موتور توبلار در هنگام قطعی برق، امکان باز و بسته کردن درب به‌صورت دستی را به شخص نمی‌دهد. امکان سقوط درب‌های مجهز به موتور توبلار برقی بسیار بالا است و ممکن است خسارت جانی و مالی فراوانی وارد کند. علت سقوط درب‌های مجهز به این موتور به نداشتن سیستم پاراشوت بازمی‌گردد.

قیمت موتور ساید و توبلار کرکره برقی

قیمت موتور ساید و توبلار کرکره برقی در ایران چقدر است؟

به علت نوسانات قیمت ارز و نرخ دلار، نمی‌توان قیمتی ثابت به خریدار جهت دریافت موتور ساید و توبلار ارائه داد. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای استعلام آخرین قیمت موتور ساید و توبلار کرکره برقی در بازار ایران، با کارشناسان البرز صنعت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در ایران، استفاده صاحبان مغازه و مراکز اداری و مسکونی از کرکره‌های برقی روزبه‌روز در حال افزایش است و کرکره‌های دستی به‌تدریج در حال خارج‌ شدن از خط تولید هستند. خریدار باید در خرید و انتخاب موتور برقی کرکره اتوماتیک، نسبت به برند، جنس، محیط و اندازه، دقت لازم را به کار گیرد. شرکت البرز صنعت آماده است تا به خریداران محترم خدمت‌رسانی کند و مشاوره لازم را به آنها ارائه نماید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *