البرزصنعت

معرفی انواع سیستم اعلان و نحوه عملکرد آنها

معرفی انواع سیستم اعلان و نحوه عملکرد آنها

سیستم‌های حفاظتی این روزها بسیار پرکاربرد شده‌اند و در اماکن مختلف از آنها استفاده می‌شود. در این مقاله درباره انواع سیستم اعلان صحبت می‌کنیم.

سیستم‌هایی که برای حفاظت از جان و مال افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. از مدل‌های متفاوت دوربین‌های مداربسته گرفته تا درب‌های ضد سرقت و سیستم‌های کنترل هوشمند، همگی به این منظور طراحی و تولید شده‌اند که بتوانند امنیت خانه، محل کار یا مکان‌های عمومی را تامین کنند. یکی از انواع سیستم‌های حفاظتی که کاربردهای گسترده‌ای هم دارد، سیستم اعلان است. سیستم‌های اعلان دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به عملکردشان در مکان‌های مختلفی از آنها استفاده می‌شود. تا پایان با این مقاله همراه باشید تا انواع سیستم اعلان را به شما معرفی کنیم و با کاربردهای آنها آشنا شویم.

سیستم اعلان سرقت چیست

سیستم اعلان سرقت چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از مهمترین موضوعات در مورد خانه‌ها و سایر اماکن، امنیت آنهاست. برای مثال پس از تهیه یک خانه، باید تامین امنیت آن را در اولویت قرار دهیم تا در صورت بروز حوادث مختلف، آسیبی به جان و مال ما وارد نشود. یکی از مواردی که در این زمینه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، تامین امنیت در برابر سرقت خواهد بود. برای این منظور باید اقدامات مختلفی انجام شوند. مثلا استفاده از درب‌ها و پنجره‌های ضدسرقت می‌تواند کمک بزرگی به حفظ امنیت کند. اما وجود یک سیستم اعلان سرقت قدرتمند هم می‌تواند خیال افراد را تا حد زیادی راحت نماید.

سیستم اعلان سرقت در ساختمان‌ها و محیط‌های مختلف نصب می‌گردد تا در مواقع لزوم، ورود افراد متفرقه به داخل ساختمان یا مکان را اعلام نماید. این سیستم‌ها با استفاده از حسگرهایی که دارند، می‌توانند هر گونه حرکت یا تردد غیرمجاز را تشخیص دهند و آن را به اطلاع صاحبخانه برسانند. اما سیستم اعلان سرقت چگونه کار می‌کند؟

این سیستم‌ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. حسگرها وظیفه دارند تا هر گونه حرکت یا نزدیک شدن افراد را زیر نظر بگیرند و آن را به سیستم مرکزی گزارش دهند. زمانی که شما سیستم اعلان سرقت را فعال کرده باشید، در صورت حرکت کردن یا ورود یک فرد در داخل محیط مورد نظر، حسگرها آن را تشخیص می‌دهند و سپس به سیستم مرکزی گزارش می‌کنند. سیستم مرکزی هم بلافاصله آژیر خطر را به صدا درمی‌آورد یا اینکه از طریق تلفن با صاحبخانه تماس می‌گیرد. مثلا می‌توان سیستم را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که برای صاحبخانه پیامک بفرستد.

انواع سیستم‌های اعلان سرقت

سیستم‌های اعلان سرقت به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

  • سیستم‌های مبتنی بر آژیر ساده: در این سیستم‌ها هیچ‌گونه آلارمی از راه دور ارسال نمی‌شود و فقط دارای هشدارهای محلی هستند. این سیستم‌ها دارای ساختار ساده‌ای هستند و حتی سارقان می‌توانند به‌راحتی آنها را از کار بیندازند.
  • سیستم‌های دارای آلارم راه دور از طریق تلفن ثابت: در چنین سیستم‌هایی، پس از تشخیص حرکت یا ورود سارق به داخل خانه، یک تماس خودکار با صاحبخانه برقرار می‌شود. البته باید توجه داشت که در این مدل هم امکان قطع کردن خطوط تلفن وجود دارد.
  • سیستم‌های بی‌سیم: این نوع از سیستم‌های اعلان به تکنولوژی وایرلس مجهز هستند و می‌توانند از راه دور و بدون وجود هرگونه سیم‌کشی، به صاحبخانه هشدار بدهند. یکی از مشکلات این سیستم‌ها می‌تواند اتمام باتری یا وجود نویز روی شبکه رادیویی باشد.
  • سیستم‌های سیم‌کارتی: در این سیستم‌ها، به‌جای آنکه از طریق تلفن با فرد تماس گرفته شود، امکان تماس با موبایل یا ارسال پیامک وجود دارد. سیستم‌های اعلان سیم‌ کارتی هم از نوع بی‌سیم محسوب می‌شوند.
  • سیستم‌های تحت شبکه: این سیستم‌های اعلان از طریق شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند و می‌توانند برای هشدار از راه دور، از بستر اینترنت استفاده کنند.

سیستم اعلان حریق چیست

سیستم اعلان حریق چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از خطراتی که اماکن مختلف را همواره تهدید می‌کند، آتش گرفتن آنها است. به همین دلیل استفاده از سیستم های اعلان حریق می‌تواند بسیار کارآمد باشد. این سیستم‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایجاد آتش‌سوزی را تشخیص می‌دهند و آن را گزارش می‌کنند. فرقی نمی‌کند که آتش گسترده باشد یا اندک؛ این سیستم‌ها می‌توانند بلافاصله وقوع آتش‌سوزی را تشخیص دهند و باعث شوند که آتش‌نشان‌ها با سرعت بیشتری در محل حاضر شوند و جلوی یک فاجعه بزرگ را بگیرند.

انواع سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اعلان حریق

سیستم‌های اعلان خریق دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می‌کنیم:

  • سیستم‌های اعلان حریق خانگی: این سیستم‌ها معمولا نسبت به دود و شعله آتش حساس هستند. از آنها در ساختمان‌های کوچکتر استفاده می‌شود. پس از تشخیص دود یا شعله، بلافاصله آژیر خطر به صدا درمی‌آید و ساکنین ساختمان یا همسایه‌ها می‌توانند از وقوع آتش‌سوزی باخبر شوند.
  • سیستم‌های اعلان حریق خودکار از نوع معمولی: این سیستم‌ها از یک مرکز کنترل کننده به همراه یک صفحه نمایش کاشف‌های حریق تشکیل شده‌اند. مزیت اصلی آنها نسبت به سیستم‌های خانگی، دقت بالاتر و امکان کنترل دقیق بخش‌های مختلف یک ساختمان بزرگ است.
  • سیستم‌های اعلان حریق خودکار با قابلیت آدرس‌دهی: این سیستم‌ها دقیقا مشابه نوع قبلی هستند، اما یک تفاوت مهم دارند؛ اینکه می‌توانند محل دقیق کاشفی که آتش‌سوزی را تشخیص داده است مشخص کنند. یعنی دقیقا معلوم می‌شود که کدام قسمت از ساختمان درگیر آتش‌سوزی شده است.

همان‌طور که مشاهده کردید، سیستم‌های اعلان دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام برای موقعیت‌ خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در شرکت البزر صنعت، انواع سیستم‌های اعلان خانگی، اداری و سایر اماکن را ارائه می‌کنیم. جهت دریافت مشاوره یا اطلاع از قیمت انواع سیستم های اعلان می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در سایت، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *