بلاگ

POE در سوئیچ شبکه و استانداردهای آن

POE در سوئیچ شبکه و استانداردهای آن

استاندارهای POE

PoE در شبکه چیست؟

برق از طریق اترنت با استفاده از کابلهای شبکه CATx شما برق را به دستگاههای مجهز به poe می رساند. از آنجا که نیازی به اجرای سیم کشی برق ندارید ، PoE در مصرف مواد و زمان نصب صرفه جویی می کند.

همچنین به خصوص برای برنامه های از راه دور انعطاف پذیر است ، زیرا به پریز برق نزدیک احتیاج ندارد. این مزایا و سایر مزایا منجر به افزایش چشمگیر محبوبیت PoE در سالهای اخیر شده است. با این حال ، عامل محدود کننده همیشه قدرت بوده است. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

شبکه

Poe در شبکه چگونه کار می کند؟

روش کار کردنش سادست. کابل اترنت که مطابق با استانداردهای CATx است از چهار جفت کابل پیچ خورده تشکیل شده است و PoE برق این جفت ها را به دستگاه های مجهز به PoE می فرستد.

استانداردهای Poe اول برای انتقال داده از دو جفت پیچ خورده استفاده می کنند ، در حالی که دو جفت باقیمانده برای انتقال نیرو استفاده می شوند. با استفاده از استانداردهای جدید PoE ، توان و داده هر دو از هر چهار جفت پیچ خورده ارسال می شود.

وقتی از جفت های یکسان برای قدرت و داده استفاده می شود ، انتقال قدرت و داده با یکدیگر تداخل ندارند. به این دلیل که برق و داده ها در انتهای مخالف طیف فرکانس منتقل می شوند. برق دارای فرکانس پایین 60 هرتز یا کمتر است و انتقال داده دارای فرکانس هایی است که می تواند از 10 میلیون تا 100 میلیون هرتز باشد.

برای ارسال ولتاژ تغذیه دوربین یا تلفن و دیگر تجهیزات دارای قابلیت تغذیه روی کابل شبکه یا همان Poe چند استاندارد وجود دارد.

استاندارد اصلی 3afIEEE،2003 – 802 بوده که ناظر بر ارائه 4/15 وات DC(حداقل 44 ولت DCو 350 میلی آمپر به ازای هر پورت است . اما با توجه کیفیت کابل ها و افت ولتاژ مربوطه در دسترس بودن تنها 12،95 وات برای هر پورت تضمین شده است . استاندارد به روز شده دیگری نیز وجود دارد که atIEEE3، 802 – 2009 بوده و به عنوان پی او ای پلاس (PoE+) شناخته شده است ، این استاندارد توان بیشتری تا 5/25 وات را تعریف می کند ، این استاندارد برای دستگاه های دارای توان مصرفی بالاتر مانند دوربین های PTZ ایجاد شده و در آن از هر چهار جفت کابل شبکه برای انتقال قدرت استفاده می شود .

استاندارد IEEE در حال حاضر به دنبال راه هایی برای افزایش میزان انتقال قدرت است . مثلا 55 وات (3Level) و 90-100 وات (4level)، مثلا استاندارد bt IEEE 3، 802 که با نام 4PPoE(4 جفت پی او ای ) شناخته می شود و سطح جدیدی از قدرت را معرفی نماید .

البته روش های غیر استاندارد زیادی هم وجود دارد که هر کدام با روش خود . با توان های مختلف ارائه می شوند .

Property802.3af (802.3at Type 1) “PoE”802.3at Type 2 “PoE+”802.3bt Type 3 “4PPoE”[22]802.3bt Type 4
Power available at PD[note 1]12.95 W25.50 W51 W71 W
Maximum power delivered by PSE15.40 W30.0 W60 W100 W
Voltage range (at PSE)44.0–57.0 V[23]50.0–57.0 V[23]50.0–57.0 V52.0–57.0 V
Voltage range (at PD)37.0–57.0 V[24]42.5–57.0 V[24]42.5–57.0 V41.1–57.0 V
Maximum current350 mA[25]600 mA[25] per mode1200 mA1731 mA
Maximum cable resistance20 Ω[26] (Category 3)12.5 Ω[26] (Category 5)6.25 Ω6.25 Ω
Power managementThree power class levels negotiated at initial connectionFour power class levels negotiated at initial connection or 0.1 W steps negotiated continuously  
Derating of maximum cable ambient operating temperatureNone5 °C (9 °F) with one mode (two pairs) active  
Supported cablingCategory 3 and Category 5[1]Category 5[1][note 2]Category 5 
Supported modesMode A (endspan), Mode B (midspan)Mode A, Mode B

برنامه ها و مزایای PoE در شبکه

از یک سیم سیم جفت پیچ خورده هم برای داده ها و هم برای وسایل کم توان استفاده کنید.
علاوه بر برنامه های ذکر شده در بالا ، PoE همچنین برای نظارت تصویری ، مدیریت ساختمان ، کیوسک های ویدیویی خرده فروشی ، علائم هوشمند ، دستگاه های فروش و سیستم های اطلاعاتی خرده فروشی نیز به خوبی کار می کند.
با حذف نیاز به اجرای سیم کشی برق ، پس انداز کنید.
با کمترین اختلال ، دستگاه را به راحتی جابجا کنید.
اگر LAN شما توسط UPS در برابر قطع برق محافظت شود ، دستگاه های PoE متصل به LAN شما نیز از قطع برق محافظت می شوند.

محدودیت های فناوری POE در سوئیچ شبکه چیست؟
محدودیت های POE اندک است اما هنگام اتخاذ برای اولین بار باید در نظر گرفته شود:
۱) POE ساده فقط ۱۰۰ متر سیگنال را منتقل می کند.
۲) دستگاه های غیر سازگار نیاز به تجهیزات اضافی دارند.
۳) نرخ تحویل نیرو برای هر کاربردی متفاوت است که بنا بر آن از استاندارد ها و یا همون نوع و کلاس های POE های مختلف استفاده می شود.
در این بخش این ۳ محدودیت و نحوه تنظیم برای آنها بیشتر توضیح داه می شود:
• فاصله انتقال
• راه حل های سازگاری دستگاه
• نرخ تحویل نیرو

انواع پورت POE در سوئیچ شبکه واستانداردهای IEEE آن ها

نوع اول : (POE(802.3af
دستگاه هایPOEاز استاندارد اولیه POE یعنی IEEE 802.3af استفاده می کنند که حداکثر توان ۱۵٫۴W توان DC را برای هر دستگاه فراهم می کند.استاندارد بعدی، IEEE802.3at ، به عنوان POE + شناخته شده است و حداکثر توان ۳۰ وات برای هر دستگاه تأمین می کند.
دستگاه هایی که از نسل اول POE پشتیبانی می‌کنند و دارای استاندارد IEEE 802.3afهستند می‌توانند تا توان الکتریکی ۱۵٫۴ وات را در بستر کابل شبکه تولید کنند. این نسبت در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در حال حاضر در دستگاه های بسیاری از جمله برخی سوییچ های شبکه، اکسس پوینت های وایرلس، تلفن های VoIP، سنسورها، دوربین های مداربسته ساده و غیر متحرک و … مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع دوم : (POE+) (IEEE802.3at)
نسل دوم POE به نام POE Plus با استاندارد IEEE 802.3at شناخته می شود. دستگاه های دارای قابلیت +POE می توانند تا ۳۰ وات توان الکتریکی تولید کنند که تقریبا دو برابر نسل قبلی خود است. از این تکنولوژی در طیف بیشتری از دستگاه ها از جمله اکسس پوینت های پر مصرف، سنسورهای بیومتریک، نمایشگرهای LCD و دوربین های مداربسته پیشرفته تر قابل استفاده است. این فرایند نه تنها با نسل قبلی خود سازگاری داشته و از آن پشتیبانی می کند بلکه دستگاه دارای این فناوری به اندازه نیاز خود از انرژی الکتریکی استفاده می کند. بنابراین مشکل اضافه ولتاژ در آنها به وجود نخواهد آمد.

نوع سوم : (++IEEE802.3bt) (POE)
نسل سوم POE یا اصطلاحا ++POE توسط استاندارد IEEE به نام ۸۰۲٫۳bt شناخته می شود و می تواند تا توان ۶۰ واتی (۲ برابر نسل قبل) را نیز تولید کند ++POE. به اندازه ای توان الکتریکی تولید می کند که بتواند یک سیستم ویدیو کنفرانس را راه اندازی کند.

نوع چهارم : (IEEE802.3bt) (High power POE)
جدیدترین نسل POE که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است به نام High-Power POE یا POE توان بالا شناخته می‌شود. نسل چهارم دارای همان استاندارد ۸۰۲٫۳bt می باشد که بهبود زیادی یافته و می تواند تا توان الکتریکی ۱۰۰ وات را تأمین کند. این نسل به منظور تأمین نیازهای تجهیزات پیشرفته شبکه و بازار رو به رشد اینترنت اشیا توسعه داده شده است.

با این تکنولوژی می توان برق یک تلویزیون و یا لپ تاپ را از طریق یک کابل شبکه تأمین کرد که پیشرفتی عظیم و حتی انقلابی محسوب می شود. همچنین دستگاه های PD دارای تکنولوژی پی او ای نسل های قبل نیز می توانند به اندازه نیاز خود از این توان استفاده کنند. برای استفاده بهینه از این تکنولوژی باید از کابل های شبکه Cat6 A به بعد استفاده شود، در این صورت دستگاه های PD بیشترین توان را دریافت خواهند کرد.

در پایان باید گفت که در مقالات بعدی بیشتر درباره این تکنولوژِی روز دنیا که با وجود پیشرفت اینترنت اشیاء(IOT) روز به روز پرکاربرد تر می شود، صحبت خواهیم کرد؛ لازم به ذکر است ما درفروشگاه مجموعه زاویه دید سوییچ ها و تجهیزات جانبی POE را برای همکاران تهیه کرده ایم.

سوئیچ های PoE اترنت
سوئیچ های PoE Ethernet علاوه بر عملکردهای معمول خود می توانند به عنوان یک تجهیزات منبع تغذیه عمل کنند. آنها برق را به کابل اترنت تزریق می کنند تا دستگاه های متصل شده با PoE مانند نقاط دسترسی بی سیم و دوربین های امنیتی را تغذیه کنند. درباره سوئیچ های PoE Ethernet بیشتر بدانید.

PoE Splitters
PoE Splitters یک سیگنال PoE با داده و قدرت دریافت می کند. آنها داده ها و برق را روی دو خط مختلف جدا می کنند تا از دستگاه های غیر PoE پشتیبانی کنند. درباره PoE Splitters اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تکرار کننده های PoE / گسترش دهنده های PoE
برای دسترسی به دستگاه های دور PoE مانند نقاط دسترسی ، دوربین ها و تلفن های VoIP ، اتصالات PoE را بیش از حد 100 متر فعال کنید. درباره PoE Repeators / Extenders بیشتر بدانید.

مبدل های رسانه PoE
PoE Media Converter بهترین راه برای گسترش شبکه شما از طریق فیبر یا مس و همچنین تأمین برق دستگاه های PoE از راه دور به لینک داده های از راه دور است. آنها به عنوان مبدل مس به فیبر و تجهیزات منبع تغذیه همه در یک دستگاه عمل می کنند.

شرکت البرز صنعت پیشرو در خدمات اتوماسیون و شبکه
قبل از خرید کابل POE ، از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید .

شماره تماس :44053033-021

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *