بلاگ

معرفی انواع سیستم های امنیتی هوشمند خانه و اماکن

معرفی انواع سیستم های امنیتی هوشمند خانه و اماکن

امروزه محافظت از امکان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد است. در این مقاله قصد داریم درباره سیستم های امنیتی هوشمند خانه و اماکن صحبت کنیم و با انواع آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

با افزایش تعداد ساختمان‌ها و سازه‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ، نیاز به حفظ امنیت آنها بیش از پیش احساس می‌شود. در گذشته برای این کار از افرادی به عنوان نگهبان استفاده می‌شد، اما حالا گرایش به سیستم‌ های امنیتی هوشمند بیشتر شده است. این سیستم‌ها به‌صورت دائمی و با دقت بالا می‌توانند بخش‌های مختلف یک ساختمان را زیر نظر بگیرند. هزینه نصب و راه‌اندازی آنها نیز به مراتب کمتر است و دغدغه ساکنین ساختمان از بابت امنیت را به کلی برطرف می‌کنند. برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی برای خانه، باید با انواع آنها آشنا باشیم و نقاط مثبت و منفی هر سیستم را به‌خوبی بشناسیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سیستم های امنیتی هوشمند خانه و اماکن بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع سیستم های امنیتی برای خانه‌ها

انواع سیستم های امنیتی برای خانه‌ها

انواع مختلفی از سیستم‌های امنیتی هوشمند وجود دارند که هر کدام از آنها دارای کاربردهای متفاوتی هستند. برخی از این سیستم‌ها برای حفظ امنیت مکان در برابر نفوذ سارقان مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر برای جلوگیری از حوادثی مانند آتش‌سوزی یا نشت گاز کاربرد دارند. هر کدام از این سیستم‌ها در مواقع نیاز می‌توانند به کاربر یا ساکنین یک ساختمان اعلام خطر کنند. البته بعضی از آنها نیز صرفا کاربرد نظارتی دارند و مثل دوربین‌های مدار بسته، به‌طور دائمی به ثبت و ضبط تصاویر می‌پردازند. در ادامه با انواع سیستم‌های امنیتی که در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا خواهیم شد.

دوربین هوشمند

یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که به حفظ امنیت محیط خانه‌ها و اماکن کمک می‌کنند، دوربین‌های مداربسته هستند. این دوربین‌ها می‌توانید تصاویر محیط مورد نظر شما را به‌طور زنده نشان دهند یا اگر نیاز شد، اتفاقاتی که در گذشته رخ داده‌اند را به‌ نمایش بگذارند. شما با نصب یک اپلیکیشن روی موبایل خود می‌توانید در هر جایی که هستید، تصاویر خانه یا محل کارتان را مشاهده کنید. همچنین برخی از این دوربین‌ها دارای قابلیت برقراری ارتباط صوتی هستند که این ویژگی برای مراقبت از سالمندان یا کودکان نیز کاربرد دارد.

سنسور حرکت هوشمند

یکی دیگر از انواع سیستم های امنیتی هوشمند، سنسورهای حرکتی هستند. این سنسورها می‌توانند هر نوع حرکتی را در محدوده مجاور خودشان تشخیص داده و آن را از طریق پیام به گوشی یا هر روش دیگری، به صاحب‌خانه اطلاع دهند. البته از این سنسورها می‌توان برای اجرای دستورات مختلف نیز استفاده کرد. مثلا می‌توانید آنها را طوری تنظیم کنید که وقتی وارد سرویس بهداشتی می‌شوید، چراغ را روشن کنند.

بهترین سیستم امنیتی خانه

دزدگیر سیم کارتی منزل

بزرگترین مزیت این سیستم‌ها، سیم‌کارتی بودن آنهاست. این ویژگی باعث می‌‌شود تا امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارند. برای مثال، در شرایطی که برق و حتی تلفن ساختمان قطع شود، این دزدگیر همچنان فعال بوده و می‌تواند هر گونه خطری را به شما اطلاع دهد. دزدگیر سیم کارتی دارای باتری قدرتمندی است که تا ساعت‌ها پس از قطع برق، همچنان می‌تواند به کارش ادامه دهد.

سنسور لرزش

نوع کارکرد این سیستم را می‌توان از روی نامش متوجه شد. سنسور لرزش را معمولا روی سطوحی نصب می‌کنند که احتمال لرزش آنها در مواقع خطر وجود دارد. مثلا اگر آن را روی شیشه پنجره یا درب نصب کنید، زمانی که فردی اقدام به شکستن شیشه‌ها یا باز کردن درب کند، سنسور فعال می‌شود و می‌تواند پیام خطر را برای فرد بفرستد.

سنسور باز شدن درب و پنجره

یکی دیگر از مواردی که در سیستم امنیتی هوشمند می‌توان از آن استفاده کرد، سنسور باز شدن درب و پنجره است. این سنسور به‌گونه‌ای عمل می‌کند که در هنگام باز شدن درب‌ها و پنجره‌ها، می‌تواند آژیر خطر را به صدا درآورد یا اینکه پیامی را به گوشی فرد بفرستد. البته می‌توان حالت دیگری را نیز برای این سنسور تعریف کرد تا مثلا وقتی درب‌ها باز می‌شوند، صرفا چراغ‌های خانه روشن شوند.

سنسورهای نشت آب، گاز و دود

این سنسورها می‌توانند خرابی در یکی از بخش‌های خانه را به صاحب‌خانه اطلاع دهند. مثلا سنسور آب در مکان‌هایی مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی نصب می‌شود و در صورت ترکیدگی لوله، می‌تواند این موضوع را به ساکنین خانه اطلاع دهد. سنسور نشت گاز در صورت جمع شدن گازهای اشتعال‌زا در محیط، فعال می‌شود. سنسور دود هم می‌تواند آتش‌سوزی و تجمع دود را به اطلاع شما برساند.

دستگیره دیجیتال

یکی دیگر از رایج‌ترین سیستم‌های امنیتی در خانه‌ها و اماکن، دستگیره دیجیتالی است. این دستگیره‌ها نسبت به مدل‌های معمولی دارای ضریب امنیتی بالاتری هستند و با استفاده از قابلیت‌های مانند تشخیص اثر انگشت، رمز عبور و کارت هوشمند، امکان نفوذ به امکان را به حداقل می‌رسانند.

مزایای استفاده از سیستم های امنیتی هوشمند

مزایای استفاده از سیستم های امنیتی هوشمند

اولین مزیت استفاده از سیستم های امنیت هوشمند آن است که احتمال سرقت از ساختمان را کاهش می‌دهند. معمولا با نصب این سیستم‌ها در یک مکان، به‌وسیله تابلو به افراد اطلاع داده می‌شود که مثلا مکان مورد نظر مجهز به سیستم دزدگیر هوشمند است. در این شرایط، سارقان احساس خطر می‌کنند و وارد چنین ساختمانی نمی‌شوند.

مزیت دیگری که این سیستم‌ها دارند، امکان کنترل خانه از راه دور است. افراد می‌‌توانند از هر نقطه‌ای در جهان، به‌وسیله اینترنت به سیستم هوشمند خانه خود دسترسی داشته باشند، آن را خاموش یا روشن کنند، تصاویر دوربین مداربسته را چک نمایند و …

برخی از شرکت‌های بیمه، برای خانه‌هایی که سیستم امنیتی هوشمند دارند، تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند. بنابراین با نصب این سیستم‌ها می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. در ضمن استفاده از این سیستم‌ها در دراز مدت بسیار به‌صرفه‌تر از روش‌های دیگر حفظ امنیت است.

عمده‌ترین مشکلات سیستم های امنیتی اماکن

یکی از مشکلات اصلی سیستم‌های امنیتی هوشمند آن است که در بیشتر مواقع، با قطع برق، کارکرد آنها نیز مختل می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان نسبت به نصب باتری قابل شارژ برای این سیستم‌ها اقدام کرد.

مشکل بعدی که گاهی بروز پیدا می‌کند، احتمال خطای این سیستم‌ها است. مثلا سنسور حرکتی می‌تواند با حرکت یک پرنده کوچک نیز فعال شود و ساکنین ساختمان را به اشتباه بیندازد. البته امکان تنظیم حساسیت برای برخی سنسورها در نظر گرفته شده است که احتمال خطای آنها را کاهش می‌دهد.

بهترین سیستم امنیتی خانه کدام است؟

بسیاری از کاربران از ما سوال می‌کنند که بهترین سیستم امنیت هوشمند برای منزل کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیستم‌های امنیتی معمولا در کنار هم می‌توانند امنیت بیشتری را فراهم کنند. مثلا در کنار استفاده از دوربین مدار بسته، می‌توانید از انواع سنسورها یا درب‌ها و پنجره‌های ضدسرقت نیز استفاده کنید. همه اینها بستگی به شرایط منزل شما یا مکانی دارد که می‌خواهید سیستم هوشمند را در آنجا نصب کنید. کارشناسان ما در شرکت البرز صنعت آماده‌اند تا به‌طور کامل شما را برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی هوشمند راهنمایی کنند. پس برای دریافت مشاوره رایگان حتما با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *