بلاگ

روش‌هایی برای بالا بردن امنیت کرکره برقی

گاهی اوقات ممکن است کرکر‌ه‌های برقی در برقراری امنیت ضعیف عمل ‌کنند؛ بنابراین افراد باید روش‌هایی برای بالا بردن امنیت کرکره برقی انجام دهند.

امروزه نصب کرکره‌های برقی در مکان‌های به‌خصوص اعم از مغازه‌ها، انبارهای کالا، مراکز تجاری و اداری و درب ورودی پارکینگ‌ها، امری ضروری تلقی می‌شود، زیرا آن‌ها در گام نخست، امنیت را در محیط برقرار می‌کنند. با پیشرفت فناوری، انواع مختلفی از درب‌های کرکره برقی تولید شده‌اند که هر یک از آن‌ها برای محیط‌های مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً امنیت درب های کرکره‌ای با بهره گیری از تیغه‌های فولادی تضمین می‌شود. در ادامه قصد داریم بیشتر پیرامون افزایش امنیت درب کرکره برقی صحبت کنیم. با ما همراه باشید. برای آشنایی با دیگر محصولات از جمله درب اتوماتیک، درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی، راهبند و غیره کلیک کنید.

بالا بردن امنیت کرکره برقی

کرکره برقی ضد سرقت چیست؟

کرکره برقی ضد سرقت وسیله‌ای است که جهت برقراری امنیت و محافظت در برابر ورود اشخاص مشکوک به ساختمان مسکونی یا تجاری نصب و اجرا می‌شود. کرکره‌های برقی ضد سرقت به عنوان عایق بادوام و قابل رویت، بسیار مفید و کارآمد هستند. توان و امکانات آن‌ها از طریق رویارویی با موقعیت‌های پرخطر یا کم خطر مشخص می‌شود. طیف گسترده‌ای از انواع کرکره‌های برقی ضد سرقت را می‌توان در مراکز تجاری، مسکونی، مؤسسات دولتی و مالی و جاهای دیگر مورد استفاده قرار داد. از نظر نوع کارکرد، کاربرد و میزان امنیت، آن‌ها بدین شکل طبقه‌بندی می‌شوند:

  • کرکره برقی پنجرهای: کرکره‌های برقی پنجره‌ای معمولاً برای برقراری امنیت در منازل و ویلا‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب جنس آن‌ها از آلومینیوم بوده و از فوم پر می‌شوند.
  • کرکره برقی مغازهای: این کرکر‌ه‌ها مناسب برای مراکز تجاری و اداری هستند، زیرا استفاده از این دسته از کرکره‌ها، میزان امنیت را افزایش می‌دهد.
  • کرکره برقی پارکینگی: کرکر‌ه‌های برقی پارکینگی از جنس شمش آلومینیوم بوده و استقامت بالایی در برابر ضربه‌های سنگین از خود نشان می‌دهند. امنیت آن‌ها بسیار بالا است و اغلب به دو موتور باکیفیت کرکره برقی با نام‌های ساید و توبولار مجهز هستند.
  • کرکره برقی صنعتی: کرکره‌های مذکور بیشتر برای باز و بسته شدن درهای ورودی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً کرکره‌های برقی صنعتی در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی نصب می‌شوند و در زمینه کاهش زمان حمل و نقل، نقش مؤثری دارند. موتور کرکره برقی، اصلی‌ترین قطعه کرکره‌های صنعتی است که همانند کرکره‌های برقی پارکینگ، معمولاً دو موتور توبولار یا ساید روی آن‌ها نصب می‌شود.
  • کرکره برقی صوتی: این نوع کرکر‌ه‌ها مجهز به عایق صوتی هستند و بیشتر برای محیط‌های صنعتی، تجاری، خانگی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درب کرکره برقی ضد سرقت چه تفاوتی با کرکره برقی معمولی دارد؟

اکثریت به این باور دارند که درب کرکره برقی ضد سرقت تفاوتی با کرکره برقی معمولی ندارد. افراد گمان می‌کنند که هر دو وظیفه برقراری امنیت و حفاظت از محیط را به خوبی انجام می‌دهند. اما مهم‌ترین نکته در تفاوت بین این دو کرکره، درجه امنیت آنها است. بی‌شک درب کرکره برقی ضد سرقت امنیت بیشتری را برای صاحبان مغازه و فروشگاه تضمین می‌کند. در این نوع کرکره برقی، یک جا قفلی در سمت راست و چپ تیغه انتهایی کرکره برقی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از نصاب درخواست کنید که این جا قفلی و یک قفل را روی کرکره برقی نصب کند تا خودتان بتوانید کرکره را بالا و پایین ببرید. هنگامی که با ریموت، کرکره برقی را پایین می‌آورید، قفل در جا قفلی بسته می‌شود و دیگر جریان برق وجود نخواهد داشت. به بیان ساده‌تر، با بسته شدن قفل، جریان برق در مدار و موتور قطع می‌شود. با قطع برق هم دیگر ریموت کار نمی‌کند. حالا اگر بخواهید مجدداً ریموت کرکره برقی را بالا ببرید، ابتدا قفل کرکره برقی را باز می‌کنید. سپس دوباره برق به مدار باز می‌گردد.

بعضی اوقات نیز در دو طرف ریل درب کرکره برقی، قرقره‌هایی نصب می‌شوند که با ضربه از ریل خارج نمی‌شوند و از این طریق امنیت درب برقرار می‌شود. اکثر کرکره‌های برقی ضد سرقت به باکیفیت‌ترین موتورهای کرکره برقی مجهز هستند. موتور کرکره برقی ضد سرقت آن قدر قدرت دارد که مانع بالا رفتن تیغه‌ها شود. اما گاهی اوقات نصاب به این مورد توجه نمی‌کند و با نصب ناقص موتور، کرکره برقی به راحتی بالا می‌رود. افرادی که در انبارهای نگهداری کالاهای ارزشمند فعالیت می‌کنند یا صاحبان مکان‌های مهمی مثل مؤسسات مالی، بانک‌ها و طلا فروشی هستند، می‌توانند با نصب درب کرکره برقی ضد سرقت، میزان امنیت را در برابر دزدی و سرقت افزایش دهند.

درب کرکره برقی ضد سرقت

مهمترین ویژگی‌های درب کرکره برقی ضد سرقت

درب‌های کرکره برقی ضد سرقت علاوه بر ویژگی‌های امنیتی که دارند، از ورود نور خورشید، گرد و غبار و حشرات جلوگیری می‌کنند. نصب جا قفلی روی آنها، باعث بالا بردن امنیت درب کرکره برقی می‌شود. برخی از درب‌های کرکره برقی مجهز به سنسورهای مشخص هستند که به محض ورود یا نزدیک شدن افراد، درب به صورت اتوماتیک بالا و پایین می‌رود و چراغ‌های آن روشن و خاموش می‌شوند. گاهی هم جهت حفظ ایمنی، یک آژیر به صدا در می‌آید. معمولاً قیمت خرید درب کرکره برقی ضد سرقت فرق زیادی با نمونه معمولی این درب‌های ندارد. هرچند به علت نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار در بازار، قیمت این نوع درب‌ها پایدار نمی‌ماند. توصیه می‌کنیم که برای استعلام لحظه‌ای و روزانه قیمت درب کرکره برقی ضد سرقت، با شرکت‌های خدماتی و نصب کرکره برقی تماس بگیرید.

روش‌های بالا بردن امنیت کرکره برقی

هرگاه نام کرکره به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه یاد حفاظی می‌افتیم که در زمان تعطیل بودن فروشگاه یا مغازه، جهت مانع شدن از نفوذ سارقان به داخل مکان، به کار برده می‌شود و امنیت بالایی را برای آن فروشگاه یا مغازه فراهم می‌کند. در واقع وظیفه اصلی کرکره برقی نیز همین است و حتی می‌توان گفت که میزان حفاظت کرکره اتوماتیک از کرکره غیر برقی (سنتی) به مراتب بالاتر است. البته اینکه آیا تمام انواع کرکره های برقی دارای ضریب امنیتی بالایی هستند یا نه، باید بررسی دقیق شود و همچنین باید راه حل‌هایی جهت بالا بردن امنیت کرکره برقی پیدا کرد.

در گذشته از کرکر‌ه‌های قدیمی برای مغازه‌ها استفاده می‌شد؛ قفلی که پایین کرکره نصب می‌شد، تعیین کننده امنیت مغازه‌‌ها بود و اگر این قفل به هر طریقی شکسته می‌شد، کرکره به راحتی بالا می‌رفت. حالا استفاده از کرکره‌های برقی در مکان‌های مختلف مرسوم شده است. خیلی از افراد گمان می‌کنند با وجود یک موتور باکیفیت و قدرتمند و تیغه‌های فولادی در کرکر‌ه‌های برقی، امنیت به طور کامل برقرار می‌شود و نیاز به جا قفلی و قفل اضافه نیست. این ذهنیت چندان مطابق با واقعیت نیست. اگر درب کرکره برقی، بی‌کیفیت نصب شود یا نصاب در نصب کرکره برقی برخی موارد را نادیده بگیرد، سارق می‌تواند با استفاده از جک خودرو یا دیلم، چند سانتی‌متر از کرکره را بالا بدهد و بدون درآمدن صدای آژیر و سنسورهای مخصوص، به راحتی فضای ورود به فروشگاه یا مغازه برایش فراهم شود. پس قدم اول در بالا بردن امنیت کرکره برقی، نصب صحیح کرکره است.

پیش‌تر گفتیم که موتور کرکره‌های برقی آن قدر قدرتمند است که مانع بالا رفتن تیغه‌های کرکره با دست می‌شود ولی نصاب با نصب غیراصولی یا غیراستاندارد کرکره، این فرصت را برای سارق به وجود می‌آورد که با دست یا ابزار دیگری از پایین به تیغه‌ها فشار بیاورد تا کرکره حول محور شفت بگردد و نیم متر نیز بالا برود.

نصب جا قفلی و قفل کتابی، بالا بردن امنیت کرکره برقی را تضمین می‌کند. با گران شدن قیمت آلومینیوم اصل، بیشتر سازندگان کرکره‌های برقی سعی کرده‌اند با آلومینیوم بازیافتی یا نازک، تیغه را بسازند تا کمی قیمت کرکره برقی پایین بیاید و میزان فروش آن بالا برود. نصب این تیغه‌ها تهدیدی جدی در امنیت کرکره برقی محسوب می‌شود؛ چرا که تیغه‌ها نازک و بی‌کیفیت هستند و به راحتی می‌توانند با یک فشار ساده، شکسته شوند. حتماً پیش از خرید کرکره برقی، بررسی کنید که آیا تیغه‌های به کار برده شده در آن مرغوب و با کیفیت هستند یا خیر. آخرین کار جهت افزایش امنیت درب کرکره برقی ضد سرقت، نصب جا قفلی هوشمند دزدگیر دار یا سنسورهای کارآمد است. در صورتی که قفل کتابی شکسته شود، سنسورها فعال شده و درب کرکره به صورت خودکار بالا و پایین می‌رود و آژیر به صدا درمی‌آید.

بالا بردن امنیت کرکره برقی

سخن پایانی

امیدوارم توانسته باشیم راهکارهایی جهت افزایش امنیت درب کرکره برقی به خوانندگان آموزش و ارائه دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت البرز صنعت، اطلاعات بیشتری پیرامون انواع کرکره‌های برقی ضد سرقت به دست آورید. حتماً در زمان خرید درب‌های کرکره برقی، به ابعاد، جنس تیغه، نوع کرکره و همچنین نصب صحیح آن از سوی نصاب توجه فرمایید. شرکت البرز صنعت یکی از باسابقه‌ترین طراحان و اجرا کنندگان انواع درب‌های کرکره‌ای برقی ضد سرقت در ایران است که پروژه‌های مشتریان را با بالاترین کیفیت و تضمین صددرصدی به انجام می‌رساند.

مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی، تجهیزات کنترل تردد، خانه های هوشمند وحفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.

تلفن تماس : 44053033-021

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *